اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

تبلیغ دینی از نیازهای ضروری امروز جامعه است/زبان هنر موجب ماندگاری امر تبلیغ می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: یکی از نیازهای ضروری جامعه امروز بهره‌گیری از امر تبلیغ دینی است و برای همگانی کردن این مهم باید از تمامی ظرفیت‌ها استفاده برد.

تبلیغ دینی از نیازهای ضروری امروز جامعه است/زبان هنر موجب ماندگاری امر تبلیغ می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج،  تفاهم‌نامه همکاری در راستای گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری مشترک بین حوزه هنری و اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان به منظور اجرای برنامه‌ در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی، تدوین و چاپ کتب و برنامه‌های هفته وحدت منعقد می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان در نشست با رئیس حوزه هنری که در مجتمع فرهنگی نور سنندج و در راستای انعقاد این تفاهم‌نامه برگزار شد، اظهار کرد: یکی از نیازهای ضروری جامعه امروز بهره‌گیری از امر تبلیغ دینی است و برای همگانی کردن این مهم باید از تمامی ظرفیت‌ها استفاده برد.

حجت‌الاسلام احمد حاتمیان با اشاره به اینکه نوع و روش تبلیغ سنتی نمی‌تواند در تحقق اهداف تبلیغ دینی موثر باشد، افزود: با گسترش شیوه‌های نوین ارتباطی شیوه تبلیغ دینی نیز تغییر یافته و باید براساس اقتضائات و نیاز جامعه از شیوه‌های جدید در امر تبلیغ دینی بهره ببریم.

وی اعلام کرد: امروز ارتباط بین مردم با تغییرات و تحولاتی مهم همراه بوده و بر اساس این وضعیت نیاز است که در برنامه‌ریزی‌های مختلف از جمله امر تبلیغ دینی هم ما شاهد فعالیت‌ها و اقدامات بهتر و تغییراتی مبتنی بر نیاز مردم باشیم.

زبان هنر موجب ماندگاری بیشتر در امر تبلیغ می‌شود

وی با بیان اینکه زبان هنر موجب ماندگاری و تاثیرگذاری بیشتر در امر تبلیغ خواهد شد، بیان کرد: برای تاثیرگذاری یک فعالیت از جمله امر تبلیغ، باید از زبان هنر استفاده کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان ظرفیت‌های هنری و فرهنگی در اختیار حوزه هنری استان کردستان، را عامل موثری در تقویت فعالیت‌های فرهنگی و هنری استان دانست و یادآور شد: خوشبختانه حوزه هنری در کردستان همواره منشا فعالیت‌های تاثیرگذار در سطح استان بوده و به همین دلیل ما انتظار داریم که با تعریف فعالیت‌‌های مشترک و هم‌افزایی بیشتر، شاهد برگزاری فعالیت‌ها و برنامه‌های خوبی باشیم.

حجت‌الاسلام حاتمیان بر امر تقویت مولفه‌های وحدت و همدلی بیشتر در استان کردستان تاکید کرد و گفت: حضرت محمد(ص) باید محور وحدت در کردستان باشد و برای توجه بیشتر به این مهم می‌توان از زبان هنر برای معرفی ویژگی‌های آخرین پیامبر الهی استفاده کرد.

تقویت مولفه‌های وحدت و همدلی بیشتر در استان کردستان ضروری است

 

وی ضمن اشاره به توجه به مسائل مرتبط با آسیب‌های اجتماعی و تولید محصولات فرهنگی و هنر با محوریت این مسئله، عنوان کرد: امروز تولید یک فیلم کوتاه با رعایت ویژگی‌های هنری می‌تواند تاثیرگذاری بیشتر نسبت به سایر مسائل از این دست داشته باشد و به همین دلیل آمادگی برای همکاری در این بخش هم وجود دارد.

ضرورت استفاده از ظرفیت نخبگان در طراحی کارهای فرهنگی و هنری

رئیس حوزه هنری استان کردستان نیز در این نشست اظهار کرد: یکی از اولویت‌های طراحی و اجرای یک کار فرهنگی و هنری استفاده از ظرفیت نخبگان و افراد متخصص در این حوزه است و زمانیکه یک فعالیت و اقدام از جمله در بخش فرهنگ و هنر طراحی می‌شود، باید از متخصص آن حوزه استفاده کرد تا میزان ماندگاری و تاثیرگذاری آن فعالیت افزایش پیدا کند.

امین مرادی ضمن اشاره به فعالیت‌ها و برنامه‌های مختلف این حوزه طی سالهای اخیر، گفت: ما در حوزه هنری استان کردستان ضمن ارتباط و تعامل مناسب با جامعه مخاطب، همواره سعی کردیم برای اجرای فعالیت‌ها و برنامه‌های خود از افراد نخبه و کارآزموده استفاده کنیم و خوشبختانه در این راستا بازخوردهای مثبتی هم دریافت کرده‌ایم.

وی با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده در راستای تعریف فعالیت‌های مشترک بین حوزه هنری و اداره‌کل تبلیغات اسلامی در استان کردستان، بیان کرد: طی سالهای اخیر ارتباط و همکاری نزدیکی بین این دو نهاد وجود داشته و در سایه این تعامل و همکاری، فعالیت‌های مشترک خوبی نیز اجرایی شده است.

وی به اولویت‌های اعلام شده در قالب تعریف فعالیت‌های مشترک در سال جاری پرداخت و خاطرنشان کرد: تعالی زیست بوم استان‌ها با استفاده از اشتراک نظر سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری، استفاده از ظرفیت‌های هنری برای تبین اندیشه اسلام ناب محمدی(ص)، توجه بیشتر به هویت اندیشگانی حوزه هنری در فصل نوین حرکت، حرکت به سمت هویت باشگاهی و فراهم کردن زمینه رشد نیروی انسانی و توجه به حلقه‌های تولید، مصرف زنجیره تولیدات فرهنگی و هنری، مسئله توزیع و اقتصاد هنر از اولویت‌های اعلام شده برای تعریف این فعالیت‌های مشترک به شمار می‌رود.

ضرورت تدوین پیوست اجتماعی و فرهنگی با اولویت مسئله رسانه

رئیس حوزه هنری استان کردستان به دیگر اولویت‌های اعلام شده اشاره کرد و افزود: ضرورت تدوین پیوست اجتماعی و فرهنگی با اولویت مسئله رسانه برای فعالیت‌های مشترک و توجه ویژه به تغییر زیست جامعه از دیگر اولویت‌های مدنظر در راستای تعریف این فعالیت‌های مشترک به شمار می‌رود.

مرادی اضافه کرد: با توجه به اولویت‌های اعلام شده و نظر به ظرفیت‌ها و استعدادهای در اختیار حوزه هنری استان کردستان، آمادگی وجود دارد تا در زمینه‌های مختلف از جمله تهیه و تولید فیلم کوتاه، برگزاری مراسم‌های شب خاطره و انتشار کتب تاریخ شفاهی، حمایت از عرضه مجلدات جدید دانشنامه فرهنگ، هنر و تمدن کردستان فعالیت‌های مشترکی تعریف شود.

وی با بیان اینکه از سرمایه‌های اصلی حوزه هنری کردستان همراهی و اعتماد جامعه فرهنگ و هنر این استان است، اظهار کرد: خوشبختانه ما در کنار ظرفیت‌های سخت‌افزاری در اختیار، شاهد همراهی و اعتماد ویژه اصحاب فرهنگ و هنر هستیم و این همراهی زمینه را برای تولید و عرضه محصولات مختلف فرهنگی را فراهم می‌کند.

سرمایه‌های اصلی حوزه هنری کردستان همراهی و اعتماد جامعه فرهنگ و هنر این استان است

 

در جریان برگزاری این نشست حجت‌الاسلام علی رستمی معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان هم با اشاره به ظرفیت‌های مشترک برای همکاری با حوزه هنری استان، بیان کرد: انتظار می‌رود که در راستای انعقاد این تفاهم‌نامه همکاری شاهد تولید و عرضه آثار فرهنگی مناسبی باشیم.

مسعود محمدی مدیر طرح و برنامه اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان هم توجه به مسئله ظرفیت‌های روحانیون و امر تبلیغ را مورد تاکید قرار داد و گفت: ما آمادگی داریم که در راستای تعریف فعالیت‌های مشترک از تمامی ظرفیت‌های در اختیار اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان بهره‌برداری کنیم.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول