اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

سود تسهیلات مسکن در شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر تک‌رقمی شود

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: تسهیلات مسکن باید در شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر تک‌رقمی و در کلان‌شهرها حداکثر ۱۲ تا ۱۳ درصد ارائه شود و در این عرصه بانک‌ها باید کمک کنند.

سود تسهیلات مسکن در شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر تک‌رقمی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود به نقل از دفتر نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس، علی‌اصغر خانی با اشاره به وضعیت بحرانی بازار مسکن اظهار کرد: در شرایط کنونی، وضعیت بازار بسیار بحرانی و آشفته بوده و این مسأله نشأت‌گرفته عدم تولید مسکن در سال‌های گذشته است.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس ادامه داد: یکی از عوامل اصلی گرانی بازار مسکن، افزایش چشمگیر قیمت زمین است؛ متأسفانه قیمت زمین در سال‌های گذشته بسیار بالا رفته و جهشی غیرقابل‌قبول داشته و یکی از راه‌کارهای موجود، مدیریت قیمت اراضی است.

وی با انتقاد از افزایش قیمت مصالح ساختمانی افزود: بالا بودن قیمت تجهیزات و مصالح ساختمانی از دیگر عوامل افزایش قیمت مسکن در کشور است؛ متأسفانه قیمت مصالح روزبه‌روز در حال افزایش بوده و این مسأله در افزایش قیمت‌ها در بازار اثرگذار است.

خانی ادامه داد: در شرایط کنونی، نه‌تنها اقشار کم‌درآمد و ضعیف جامعه بلکه قشر متوسط جامعه نیز توان خرید مسکن را ندارند و این مسأله موجب می‌شود که آمار مستأجران روزبه‌روز افزایش یابد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به بالا بودن سود تسهیلات خرید مسکن، تصریح کرد: در شرایط کنونی سود تسهیلات بانکی حدود ۱۸ درصد بوده و این در حالی است که سود ارائه‌شده در پروژه مسکن مهر در بالاترین حالت ممکن، حدود ۹ درصد بود، از این‌رو این‌ رویکرد بانک‌ها قابل‌قبول نیست.

خانی ادامه داد: سود تسهیلات مسکن باید در شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر تک‌رقمی و در کلان‌شهرها حداکثر ۱۲ تا ۱۳ درصد ارائه شود و در این عرصه بانک‌ها باید کمک کنند.

انتهای پیام/74001/م/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول