اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

معوقات کمیسیون ماده 100 در حد 60 پرونده است

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه روند برگزاری جلسات کمیسیون ماده 100 در حال انجام است، گفت: معوقات کمیسیون ماده 100 در حد 60 پرونده است.

معوقات کمیسیون ماده 100 در حد 60 پرونده است

عباس راشاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان در ارتباط با برگزاری جلسات کمیسیون ماده 100 گفت: اعضای کمیسیون ماده 100 شامل سه نماینده از قوه قضائیه، قوه مجریه و اعضای شورا است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه جلسات کمیسیون ماده 100 به صورت چرخشی با حضور قضات برجسته که نماینده دادستان هستند و نماینده قوه مجریه در رده فرماندار برگزار می‌شود، اضافه کرد: عضو دیگر کمیسیون ماده 100، چهار نفر از اعضای شورای شهر هستند که به صورت چرخشی در جلسات حضور پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تعداد گروه‌های کمیسیون ماده 100 چهار مورد در قالب کمیسیون بدوی و تجدیدنظر برگزار می‌شود، افزود: پرونده‌های تخلفات ساختمانی که عمدتا شامل بحث ارتفاع، سطح اشغال و یا پارکینگ است، در این پارکینگ رسیدگی می‌شود؛ البته ارجاع پرونده‌ها به کمیسیون به صورت تصادفی انجام می‌شود تا شبهه‌ای در بین نباشد.

 تفاوتی که در فعالیت کمیسیون ماده 100 ایجاد شده، این است که در طی دو هفته گذشته تعداد پرونده‎های بررسی شده در کمیسیون به پنج مورد کاهش یافته است

 

وی با بیان اینکه جلسات کمیسیون ماده 100 به صورت مستمر در حال برگزاری است، اضافه کرد: تنها تفاوتی که در فعالیت کمیسیون ماده 100 ایجاد شده، این است که در طی دو هفته گذشته تعداد پرونده‎های بررسی شده در کمیسیون به پنج مورد کاهش یافته است.

راشاد با اشاره به اینکه قبلا در جلسات کمیسیون ماده 100 کمتر از 10 پرونده بررسی نمی‌شد، تصریح کرد: اما الان به خاطر موضوع کرونا جلسات به صورت طولانی برگزار نشده و تعداد پرونده‌ها نیز کاهش یافته است.

وی تعداد پرونده‌های معوق کمیسیون ماده 100 را در حدود 50 یا 60 عدد اعلام کرد و گفت: یکی از تأکیدات بنده در بحث کمیسیون ماده 100 رسیدگی سریعتر به پرونده‌هاست، چون باید امورات مردم سریعتر انجام شود، چرا که هزینه مربوط به مصالح و یا کارگر به صورت روزانه در حال افزایش است.

در کمیسیون ماده 100 باید آنقدر وقت بگذاریم که مردم در شهرداری دچار مشکل نشوند

 

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان افزود: در کمیسیون ماده 100 باید آنقدر وقت بگذاریم که مردم در شهرداری دچار مشکل نشوند و ما نباید حتی یک روز هم مانع کار مردم شویم چون بحث تولید خانه بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه در یکی از سال‌ها تعداد انباشت پرونده‌ها شاید به 4 هزار عدد هم می‌رسید، بیان کرد: اما امسال تعداد انباشت پرونده‌ها زیاد نیست اما با این حال باید هرچه زودتر تعیین تکلیف شود.

راشاد با بیان اینکه الان نیاز است که نمایندگان قوه قضائیه و مجریه همکاری بیشتری کنند، در نهایت آن چیزی که می‌آورند باید رأی بدهیم، افزود: درخواست داریم اگر هریک از اعضا فرصت حضور ندارند، جانشین انتخاب کنند که پرونده‌ها هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود، چون حل مشکل مردم اولویت اول ماست.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول