اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

خطر شیوع مجدد کرونا در پیشوا جدی است/ تعطیلی تالارها، استخرها، کتابخانه‌ها و پارک‌ها

فرماندار پیشوا وضعیت شهرستان را در وضعیت سفید عنوان کرد و گفت: در صورت عدم توجه به مسائل بهداشتی خطر شیوع مجدد بیماری در پیشوا وجود دارد و تالارها، استخرها، کتابخانه‌ها، پارک‌ها و بوستان‌ها تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

خطر شیوع مجدد کرونا در پیشوا جدی است/ تعطیلی تالارها، استخرها، کتابخانه‌ها و پارک‌ها

حسین عباسی فرماندار شهرستان پیشوا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اظهار کرد :مشخص نیست ویروس منحوس کرونا تا چه زمانی تداوم داشته باشد و تا زمان پایان آن، حضور در اجتماعات تهدیدی برای سلامت جامعه محسوب می‌شود.

وی ممنوعیت‌های اعلام شده توسط ستاد ملی مقابله با کرونا را شهرستان پیشوا لازم ‌الاجرا دانست و افزود: در حال حاضر ماسک زدن بهترین راه برای پیشگیری و کاهش شیوع ویروس بوده و با توجه به اجباری شدن استفاده از ماسک در اماکن عمومی لازم است تا همگی نسبت به رعایت اصول بهداشتی و استفاده از ماسک مبادرت کنند.

فرماندار پیشوا ادامه داد: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، تمام کارکنان ادارات و دستگاه‌های اجرایی باید ماسک داشته باشند در غیر این صورت آن کارمند اجاره ورود به اداره نخواهد داشت و غیبت می‌خورد.

عباسی خاطرنشان کرد: شهرستان پیشوا در وضعیت سفید قرار دارد اما در صورت عدم توجه به مسائل بهداشتی خطر شیوع مجدد بیماری در پیشوا وجود دارد و برای مدیریت و کنترل این شرایط همچنان نیازمند کمک و همراهی مردم هستیم.

وی بیان کرد: همه انسان‌ها در حفظ سلامتی جامعه رسالت و وظیفه اخلاقی و دینی دارند و در این راستا باید تلاش کنیم تا استفاده از ماسک در بین مردم به عنوان یک فرهنگ نهادینه شود.

فرماندار پیشوا با بیان اینکه در شرایط دشوار کنونی مشکلات صنوف و کسبه را درک می‌کنیم، اضافه کرد: برای حفظ سلامت عمومی ناچار به اعمال برخی محدودیت‌ها و برخوردهای انتظامی و قضایی با متخلفان هستیم و در همین راستا به منظور پیشگیری از شیوع گسترده ویروس کرونا، فعالیت تالارهای پذیرایی و استخر پیشوا تا اطلاع ثانوی ممنوع است و واحدهای متخلف بدون هیچ اغماضی پلمب خواهند شد.

عباسی عنوان کرد: اصناف فعال نیز ملزم به رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی هستند و در این رابطه پایش‌های مستمر توسط گشت‌های نظارتی صورت می‌گیرد.

تعطیلی کتابخانه‌ها، پارک‌ها و بوستان‌های پیشوا تا اطلاع ثانوی

وی بر اساس اعلام وزارت بهداشت، وضعیت شهرستان پیشوا را در وضعیت سفید اعلام کرد و گفت: با توجه به فقدان بیمارستان و شرایط عمومی شهرستان نیازمند دقت نظر و اهتمام بیشتر در کنترل و مدیریت روند ابتلا به بیماری هستیم.

فرماندار پیشوا تأکید کرد: با توجه به اوج‌گیری مجدد بیماری در استان تهران، اقدامات پیشگیرانه در دستور کار قرار گرفته و تمامی کتابخانه‌ها، پارک‌ها و بوستان‌های پیشوا تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

عباسی عنوان کرد: از آنجایی که باشگاه‌های ورزشی جزو اماکن پرخطر هستند، باید پروتکل‌های بهداشتی را با نظارت دقیق اداره ورزش و جوانان رعایت کنند و در صورت اهمال و تخلف تعطیل خواهند شد.

لزوم رعایت اصول بهداشتی در ناوگان حمل‌و نقل عمومی/ برپایی تجمعات ممنوع است

وی در ادامه ابراز داشت: بعد از مهار اولیه ویروس در سراسر کشور، برخی از مردم و حتی مسؤولان با تصور شکست کرونا از رعایت محدودیت‌ها و نکات بهداشتی صرف نظر کردند که نتیجه آن اوج گیری مجدد بیماری طی روزهای اخیر است.

فرماندار پیشوا ادامه داد: با توجه به خطر شیوع گسترده بیماری در منطقه، برپایی هرگونه تجمع ممنوع است و مردم باید با حس مسؤولیت‌پذیری از برگزاری مراسم شادی و عزا به صورت خصوصی جداً اجتناب کنند.

عباسی اظهار کرد: درخصوص ناوگان حمل و نقل عمومی رانندگان باید برای حفظ سلامت خود و مسافران ماسک زده و شهرداری شرایطی را فراهم کند تا فاصله‌گذاری در تاکسی‌ها رعایت شود.

وی تأکید کرد: ماسک زدن برای کارکنان و ارباب رجوع در ادارات الزامی است و باید با بکارگیری سیستم نوبت‌دهی از ازدحام جمعیت جلوگیری کرده و برگزاری جلسات نیز به حداقل برسد.

فرماندار پیشوا در پایان تصریح کرد: نمی‌توان خدمت‌رسانی را تعطیل کرد و مردم باید همکاری بیشتری در رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری به ویژه در مکان‌های شلوغ مانند بانک‌ها و دفاتر پیشخوان داشته باشند.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/م/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول