اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

اجرای ۱۰۰ طرح عمرانی با تلاش نوسازی مدارس استان سمنان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان از اجرای ۱۰۰ طرح عمرانی در نقاط مختلف این استان خبر داد.

اجرای ۱۰۰ طرح عمرانی با تلاش نوسازی مدارس استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سعید هژبری عصر امروز در حاشیه دیدار با معاون استاندار سمنان اظهار کرد: ۱۰۰ طرح عمرانی در نقاط مختلف استان سمنان از سوی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان در دست اجراست.

وی بیان کرد‌: بر اساس آمارهای موجود، با تلاش خیران ۷۴۶ کلاس درس در استان سمنان در دست ساخت است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در شهرستان‌ها فاقد اداره است که این موضوع مزایا و معایب خاص خود را دارد.

هژبری افزود: در سال‌های گذشته، کمبود نیروی انسانی یکی از چالش‌های اساسی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان بوده است که باید در قالب‌های مختلف برای رفع این دغدغه اقدام شود.

او افزود: تنها در سال گذشته، ۱۱ نفر معادل ۱۸ درصد از کارکنان اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان بازنشسته شدند که این امر مشکلاتی فراوانی در انجام مسؤولیت‌های واگذارشده ایجاد کرد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان با وجود مشکل کمبود نیروی انسانی، در جشنواره شهید رجایی به‌عنوان یکی از دستگاه‌های برتر استان معرفی شد.

هژبری ادامه داد: حمایت مسؤولان ارشد استان در جلب نظر خیران و اقشار مردم برای ساخت مدارس در استان بسیار مهم و کلیدی است؛ مسؤولان استانداری سمنان در صورت صلاحدید می‌توانند در نشست‌های مختلف با فعالان اقتصادی و خیران، اهمیت و ضرورت ساخت مدرسه در استان را بازگو کنند.

وی بیان کرد: ۲۷ درصد مدارس استان تخریبی و ۳۰ درصد از آن نیازمند مقاوم‌سازی است که با جلب نظر خیران می‌توان برای ساخت و بازسازی این مدارس اقدام کرد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: در سال ۹۶ اعتبار اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان، ۴۲۰ میلیارد ریال بود که این رقم در سال ۹۸ به یک هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال افزایش یافت.

ساخت مدارس جدید در سمنان؛ نیازمند عزم همگانی

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان نیز گفت: ساخت مدارس جدید در استان نیازمند مساعدت ویژه خیران و عزم همگانی آحاد جامعه و مسؤولان است.

فاطمه منصوری افزود: حضور خیران برای ساخت مدرسه در استان سمنان قابل‌ستایش است و این رویه مثبت برای برچیدن شدن تمامی مدارس تخریبی و فرسوده ادامه یابد.

وی خاطرنشان کرد: وجود مدارس فرسوده از دغدغه‌های مسؤولان ارشد استان است که با تلاش دولت و خیران باید این نقص مهم از نظام آموزشی برچیده شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان تصریح کرد: اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان از الگوهای موفق جذب خیر برای دیگر دستگاه‌های اجرایی است و در سال‌های گذشته بسیاری از مدیران با الگوبرداری، از ظرفیت خیران به نحو شایسته‌ای استفاده کردند.

منصوری ادامه داد: استانداری سمنان در قالب‌های مختلف برای ترویج فرهنگ مدرسه‌سازی آمادگی دارد و معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان نیز برای نهادینه کردن این فرهنگ با تمام توان تلاش خواهد کرد.

وی افزود: رفع چالش نیروی انسانی در اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان در سطح ملی و استانی پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/74005/م/        

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول