اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

بازسازی راه‌های آسیب دیده از سیل پلدختر در دستور کار وزارت راه

وزیر راه و شهرسازی گفت: احداث و بازسازی تمام راه‌های مواصلاتی شهرستان پلدختر از جمله جاده‌های آسیب دیده از سیل در دستور کار این وزارتخانه است.

بازسازی راه‌های آسیب دیده از سیل پلدختر در دستور کار وزارت راه

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، محمد اسلامی روز پنجشنبه در مراسم کلنگ زنی قطعه چهارم محور جدید پلدختر_خرم‌آباد، اظهارداشت: اجرای پروژه‌های مربوط به محور پلدختر_خرم‌آباد از جمله این قطعه برای راه و شهرسازی اهمیت زیادی دارد.

وی با بیان این که جاده پلدختر_خرم‌آباد مسیری ترانزیتی و متعلق به همه مردم است، افزود: این محور در جریان وقوع سیل فروردین ماه 1398 در نقاط مختلف دچار آسیب شد و 30کیلومتر آن به کلی از بین رفت و وجود خارجی ندارد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: سازمان راهداری و شرکت ساخت زی بناهای حمل و نقل در وظایفی تعریف شده اقدام‌های لازم برای بازسازی، ایمن سازی و احداث محور پلدختر_خرم‌آباد انجام دادند. 

وی عنوان کرد: از این رو پس از مطالعات انجام شده احداث قطعه چهارم از محور جدید پلدختر_خرم‌آباد، به مناقصه رفت، پیمانکار آن انتخاب و امروز کلنگ‌زنی شد.

اسلامی یادآورشد: قطعه نخست محور جدید پلدختر_خرم‌آباد نیز قبل از این کلنگ زنی شد که از عملیات اجرایی آن بازدید به عمل آمد. 

وی افزود: فرمانداران شهرستان‌های چگنی و پلدختر برای اجرای پروژه محور جدید پلدختر_خرم‌آباد رفع معارض کنند تا طی زمان بندی مشخص شده به سرانجام برسد. 

وزیر راه و شهرسازی گفت: جاده قدیم پلدختر_خرم‌آباد در طول مسیر در نقاطی نیاز به اقدام‌های تکوینی دارد که راه و شهرسازی به صورت مشترک در هماهنگی با وزارت نیرو، ایمن سازی آن را انجام می دهد که با این کار مشکل نقاط حادثه خیز در این محور برطرف می‌شود.

وی افزود: ایمن سازی محور پلدختر_خرم‌آباد که هم اکنون تردد در آن محدود است به تدریج صورت می‌گیرد زیرا ابتدا باید تا پایین بودن آب رودخانه کشکان کارهای مربوط به بستر رودخانه انجام شود، بنابراین امام جمعه و فرماندار باید از مردم و رانندگان ساکن حاشیه جاده بخواهند با سرعت مطمئنه در این مسیر رفت و آمد کنند.

اسلامی از مشارکت شرکت‌های پیمانکاری در اجرای پروژه‌های سیل در لرستان تقدیر کرد و یادآورشد: این شرکت‌ها در جریان سیل به صورت خود جوش طی هماهنگی با راه و شهرسازی با اعزام امکانات و ماشین آلات خود و با حضور در مناطق سیل زده همکاری کردند و آن را وظیفه دانستند که قابل تحسین است. 

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول