اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

ناگفته‌های «جاوید» از سنگ‌اندازی در مسیر اجرای پروژه‌ها/ آسفالت معابر خاکی شمال شهر تا آبان‌ماه

شهردار بیرجند با بیان اینکه شهرداری به‌دنبال سود خود نیست بلکه به‌دنبال رفاه شهروندان است، گفت: در اجرای برخی پروژه‌ها، برخی دستگاه‌های اجرایی و افراد خاص مقاومت می‌کنند که این موضوع اصلا خوشایند نیست.

ناگفته‌های «جاوید» از سنگ‌اندازی در مسیر اجرای پروژه‌ها/ آسفالت معابر خاکی شمال شهر تا آبان‌ماه

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدعلی جاوید ظهر امروز در نشست خبری، اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌هایی برای تأمین زیرساخت‌ها و ارائه خدمات به شهروندان تا سال ۱۴۰۰ هدف‌گذاری شد که برخی از برنامه‌ها تکمیل و اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه طی این برنامه اولویت‌های اولیه شهروندان دسته‌بندی شده است، بیان داشت: برخی نیازها آنی بود و در اسرع وقت انجام شد و برخی هم طی برنامه میان‌مدت اجرا می‌شود.

شهردار بیرجند توسعه پارک‌های محله‌ای از جمله پارک آیت‌الله بهجت، بوستان ۹ دی، بوستان سایت اداری، بوستان انقلاب، الهه، بوستان نشاط، پروژه پارک جنگلی و پارک تفریحی بند دره را بخشی از برنامه‌ها و پروژه‌های اجرا شده عنوان کرد.

پایان مطالعات طرح جامع ترافیک شهر بیرجند

جاوید از ساخت سالن همایش و فرهنگسرای دو هزار نفری بیرجند در تقاطع صیاد شیرازی خبر داد و با بیان اینکه این پروژه در مراحل نهایی قرار دارد، افزود: در حوزه ترافیکی نیز مطالعات طرح جامع ترافیک شهر بیرجند تمام و طرح ارائه شده است.

وی با بیان اینکه شهرداری به‌دنبال سود خود نیست بلکه به‌دنبال رفاه شهروندان است، مطرح کرد: در اجرای برخی پروژه‌ها، برخی دستگاه‌های اجرایی و افراد خاص مقاومت می‌کنند که این موضوع اصلا خوشایند نیست.

شهردار بیرجند اضافه کرد: همه پروژه‌هایی که انجام شده یا در دست اقدام است پروژه‌های مورد نیاز و اساسی شهر است در حالی که برخی تنگ‌نظری و سنگ‌اندازی می‌کنند که اگر بقیه مجموعه‌ها در کنار ما همکاری کنند بسیاری از پروژه‌ها تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.

آسفالت معابر خاکی شمال شهر تا آبان‌ماه

جاوید از آسفالت معابر خاکی شهر بیرجند خبر داد و توضیح داد: آسفالت معابر خاکی همیشه مورد مطالبه مردم بوده و تصور می‌شود شهرداری کم‌کاری می‌کند در حالی که بارها اعلام کردیم همه زیرساخت‌های لازم از نظر ما فراهم است.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی شده با اجرای انشعابات آب و فاضلاب تمام معابر خاکی شمال شهر بیرجند تا پایان آبان‌ماه امسال آسفالت شود و همچنین روکش آسفالت را هم ادامه خواهیم داد.

ورود شهرداری به زمین‌های بلاتکلیف  اراضی موسوی

شهردار بیرجند از ورود شهرداری بیرجند به برخی زمین‌های بلاتکلیف شهر اشاره و عنوان کرد: در این دوره شهرداری به این موضوع ورود پیدا کرد که از جمله این زمین‌ها می‌توان به اراضی موسوی که حدود یک هزار مالک دارد اشاره کرد.

جاوید توضیح داد: سال‌های زیادی است که مالکان این اراضی بلاتکلیف هستند اما اکنون مصوبات کمیسیون ماده ۵ را گرفتیم و زمین‌ها خیابان کشی شده و مجوزهای آب، برق و گاز نیز داده شده است.

وی در خصوص مطالب مطرح شده از سوی برخی دستگاه‌های خدمات‌رسانی در این اراضی، متذکر شد: هیچ دستگاهی الاف شهرداری نیست و اگر حرفی می‌گویند تنها بهانه است چراکه تمام کدگذاری‌ها در این اراضی انجام شده و هیچ‌گونه محدودیتی در زمینه خدمات‌رسانی دستگاه‌های خدمات‌رسان وجود ندارد.

آخرین وضعیت سایت پسماند

شهردار بیرجند با اشاره به آخرین وضعیت سایت پسماند بیرجند، گفت: در سایت پسماند در قالب ۷۰ هکتار اکنون خیابان‌کشی، اجرای عملیات فضای سبز، ساختمان مدیریت، باسکول و سوله‌های پردازش انجام و عملیات عمرانی صد درصد تکمیل شده و در انتظار راه‌اندازی دستگاه‌ها هستیم.

جاوید از افزایش ماشین‌آلات شهرداری بیرجند خبر داد و گفت: یک دستگاه غلتک، دو دستگاه لودر، دو دستگاه بیل بکیو، دو دستگاه کامیون کشنده، ماشین‌آلات سبک و بیل مکانیکی خریداری و به سیستم خدمات عمرانی شهرداری ملحق شد.

وی با یادآوری اینکه در حوزه حمل و نقلی شهری نیز ۲۲ دستگاه اتوبوس خریداری و به حمل و نقل شهری افزوده شد، مطرح کرد: در شرایط کنونی سیستم حمل و نقل با کمبود مسافر مواجه شده و این امر سبب متضرر شدن مالکان و رانندگان شده که در این راستا به ازای هر دستگاه بخش خصوصی در حال فعالیت در شهر یک میلیون تومان یارانه پرداخت می‌کنیم.

شهردار بیرجند تبیین کرد: همچنین سال گذشته برخی اتوبوس‌ها که تا پایان سال تعهد داشتند و این مهلت تمام شده بود از شهرهای بزرگ برای خرید مراجعه می‌کردند که ۵۰ میلیون تومان یارانه دادیم تا از بیرجند خارج نشوند.

مطالبه ۲۰۰ میلیاردی شهرداری از دستگاه‌های دولتی

جاوید با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم سال ۱۴۰۰ شهر بیرجند تصویر دیگری در نیازمندی‌های شهری داشته باشد، بیان داشت: حجم مطالبات شهرداری از ادارات و سازمان‌های دولتی ۲۰۰ میلیارد تومان است که پرداخت بدهی دستگاه‌های دولتی نقش مهمی در خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان دارد.

وی به آخرین وضعیت انتقال صنوف آلاینده و مزاحم اشاره کرد و گفت: انتقال دو هزار و ۱۵۲ واحد صنفی شهر بیرجند در زمین صنوف پیش‌بینی شده بود که یک هزار و ۸۰۰ زمین در زمین‌های مربوط به راه و شهرسازی بود.

شهردار بیرجند اضافه کرد: یک هزار و ۸۰۰ واحد که متعلق به زمین‌های ملی بود در اختیار شرکت تعاونی و اتحادیه صنوف قرار گرفت که برخی پروانه ساختمانی دریافت و اقدام کرده‌اند.

جاوید با یادآوری اینکه بودجه شهرداری بیرجند در سال ۹۶، ۶۰ میلیارد تومان بوده است، خاطرنشان کرد: بودجه شهرداری امسال به ۱۸۷ میلیارد تومان تحقق یافته و به استاندار بودجه‌ای نزدیک می‌شویم.

انتهای پیام/3403/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول