اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

اشتغال 45 مددجوی بهزیستی در پروژه‌های اشتغالزایی/افتتاح 80 واحد مسکونی در هفته بهزیستی

مدیرکل بهزیستی استان گلستان از افتتاح 12 پروژه اشتغالزایی با ظرفیت حدود 45 اشتغال در این استان خبر داد.

اشتغال 45 مددجوی بهزیستی در پروژه‌های اشتغالزایی/افتتاح 80 واحد مسکونی در هفته بهزیستی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ابراهیم غفاری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت تشریح برنامه‌های هفته بهزیستی در استان گلستان اظهار کرد: سازمان بهزیستی در آستانه چهلمین سالگرد تاسیس است و هر ساله برنامه‌های مختلفی برای بزرگداشت این ایام برگزار می‌شود شعار امسال بهزیستی «شفافیت، تحول خدمت و ارتقاء سلامت اجتماعی در خانواده» است.

وی از فعالیت یک هزار انجمن، مرکز و موسسه در سطح استان گلستان خبر داد و تصریح کرد: بخش زیادی از اینها در طول سال به مددجویان بهزیستی خدمات می‌دهند.

مدیرکل بهزیستی استان گلستان با بیان اینکه 2 هزار و 100 واحد مسکونی در کشور افتتاح می‌شود سهم مددجویان استان گلستان را در این زمینه 80 واحد اعلام کرد و افزود: این واحدها در هفته بهزیستی امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

غفاری بیان کرد: 450 واحد سیل زده از ابتدای سال گذشته که دچار خسارت شدند برای ساخت مجدد آنها اقدام کردیم برخی واحدها خودمالک بودند که در هفته بهزیستی تمامی واحدها تحویل مددجویان می‌شود که بهزیستی 10 میلیون تومان کمک بلاعوض به این افراد کرده است.

وی افتتاح گروه همیار زنان را از دیگر برنامه های هفته بهزیستی در استان عنوان کرد و گفت: 28 گروه همیار زن در استان گلستان فعالیت دارد، مرکز توانبخشی اختلال بلع برای کودکان، خانه‌های کوچک توانبخشی، مجتمع خدمات بهزیستی علی‌آبادکتول در هفته بهزیستی افتتاح می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان گلستان ادامه داد: پنج مرکز مشاوره در شهرستان‌های گرگان، گنبدکاووس و علی‌آبادکتول در هفته بهزیستی راه‌اندازی می‌شود، در هفته بهزیستی خدمات بینایی‌سنجی، گفتاردرمانی و خدمات بینایی به صورت رایگان انجام می‌شود.

غفاری گفت: دو ساختمان اداری در شهرستان‌های آق قلا و آزادشهر در هفته بهزیستی افتتاح می‌شود همچنین 80 مجتمع خدمات بهزیستی مثبت زندگی را طبق برنامه در استان تاسیس کنیم.

به گفته وی؛ نزدیک به 40 هزار مستمری بگیر داریم که پرونده تمامی آنها با زیرساخت الکترونیک به مجتمع‌ها واگذار شده است.

مدیرکل بهزیستی استان گلستان افزود: در آزادشهر زمینی از طریق مسوولان شهری برای ساخت مرکز جامع توانبخشی قرار گرفت که توسط برادران ابراهیمی به عنوان سرمایه‌گذار تا قبل از دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد این ساختمان در زیربنای بیش از 400 مترمربع در حال ساخت است، این مرکز در مدت 6 ماه و با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد تومان ساخته می‌شود.

غفاری گفت: مددجویان استان برای اشتغالزایی در کارگاه تولیدی پوشاک، صنایع دستی، میوه خشک کنی، دستگاه جوجه کشی مشغول به فعالیت شدند سال گذشته 28 میلیارد تومان تسهیلات در اختیار مددجویان قرار گرفت، 522 نفر از این تسهیلات بهره‌مند شدند سال گذشته یک هزار و 70 شغل ایجاد کردیم.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول