اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وزیر دفاع ترکیه: رویکردهای یکجانبه و جهت‌دار اتحادیه اروپا غیرقابل قبول است

وزیر دفاع ترکیه در نشست خبری مشترک با مسئول سیاست‌خارجی اتحادیه اروپا، از رویکردهای یکجانبه و جهت‌دار برخی کشورهای اروپایی علیه آنکارا انتقاد کرد.

وزیر دفاع ترکیه: رویکردهای یکجانبه و جهت‌دار اتحادیه اروپا غیرقابل قبول است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه از اتحادیه اروپا خواست رویکردی واقع‌گرا و بی‌طرفانه در قبال آنکارا داشته باشد تا روابط دوجانبه سازنده‌ای داشته باشند.

به نوشته روزنامه «دیلی صاباح» آکار شامگاه دوشنبه در نشست خبری مشترک با «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در آنکارا، گفت: «برخی رویکردهای یکجانبه، غیرواقعی و جهت‌دار [کشورهای اروپایی] که منافع و حقوق ترکیه را در نظر نگرفته و کنار می‌گذارد، غیرقابل قبول است».

وی همچنین درباره دیدار خود با بورل نیز اظهار داشت که نشست سازنده‌ای داشته و درباره مسائل منطقه‌ای مخصوصا بحران‌های سوریه و لیبی رایزنی کرده است.

وزیر دفاع ترکیه در این باره توضیح داد: «همکاری مؤثر بین اتحادیه اروپا و ترکیه برای هر دو طرف و منطقه بسیار مهم است. ما می‌خواهیم همکاری‌ها و گفت‌وگو با اتحادیه اروپا را، مخصوصا در حوزه‌های نظامی و امنیتی در چارچوب صلح و دوستی و احترام برای ارزش‌های مشترک، بیشتر توسعه دهیم».

آکار درباره اتهام‌زنی اخیر فرانسه به ترکیه مبنی بر فعالیت‌های خطرناک در دریای مدیترانه نیز گفت که درباره این موضوع با بورل صحبت کرده و ادعاهای فرانسه واقعیت را نشان نمی‌دهد.

چندی پیش یک مقام وزارت دفاع فرانسه با متهم کردن نیروی دریایی ترکیه را به داشتن رویکرد ستیزه‌جویانه در قبال کشتی‌های جنگی فرانسوی، گفته بود ناتو نباید در مواجهه با اقدامات ستیزه‌جویانه سر خود را زیر برف کند. (جزئیات بیشتر)

پیش از این نیز «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه در نشست خبری مشترک با بورل تاکید کرد فرانسه باید از اتحادیه اروپا، اعضای پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و آنکارا عذرخواهی کند.

چاووش‌اوغلو همچنین هشدار داد در صورتی که اتحادیه اروپا تحریم‌های بیشتری را علیه ترکیه اعمال کند، آنکارا با گام‌های خود به این اقدام واکنش نشان خواهد داد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول