اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

انتقاد نماینده بافت، رابر و ارزوئیه از پروژه‌های نیمه‌تمام 18 ساله در منطقه

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس گفت: عملیات اجرایی برخی از پروژه‌ها در این شهرستان‌ها 18 سال است که شروع شده‌اند و اکثر آنها نیمه‌تمام رها هستند و این امر منجر به تلف شدن بیت‌المال شده است.

انتقاد نماینده بافت، رابر و ارزوئیه از پروژه‌های نیمه‌تمام 18 ساله در منطقه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدجواد فدائی  استاندار کرمان امروز در جلسه بررسی مسائل شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه اظهار داست: باید هر زودتر پروژه‌‌های راه منتهی به بافت تسریع شوند و طی مدت یک ماه معارضین محور بافت - کرمان، بافت - سیرحان شناسایی و تعیین تکلیف شوند.

وی بیان کرد: بیش از 200 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز محور بافت – سیرجان از طریق تهاتر، تبصره 15 و ماده 56 تامین می‌شود و محور رابر – کرمان به طول 125 کیلومتر توسط شرکت مس درآلو در حال اجراست که 55 کیلومتر از مسیر موجود کوتاه‌تر شده است.

وجود معارضین زمین مشکل اصلی عدم اتمام پروژه محور رابر – کرمان

علی حاجی‌زاده مدیرکل راه و شهرسازی شمال استان کرمان اظهار داشت: برای تمام محورهای اصلی منتهی به شهرستان بافت پروژه داریم که در مجموع 56 کیلومتر از اینها باقیمانده است.

وی افزود: اعتبار مورد نیاز محور کرمان – بافت حدود 216 میلیارد تومان است که ۵۶ کیلومتر از باند دوم این محور هنوز باقیمانده است.

حاجی‌زاده تصریح کرد: همچنین اعتبار مورد نیاز محور بافت – حاجی‌آباد، 421 میلیارد تومان و اعتبار مورد نیاز محور بافت – سیرجان، 128 میلیارد تومان و اعتبار مورد نیاز محور کرمان – رابر که هنوز ساخته نشده 223 میلیارد تومان و اعتبار مورد نیاز محور بافت – رابر 75 میلیارد تومان است.

مدیرکل راه و شهرسازی شمال استان کرمان بیان داشت: پیوست قانون اعتباراتی برای احداث محور رابر - بافت تخصیص یافته و محور کرمان - بافت - رابر، کرمان – بافت و کرمان – دیهوک در 2 مسیر در سال جاری در حال انجام است.

وی عنوان کرد: 8 کیلومتر محور کرمان - بافت در مرحله مناقصه قرار دارد و همچنین محور کرمان – بافت، ارزوئیه پیوست قانون و اعتبارات ملی دارد و برای ۶ کیلومتر آن قرارداد منعقد شده که سه کیلومتر اجرا و مابقی در حال انجام است.

حاجی‌زاده با اشاره به اینکه برای احداث راه نیاز به اعتبارات فراوانی است، گفت: در سال گذشته به علت لایحه بودجه، همه اعتبارات تخصیص پیدا نکرد.

مدیرکل راه و شهرسازی شمال استان کرمان ادامه داد: مشکل اصلی عدم اتمام پروژه محور رابر – کرمان وجود معارضین زمین است و برای اتمام این پروژه نیاز به ۴ میلیارد تومان اعتبار است.

وی تاکید کرد: ابتدا مصوب شد که این اعتبار توسط استان تامین و سپس مقرر شد که از محل معادن تخصیص یابد که اعتبارات ناچیزی حدود 10 درصد تخصیص داده شد و ضروریست که مجتمع مس درآلوی رابر در بخش زمین و راهسازی مساعدت ویژه‌ای داشته باشد.

حاجی‌زاده با اشاره به اینکه 300 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز باقیمانده مسیر رابر تا کرمان است، گفت: این اعتبار بخشی به صورت بهسازی و مابقی احداث تعریف شده است.

پروژه احداث محور بافت به ارزوئیه 8 سال از آن می‌گذرد 

صمدالله محمدی نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: عملیات اجرایی برخی از پروژه‌های این شهرستان‌ها 18 سال است که شروع شده‌اند و اکثر آنها نیمه‌تمام رها هستند و این امر منجر به تلف شدن بیت‌المال شده است.

وی تصریح کرد: پروژه احداث باند دوم بافت- کرمان - دیهوک و ارزوئیه – حاجی‌آباد از کرمان به سمت بافت کمترین تخصیص اعتبار را داشته است.

محمدی عنوان کرد: پروژه احداث محور بافت به ارزوئیه 8 سال از آن می‌گذرد که تاکنون تنها 2.5 کیلومتر در این سال‌ها اجرا شده است.

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در پروژه محور رابر به کرمان، معدن درآلو تمایل به همکاری در این پروژه را دارد اگر این موضوع تسهیل شود بسیاری از تبعات اجتماعی آن برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول