اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

کاهش ثبت نام خرید خودروی نو در انگلیس برای چهارمین ماه متوالی

آمارهای اولیه از کاهش خرید خودروهای نو در انگلیس نسبت به مدت مشابه سال قبل در ماه ژوئن خبر می دهد.

کاهش ثبت نام خرید خودروی نو در انگلیس برای چهارمین ماه متوالی

فاطمه صادقی؛ به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، بر اساس آمارهای اولیه از صنعت خودرو انگلیس، ثبت نام برای خرید خودروهای نو در انگلیس نسبت به مدت مشابه سال قبل در ماه ژوئن زمانی که نمایندگی ها پس از محدودیت های شیوع کرونا، بازگشایی شدند، کاهش یافته است اما این کاهش کمی کمتر از ماه های مارس و آوریل است.

انجمن تولید کنندگان و تجار خودرو (SMMT) اعلام کرد حدود 145 هزار دستگاه خودرو در ماه ژوئن به ثبت رسیده است.

تقاضا در ماه مارس 44 درصد در ماه آوریل 97 درصد کاهش یافت و ثبت نام ها در ماه می کاهش 89 درصدی را نشان داد.

انجمن تولید کنندگان و تجار خودرو افزود بازار تا این زمان از سال جاری، تقریبا 50 درصد از وضعیتش در مدت مشابه سال گذشته عقب است.

تمامی کارخانه های تولید خودرو در انگلیس بازگشایی نشده اند و بسیاری با ظرفیت کاهش یافته در حال فعالیت هستند زیرا تولیدکنندگان تلاش می کنند تا میان عرضه و تقاضا توازن ایجاد کنند.

درحالی که نمایشگاه های اتومبیل در انگلیس اجازه یافتند تا از ابتدای ماه ژوئن فعالیت خود را آغاز کنند، فروشندگان در والز و اسکاتلند باید به ترتیب تا 22 و 29 ژوئن صبر کنند.

به گزارش فارس، تقریبا دو هفته پیش، صنعت خودروی انگلیس از دولت این کشور خواست تا اقدامات اضافی نظیر کاهش مالیات بر فروش برای تقویت این بخش اعلام کند زیرا یک سوم کارگران بخش خودرو همچنان در مرخصی به سر می ‌برند. کارخانه‌ها در ماه مارس به علت شیوع کرونا تعطیل شد و برخی هنوز تعطیل است و بسیاری با تولید بسیار پایین کار می‌‌کنند و سبب شده است تا سطح تولید صنعت به کمترین میزان در چند دهه گذشته رسیده است.

بخش خودروسازی، بزرگ‌ ترین صادرکننده کالای انگلیس همچنین نگران شرایط تجاری اتحادیه اروپا پس از دوره انتقال برگزیت در پایان سال 2020 است. (جزئیات بیشتر)

در عین حال، هفته گذشته، آمارهای رسمی نشان داد اقتصاد انگلیس درابتدای سال 2020 تا کنون بدترین سقوط را در 40 سال گذشته تجربه کرده است. دلیل رشد کاهش اقتصادی انگلیس کاهش خرید از سوی خانوارهای این کشور بوده است که علت آن هم محدودیت‌ های اعمال شده برای کنترل کرونا بوده است.

اطلاعات دفتر آمار ملی انگلیس نشان می‌دهد بین ماه‌های ژانویه تا مارس تولید ناخالص داخلی این کشور 2.2 درصد پایین آمده است.

بانک مرکزی انگلیس اوایل ماه جاری گفته بود که ممکن است اقتصاد این کشور در نیمه نخست سال جاری 20 درصد سقوط کند. چرا که بخش قابل توجهی از عواقب شیوع کرونا بین ماه‌های آوریل تا ژوئن رخ خواهد داد.

به گفته بانک مرکزی انگلیس، ممکن است سقوط اقتصادی این کشور برای سال 2020 به حدی برسد که در 300 سال گذشته بی ‌سابقه باشد.(جزئیات بیشتر)

همچنین، تحقیقات مطالعات مؤسسه رزولوشن فوندیشین نشان داده است، خانوارهای انگلیسی بدترین اوضاع اقتصادی در 100 سال گذشته را تجربه می‌کنند و قشر ثروتمند شاهد افزایش دارایی‌های خود بوده و نابرابری در این کشور گسترش یافته است.(جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول