اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هشدار وزیر دانمارکی درباره خطرات طرح اشغال کرانه باختری

وزیر خارجه دانمارک در رایزنی تلفنی با همتای فلسطینی خود درباره تبعات تصمیم رژیم صهیونیستی برای اشغال اراضی کرانه باختری هشدار داد و بر موضع کپنهاگ در حمایت از راهکار «دو دولتی» تأکید کرد.

هشدار وزیر دانمارکی درباره خطرات طرح اشغال کرانه باختری

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یپ کوفود» وزیر خارجه دانمارک در تماسی تلفنی با «ریاض المالکی» وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین بر تعهد کپنهاگ به قانون بین‌الملل، رد اقدامات یکجانبه (رژیم صهیونیستی) بویژه اقدامات مخالف با قانون بین‌الملل و نیز التزام دانمارک به موضع «جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره مسأله فلسطین، نزاع فلسطینی-اسرائیلی و حمایت از راهکار دو دولتی تأکید کرد.

بر اساس گزارش «دنیا الوطن»، وزیر خارجه دانمارک در ادامه بر اهمیت اعطای فرصت به بازگشت به مذاکرات برای دوری از تنش در منطقه تأکید کرد و درباره خطرات طرح «الحاق» و تبعات آن هشدار داد.

دو طرف در ادامه بر ادامه ارتباط برای توسعه روابط دو جانبه فلسطینی-دانمارکی در زمینه‌های مختلف تأکید کردند .

این دو وزیر در مارس گذشته و در حاشیه نشست دوره‌ای شورای حقوق بشر در ژنو با یکدیگر دیدار و درباره خطرات الحاق و نقش دانمارک و اتحادیه اروپا برای جلوگیری از اجرایی شدن این طرح رایزنی کرده بودند.

رژیم صهیونیستی قصد دارد با حمایت‌های دولت آمریکا، سی درصد از کرانه باختری فلسطین را به قلمرو خود ملحق و آن را رسماً اشغال کند. مقامات و گروه‌های فلسطینی این اقدام را بخشی از طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن می‌دانند و به همین دلیل خواستار قطع همکاری با آمریکا و اسرائیل هستند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول