اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

کمبود 11800 نیروی انسانی در آموزش وپرورش فارس/ زیر ساخت‌های بازگشایی مدارس در فارس فراهم شود

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس با اشاره به کمبود ۱۱هزار و ۸۰۰ نیروی انسانی در این اداره کل برای سال تحصیلی جدید، گفت: رؤسا باید با تدبیر، درایت، مشورت و برنامه‌ریزی، چالش‌های پیش رو را در تأمین نیروی انسانی پشت سر بگذارند.

کمبود 11800 نیروی انسانی در آموزش وپرورش فارس/ زیر ساخت‌های بازگشایی مدارس در فارس فراهم شود

به گزارش سرویس اجتماعی خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی آموزش وپرورش فارس، فرهاد اسماعیلی  در اجلاس روسای ادارات آموزش‌وپرورش استان در باشگاه فرهنگیان شیراز، اظهار داشت: هم‌زمان با شیوع ویروس کرونا در بحث آموزش مجازی که به‌صورت معلم محور، کلاس محور و دانش‌آموز محور در سطح استان اجرا شد، تجربیات خوبی به دست آمد که بنایت تجربه‌آموزشی اخیر، به‌عنوان تجربه برتر آموزشی کشور در مقاله‌های آموزشی یونسکو به چاپ برسد.

وی با اشاره به اهمیت خلاقیت و نوآوری در حوزه کاری  فرهنگیان، بر لزوم  آموزش تکنیک‌های تدریس در آموزش مجازی  به معلمان تاکید و اضافه کرد: با مداخله در بحث آموزش مجازی نباید خلاقیت را از معلمان گرفت، بلکه باید زمینه را برای بسط هر چه بیشتر روش‌های خلاقانه آن‌ها  فراهم کرد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس شبکه آموزشی دانش آموزان" شاد" را  مکمل نظام آموزشی و برنامه‌های آموزش‌وپرورش دانست و گفت: این شبکه صرفاً برای مسئله بحران کرونا طراحی نشده، بلکه بستری است برای ارائه فعالیت‌های آموزشی و پرورشی در وضعیت‌های اضطراری که ممکن است در حوزه آموزش‌وپرورش پیش آید.

اسماعیلی به آموزش‌های خودجوش ارائه‌شده توسط معلمان به‌صورت مجازی در سطح استان فارس اشاره و خاطرنشان کرد: معلمانی هستند که در سخت‌ترین شرایط  در نقاط کور اینترنتی در بحران کرونا از هر کمکی برای تدریس به دانش آموزان دریغ نمی‌کنند که این موضوع مهم و جلوه‌هایی از ایثار است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس با تأکید بر لزوم همدلی و همدردی اجتماعی در مبارزه با بحران‌ها، گفت: در مواجهه با بحران‌ها هرکدام از افراد جامعه باید احساس مسئولیت کنند و در امور مشارکت داشته باشند، بر همین اساس در این زمینه نیاز به فرماندهی و رهبری است به ‌گونه‌ای که  افراد را منفعل نکنیم و اجازه مشارکت فعال را بدهیم. 

اسماعیلی با تأکید بر اینکه امروز آموزش مجازی یک ضرورت است، گفت: کمیته آموزش مجازی از دو سال قبل در فارس تشکیل‌شده و در پی شیوع کرونا ویروس و تعطیلی مدارس نیز  اولین مسئله برای ما بستر آموزش مجازی معلم محور بود که مورد تأکید سند تحول بنیادین است.  

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای حل مسائل آموزشی و تربیتی در استان، گفت: یکی از این اقدامات راه‌اندازی مجمعی با همراهی خیرین برای کمک به دانش آموزان بازمانده از تحصیل بود که با موجودی ۲ میلیارد تومانی شروع به فعالیت کرده است.

اسماعیلی افزود: این مجمع به  دانش آموزان بازمانده از تحصیل در سراسر استان، با معرفی و شناسایی  آموزش‌وپرورش، خدماتی نظیر تهیه لوازم‌التحریر، کیف و کفش و حتی کمک‌های مالی ارائه خواهد داد.

زیرساخت‌های لازم برای بازگشایی مدارس در شهریور فراهم شود

معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استانداری فارس، با اشاره به بازگشایی مدارس در 15 شهریور ماه گفت: باید مدیران با توجه به شرایط این روزها آمادگی کامل داشته باشند و زیر ساخت ها را فراهم کنند تا شاهد عدالت آموزشی در همه کشور باشیم .

 سیداحمد احمدی‌زاده در جمع روسای ادارات آموزش‌وپرورش سراسر استان با اشاره به بازگشایی مدارس در 15 شهریورماه گفت : باید مدیران با توجه به شرایط این روزها آمادگی کامل داشته باشند  و زیرساخت‌ها را فراهم کنند تا شاهد عدالت آموزشی در همه کشور باشیم .  

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت : ثمربخشی آموزش‌وپرورش دو خروجی مشخص باید داشته باشد ؛یکی تبدیل انسان‌های مستعد به انسان‌های بالنده، متعالی، مدیر و مدبر و دیگری تأمین نیروی انسانی کارآمد در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی.

احمدی زاده افزود: اساسی‌ترین مسئله در تمام کشورهای دنیا و دولت‌ها  اعم از دولت‌های بزرگ، کوچک، قدرتمند، ضعیف، در حال‌ توسعه و صنعتی  مباحث آموزش‌وپرورش است و قطعاً  این مسئله در کشور ما که جمهوری اسلامی است  و باید ابعاد معنوی، دینی، مذهبی،  انسانی و اخلاقی و عرق ملی را در نظر بگیریم سخت‌تر و مسئولیت سنگین‌تر است .

وی با اشاره به اقدامات و عملکرد دولت تدبیر و امید گفت :  این دولت باثبات‌ترین دولت در حوزه اقتصاد ، سیاست و روابط بین‌الملل بود که شدیدترین تحریم‌ها نیز در این دولت شکل گرفت و شرایط را سخت کرد .

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با اشاره به اقدامات جهادی صورت گرفته در زمان شیوع ویروس کرونا در فارس،  گفت : تاکنون 900 هزار بسته معیشتی توسط خیرین و مردم تهیه شد و تحویل خانواده‌های نیازمند در سراسر استان شده است.

احمدی زاده افزود: زمانی فقط 5 هزار تولید  ماسک در فارس داشتیم اما امروز نزدیک 400 هزار در روز تولید ماسک داریم و  15 کارخانه تولید مواد ضدعفونی نیز در سطح استان فعال است .

وی خطاب به روسای ادارات آموزش‌وپرورش سراسر استان،گفت : انتظار داریم با تشکیل کمیته‌ای در تمام ادارات آموزش‌وپرورش، مشکلات احتمالی برای بازگشایی مدارس بررسی و راه‌کارها و راهبردهای خوبی نیز در این زمینه پیش‌بینی شود .

انتهای پیام/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول