اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

فارس من| تاکنون تصمیمی برای لغو پیاده‌روی اربعین گرفته نشده است

دبیر ستاد مرکزی اربعین با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر لغو مراسم اربعین امسال گفت: تا این لحظه هیچ‌گونه ابلاغیه و برنامه‌ای برای تعطیلی اربعین ۹۹ نداشته‌ایم و هم‌چنان جلسات مختلف برای بررسی سناریوهای مختلف در حال برگزاری است.

فارس من| تاکنون تصمیمی برای لغو پیاده‌روی اربعین گرفته نشده است

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، روز گذشته برخی از رسانه‌ها از لغو حماسه اربعین و منتفی شدن اعزام زائران به پیاده‌روی اربعین حسینی خبر دادند و این امر موجب نگرانی بسیاری از عاشقان حسینی شد.

پیش از این نیز مخاطبان خبرگزاری فارس در سامانه «فارس من» خواستار پیگیری مراسم پیاده‌روی اربعین بودند تا جایی که روز به روز بر تعداد حمایت‌کنندگان این درخواست افزوده می‌شود و اکنون نیز  بیش از ۵۳۸ حامی دارد. (اینجا بخوانید)

در همین رابطه، احمد محمدی‌فر، دبیر ستاد مرکزی اربعین در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه چنین اخباری صحت ندارد، گفت: ستاد مرکزی اربعین تصمیم‌گیرنده نهایی برای برپایی یا عدم برپایی مراسم پیاده‌روی اربعین است و تاکنون هیچ تصمیمی درباره لغو مراسم اربعین اتخاذ نشده است.

وی با بیان اینکه ما پس از تصمیم عراق برای پیاده‌روی اربعین تصمیم‌گیری می‌کنیم، افزود: تا این لحظه هیچ‌گونه ابلاغیه و برنامه‌ای برای تعطیلی اربعین ۹۹ نداشتیم و همچنان جلسات مختلف برای بررسی زوایای مختلف برپایی اربعین و حتی سناریوهای مختلف در حال برگزاری است.

دبیر ستاد مرزی اربعین به مردم توصیه کرد که اخبار اربعین را فقط از ستاد مرکزی اربعین دنبال کنند و افزود: سلامت زائران برای ما اولویت است و امیدواریم با مهار کرونا شاهد برپایی اربعین حسینی باشیم.

به گزارش فارس، با شیوع کرونا در جهان بسیاری از مناسک مذهبی و عبادی محدود و حتی تعطیل شد، تا جایی که با تصمیم عربستان مناسک حج تمتع برای سایر کشورها لغو و فقط برای ساکنان عربستان برگزار می‌شود. همچنین با توجه به قرنطینه شهرهای کربلا و نجف به دلیل شیوع کرونا، هنوز استاندار این شهرها اجازه پذیرش زائر را نداده‌اند و مرزهای ایران و عراق برای تردد زائران بسته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول