اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

وام 200 میلیون دلاری 2 بانک آسیایی برای تجهیز بخش پزشکی ازبکستان

بانک توسعه آسیا و بانک سرمایه‌گذاری زیربنایی آسیا قصد دارند در ابتدای ماه آگوست به ازبکستان برای تجهیز بخش خدمات اپیدمیولوژی معادل 200 میلیون دلار وام به این کشور اختصاص دهند.

وام 200 میلیون دلاری 2 بانک آسیایی برای تجهیز بخش پزشکی ازبکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، بانک توسعه آسیا و بانک سرمایه‌گذاری زیربنایی آسیا اعلام کردند در ابتدای ماه آگوست به ازبکستان برای تجهیز سیستم بهداشت و خدمات بهداشتی- اپیدمیولوژی مدرن معادل 200 میلیون دلار وام اختصاص دهند.

«سردار عمرزاق اف» وزیر سرمایه‌گذاری و تجارت خارجی ازبکستان و «ماساتسوگو آساکاوا» رئیس بانک توسعه آسیا در نشست ویدئویی سازوکارهای حمایتی بانک در زمان پاندمی کروناویروس را بررسی کردند.

رئیس بانک توسعه آسیا اعلام کرد در حال حاضر کارهای تمهیدات برای تصویب وام جدید به ارزش 100 میلیون دلار برای مدرنیزه و تجهیز سیستم بهداشت و خدمات بهداشتی- اپیدمیولوژی ازبکستان به پایان می‌رسد. پرداخت این وام در اوایل ماه آگوست به تصویب رسیده است.

نمایندگان بخش مطبوعاتی وزارت سرمایه‌گذاری و تجارت خارجی ازبکستان اظهار داشتند برای اجرایی این طرح معادل 100 میلیون دلار وام بانک سرمایه‌گذاری زیربنایی آسیا نیز جذب خواهد شد.  

بانک توسعه آسیا اواخر ماه ژوئن نیز برای حمایت از اقتصاد ازبکستان در شرایط پاندمی به این کشور معادل 500 میلیون دلار وام اختصاص داده است. قرارداد وامی روز پنجشنبه گذشته به امضا رسیده است.

بانک توسعه آسیا ماه می نیز برای خریداری 800 دستگاه تنفس مصنوعی به ازبکستان معادل 19 میلیون و 500 هزار دلار تخصیص داده است.  

بانک توسعه آسیا در سال 1966 میلادی برای حمایت از توسعه اقتصادی، همگرایی منطقه‌ای و رشد پایدار در آسیا و منطقه اقیانوس آرام در مانیل فیلیپین تاسیس شده است.

هم اکنون 67 کشور جهان عضو این بانک است.

ازبکستان در سال 1995 میلادی به عضویت بانک توسعه آسیا پیوست و این نهاد مالی از سال 1995 میلادی تاکنون 75 وام به ارزش کلی 8 میلیارد و 100 میلیون دلار در اختیار ازبکستان قرار داده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول