اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

تسهیلات 50 میلیون تومانی برای کارفرمایان در ازای جذب معلولان

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه طبق نیازسنجی‌های صورت گرفته مهمترین دغدغه جامعه هدف ما اشتغال است، گفت: هر کارفرما می‌تواند یک تا پنج نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی را به‌کار بگیرد و در مقابل به ازای هر فرد 50 میلیون تومان تسهیلات دریافت کند.

تسهیلات 50 میلیون تومانی برای کارفرمایان در ازای جذب معلولان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، معصومه محمدی صبح امروز و همزمان با آغاز هفته بهزیستی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: رویکرد سازمان بهزیستی خانواده‌محوری و بهره‌گیری از ظرفیت خانواده‌ها در نگهداری از معلولان است.

خانواده بهترین فضا برای توانمندسازی معلولان

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه خانواده به‌عنوان نخستین جایی که فرد معلول پا می‌گذارد اولین و بهترین حامی است، ادامه داد: چنانچه شرایط فراهم باشد خانواده بهترین و آرام‌ترین فضا برای نگهداری و توانمندسازی جامعه هدف است و اگر شرایط فراهم نباشد مراکز ما پذیرای این افراد خواهد بود.

وی با بیان اینکه رویکرد سازمان بهزیستی ارتقای توانمندی افراد تحت پوشش است، خاطرنشان کرد: هدف ما این است که جامعه هدف را از وابستگی نسبی به نهادهای حمایتی خارج کنیم و طبق دستورالعمل سازمان باید هر ساله 10 درصد از چرخه حمایت خارج و افراد واجد شرایط جایگزین شوند.

محمدی با اشاره به اینکه بسیاری از افراد تحت پوشش مستعد هستند و با اندک حمایتی می‌توانند کارهای بزرگی انجام دهند، افزود: بهزیستی در نقش تسهیل‌گر به همراه حمایت خانواده این افراد می‌تواند بستر پیشرفت را برای آنان فراهم کند.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بهزیستی در چهار حوزه تخصصی فعالیت دارد، عنوان کرد: حوزه توانبخشی ویژه خدمات‌دهی به معلولان، حوزه امور اجتماعی مرتبط با زنان سرپرست خانوار، افراد از کار افتاده و مهادی کودک، حوزه پیشگیری مربوط به اعتیاد، آموزش و ... و حوزه مشارکت‌های مردمی که صدور پروانه‌های فعالیت، اشتغال و مسکن معلولان را به عهده دارد.

مهمترین دغدغه جامعه هدف ما اشتغال است

وی با بیان اینکه طبق نیازسنجی‌های صورت گرفته مهمترین دغدغه جامعه هدف ما اشتغال است، توضیح داد: راهکارهایی توسط سازمان برای حل این موضوع وجود دارد که یکی از آنها اختصاص 3 درصد از سهمیه اشتغال نهادها برای این افراد است.

محمدی با بیان اینکه زمینه استخدام دولتی برای همه این افراد فراهم نیست، گفت: شرایط بسیار خوبی برای استخدام افراد تحت پوشش توسط کارآفرینان و کارفرمایان استان فراهم شده است.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری توضیح داد: هر کارفرما می‌تواند یک تا پنج نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی را به‌کار بگیرد و در مقابل به ازای هر فرد 50 میلیون تومان تسهیلات 4 درصد دریافت کند.

وی اضافه کرد: بیمه این افراد تا چهار سال توسط سازمان پرداخت می‌شود و کارفرما فقط وظیفه دارد حقوق فرد را متقبل شود.

پرداخت حق بیمه افراد تحت پوشش در پایان هرسال

محمدی با اشاره به پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی افراد تحت پوشش توسط بهزیستی، عنوان کرد: افراد تحت پوششی که برای خود بیمه تامین اجتماعی واریز کنند در پایان هرسال هزینه بیمه را از سازمان دریافت خواهند کرد و در استان سازمان هیچ بدهی در این زمینه به جامعه هدف ندارد و موارد موجود تسویه شده است.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت:  900 دانشجو در مقاطع مختلف از بهزیستی خدمات دریافت می‌کنند و این حمایت‌های مالی شامل دانشجویان دانشگاه‌های دولتی هم می‌شود.

وی بیان داشت: سه هزار و 105 دانش‌آموز در حوزه اجتماعی و دو هزار دانش‌آموز در حوزه توانبخشی از خدمات سازمان بهره می‌برند.

محمدی با اشاره به سایر خدمات بهزیستی برای جامعه هدف این سازمان گفت: مراکز روزانه، مراکز شبانه‌روزی و تیم‌های سیار سازمان بهزیستی به افراد نیازمند خدمت ارائه می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز طرح پیشگیری از تنبلی چشم اظهار داشت: این طرح امسال با توجه به شرایط شیوع بیماری زودتر از هرسال آغاز شد و تا 15 مهرماه ادامه دارد.

وی افزود: در سال گذشته 50 هزار کودک غربالگری شدند و از این تعداد سه هزار و 515 مشکوک بودند و برای دریافت خدمات تکمیلی ارجاع داده شدند.

هیچ مبتلا به کرونایی در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی مشاهده نشده است

محمدی در خصوص حمایت‌های کرونایی از افراد تحت پوشش سازمان گفت: مراکز تحت نظارت بهزیستی با شیوع کروناویروس تعطیل شد و افرادی که سرپرست داشتند ترخیص شدند و سایر افراد در مرکز ماندند، تمام موارد بهداشتی رعایت شد تا این افراد از ابتلا به بیماری در امان باشند.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در مراکز شبانه‌روزی تحت نظارت بهزیستی استان تا این لحظه موردی از ابتلا به کرونا نداشته‌ایم.

وی به واریز 450 میلیون تومان برای حمایت از افراد آسیب‌دیده از کرونا از مرکز به حساب استان اشاره کرد و گفت: اعتبار 5 میلیون تومانی با اقساط دو درصد برای حدود 60 نفر از افراد تحت پوشش با اولویت سرپرستان خانوار قابل استفاده است.

محمدی واریز  530 هزار تومان تشویقی برای پرسنل شاغل در مراکز شبانه‌روزی استان، منع پذیرش جدید در مراکز، تامین اقلام بهداشتی و توزیع سه هزار و 500 بسته معیشتی در رزمایش مواسات را از دیگر اقدامات این سازمان در ایام کرونایی دانست.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به همکاری با دانشگاه علوم پزشکی برای مشاوره به خانواده متوفیان کرونا گفت: تعداد مشاوران پاسخگوی ما در خط 1480 برای ارائه خدمات مشاوره‌ای به خانواده‌ها افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در سال 98 یک‌هزار و 450 فرصت شغلی از طریق پرداخت تسهیلات برای جامعه هدف سازمان بهزیستی استان ایجاد شد.

محمدی اظهار کرد: مهادی کودک متضررترین مراکز از شیوع کرونا هستند که با همکاری وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و ثبت‌نام در سامانه کارا بخشی از خسارت آنان جبران می‌شود.

انتهای پیام/68023/م/ق

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول