اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

شرق کرمان محرومیت‌های زیادی دارد/انجام 3 مرحله کمک مؤمنانه دیگر در استان

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: نگاه استان نسبت به شرق باید مانند جنوب تغییر کند، زیرا محرومیت در برخی از این نقاط بسیار بیشتر از جنوب کرمان است.

شرق کرمان محرومیت‌های زیادی دارد/انجام 3 مرحله کمک مؤمنانه دیگر در استان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سردار حسین معروفی عصر امروز در نشست قرارگاه خدمات اجتماعی اظهار داشت: با توجه به مشکلاتی که در استان کرمان داریم، نگاه استان نسبت به شرق باید مانند جنوب تغییر کند، زیرا محرومیت در برخی از این نقاط بسیار بیشتر از جنوب کرمان است که قرارگاه خاتم را با دولت هماهنگ کردیم تا در مناطق سیل‌زده اقدامات موثری انجام دهد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه ما به دنبال جذب اعتماد به مردم هستیم و به همین دلیل در بحث خرید محصولات کشاورزی جنوب استان ورود پیدا کردیم تا دست دلالان را قطع کنیم، افزود: ما درصدد هستیم کمک‌های خود را هدفمند کنیم.

وی با اشاره به اینکه برای ۶ دهستان در حال اخذ مجوز هستیم که مهمترین مشکل آن آب است که با مشارکت آبفا و مردم این مسئله را رفع کنیم، افزود: تمام هدف ما حفظ امید در میان عموم مردم است، بنابراین در حوزه‌های فرهنگی، حاشیه‌نشینی و ... باید ورود کرده و با کمک خیران مشکلات را برطرف کنیم.

معروفی ادامه داد: ۳۹ هزار و ۲۰۰ خانوار که بر اثر بیماری کرونا آسیب دیده بودند شناسایی شدند که در دو مرحله به آنها سبد غذایی دادیم و قرار است، سه مرحله دیگر کمک مومنانه در عید قربان، ماه محرم و آخر ماه صفر انجام شود که با راه‌اندازی قرارگاه خدمات اجتماعی با مشارکت تمام ادارات و نهادها کمک‌ها را سازماندهی می‌کنیم.

هر کار اجتماعی نیازمند پیوست فرهنگی است

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه بیشترین اثر فعالیت‌های این قرارگاه در هنگام حوادث غیرمترقبه نمود پیدا می‌کند که بیماری کرونا یکی از این حوادث بود و به بسیاری از مشاغل کوچک آسیب رساند، گفت: در حوزه اجتماعی با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در بحث حاشیه‌نشینی، طلاق و اعتیاد باید با جدیت ورود پیدا کرد.

وی با بیان اینکه اکنون ۲۵۰ مجوز جهیزیه اخذ کردیم و در صورت تجمیع به آمار بیشتری می‌رسد که با استفاده از کالای ایرانی در راستای حمایت از تولید ملی صورت می‌گیرد، عنوان کرد: انقلاب با مردم تعریف می‌شود و ما برای ارائه خدمات خود هرگز نگاه حزبی و سیاسی نداریم و دقت نظر داریم که خدمات اجتماعی ما جامع الاطراف با نگاه انقلابی است.

معروفی با تأکید بر اینکه هر کار اجتماعی نیازمند پیوست فرهنگی است، عنوان داشت: همچنین باید کار ما در قرارگاه خدمات اجتماعی عالمانه، هوشمندانه و مستمر و بر اساس بانک اطلاعاتی باشد و با نگاه به گذشته و حال، آینده‌ای روشن را بسازیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: هیئت اندیشه‌ورزی متشکل از جوانان خوش‌فکر و خلاق و بزرگان باتجربه تشکیل دهیم و موضوعات مختلف را تجزیه و تحلیل کرده و همچنین نباید از انسجام جبهه انقلاب اسلامی و فرهنگی مغفول ماند.

وی گفت: باید گروه‌های جهادی را مسجدمحور، محله‌ور، منطقه‌محور و ... کرد، زیرا گاهی سوق دادن گروه‌های جهادی خطای استراتژیک است و باید از ظرفیت خود مردم استفاده کرد.

معروفی خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم با استفاده متناسب از قرارگاه خدمات اجتماعی پایلوت خوبی در سطح کشور شویم تا از هدر رفتن هزینه‌ها و ظرفیت‌ها جلوگیری کنیم.

در زمینه خلق ثروت و تولید کار کنیم

یحیی صادقی مدیرکل کمیته امداد استان کرمان اظهار کرد: در راستای هم‌افزایی انرژی نهادها و دستگاه‌های مختلف سپاه به خوبی ورود پیدا کرده از جمله در بحث کمک‌های مؤمنانه و ما طی سال‌های زیادی اعتبارات زیادی به منطقه جنوب کرمان تزریق کردیم اما شاهد چندان پیشرفت و فقرزدایی نیستیم.

وی با بیان اینکه ما در زمینه خلق ثروت و تولید کار کنیم، عنوان کرد: باید بحث توانمندسازی و تولید ثروت را جدی گرفت.

اقدامات در قرارگاه اجتماعی باید فراگیر و جامع باشد

حسینی رئیس مجمع جهادگران استان کرمان گفت: در بحث تقویت افسران جبهه خدمات اجتماعی، اقدامات در این قرارگاه باید فراگیر و جامع باشد و در شهرستان‌ها یک ظرفیت مردمی داریم که با استفاده از آن می‌توان بسیاری از مشکلات آنها را رفع کرد.

وی با بیان اینکه تیم‌های واکنش سریع جهادی و انقلابی از میان عموم مردم در هر شهرستان تشکیل دهیم، گفت: باید مهارت‌افزایی را در میان شبکه افسران قرارگاه مد نظر قرار دهیم و حمایت تسهیلات و پروژه‌ها را داشته باشیم.

روح‌اللهی مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان کرمان نیز اظهارد کرد: معین‌های اقتصادی خوبی در سطح استان کرمان وجود دارند و بسیار کارهای خوب و مفیدی انجام شده است.

وی تصریح کرد: اکثر جلساتی که تشکیل و پیشنهادهای خوبی توسط متخصصان داده می‌شود، بعد از اتمام جلسه تمام آنها به فراموشی سپرده می‌شود به همین دلیل می‌طلبد، این قرارگاه اجتماعی با رویکرد خاص استمرار داشته باشد تا کار به نحو احسن انجام شود.

روح‌اللهی افزود: کارهای بسیار خوبی توسط سپاه، بسیج، بهزیستی، کمیته امداد و ... در سطح استان انجام شده است، اما فرهنگسازی به ویژه در مناطق محروم مغفول مانده است.

انتهای پیام/80001/ق 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول