اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

فرهنگ ایرانی و سبک زندگی اسلامی در فضای مجازی تبلیغ شود

امام جمعه شاهرود، تبلیغ و ترویج فرهنگ ایرانی و سبک زندگی اسلامی را در فضای مجازی اولویتی مهم برای فعالان فضای مجازی دانست.

فرهنگ ایرانی و سبک زندگی اسلامی در فضای مجازی تبلیغ شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‌الاسلام‌ عباس امینی عصر امروز در نشستی با جمعی از فعالان فضای مجازی و خبرگزاری‌های شهرستان شاهرود در راستای ایجاد انس و مودت اصحاب رسانه و تقدیر از تلاش‌های آنان در امر مقابله با کرونا ویروس، ضمن گرامیداشت هفته حجاب و عفاف، بر اهمیت حفظ آن و توجه به روایت امام رضا (ع) در فضای مجازی، بر لزوم توجه به ویژگی‌های مؤمن دارای ایمان کامل تأکید کرد.

وی اظهار کرد: امام رضا (ع) در روایتی بیان می‌فرمایند که مؤمن ایمانش کامل نمی‌شود؛ مگر سه ویژگی داشته باشد که اولی از خدا، دومی از پیامبر (ص) و سومی از امام معصوم (ع) است.

امام جمعه شاهرود افزود: خصلتی که باید از خداوند یاد گرفت، کتمان راز است که در فضای مجازی کاربرد دارد؛ در ابتدا فرد باید راز خودش و راز دیگران را نگه دارد و خصلت پیغمبر اسلام (ص) که باید آموخت، مدارا با مردم است؛ آن هم با انسان‌هایی که قانون را رعایت نمی‌کنند.

امینی بیان کرد:‌ سومین خصلت که از امام معصوم وارد شده، صبر بر سختی‌های بدنی و اقتصادی بوده و اگر این سه خصلت در کسی باشد، ایمانش کامل است.

وی با بیان اینکه برنامه ما نمونه‌ای از تقدیر از فعالان دوران کرونا و همراهی در مسائل عمومی شهر است، گفت: تلاش ما این است که همه را ببینیم و تشکر کنیم؛ اما جلسه ما انس است و عده‌ای از عزیزان دعوت شده‌اند.

رئیس ستاد مردمی مقابله با کرونا در شهرستان شاهرود با تأکید بر لزوم تداوم هماهنگی و همکاری در کرونا به توجه سندهای بالادستی ابلاغی رهبری انقلاب افزود: رهبری در مورد فضای مجازی سندی را ارائه کردند که حتماً باید فعالان این فضا آن را بخوانند.

امینی با اشاره به اینکه فضای مجازی هنوز دست ما نیست و خیلی آسیب‌پذیر هستیم، گفت: با همه تهدیدات و آسیب‌های فضای مجازی به دلیل زیرساخت‌ها، اما خدمات ارزنده‌ای داشته و می‌تواند داشته باشد و باید به مزایای آن توجه کرد.

امام جمعه شاهرود با برشمردن مزایای فضای مجازی اظهار کرد: عمومی بودن این فضا اولین مزیت آن است؛ البته همه رسانه‌ها برای ما اهمیت دارند اما انصاف این است که فضای مجازی عمومی‌تر و ارزان‌تر بوده و دستیابی آسان به آخرین اطلاعات و اخبار در آن میسر است.

امینی بیان کرد: جذابیت و تنوع این فضا هم مهم بوده و عدالت رسانه‌ای فضای مجازی از دیگر مزایای آن است.

او بیان کرد: این مزایا ارزش بقیه رسانه‌ها را کم نمی‌کند؛ چراکه ما الآن هم با کتاب بیشتر انس داریم اما عدالت رسانه‌ای با فضای مجازی و تنویر افکار عمومی در فضای مجازی بیشتر و در هر مکانی، دسترسی به این فضا وجود دارد و این‌ها منافع و برکات فضای مجازی است.

رئیس ستاد مردمی مقابله با کرونا در شهرستان شاهرود با تأکید بر لزوم استفاده از فضای مجازی برای رفع مظلومیت از اسلام و مکتب اهل‌بیت (ع) گفت: اینترنت فرصتی تولید کرده تا ما راحت بتوانیم حقایق دینی را به مردم بگوییم و مفاهیم معرفتی و بصیرتی را انتقال دهیم؛ این فرصت را دنیا به وجود آورده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شاهرود اضافه کرد: این پیشرفت‌ها بیشتر از این هم خواهد شد و این تکنولوژی‌ها زمینه‌ساز ظهور است و دشمنان ناخواسته دارد این کارها را انجام می‌دهد.

وی به اطلاعات‌زدگی فضای مجازی و بی‌معنا شدن داده‌ها به‌عنوان یکی از مضرات این فضا اشاره کرد و افزود: اعتیاد به فضای مجازی سبب شده تا کمپ ترک اعتیاد فضای مجازی ایجاد شود و حریم خصوصی و امنیتی مورد تعرض قرار گرفته و مهم این است که از فرصت‌های این فضا استفاده و تهدیدات آن را کم کنیم.

امینی با تأکید بر لزوم توجه به سواد رسانه‌ای به‌عنوان نیاز امروز و آینده کشور گفت: افراد فعال در فضای مجازی باید سواد رسانه‌ای را فراگیرند و در این مورد توجه لازم را داشته باشند.

وی بر لزوم تقویت بنیه اعتقادی و فرهنگی مردم در فضای مجازی تأکید کرد و افزود: این کار ظرافت می‌خواهد و هر چه آگاهی مردم بالاتر رود، آسیب‌های فضای مجازی کم می‌شود.

رئیس ستاد مردمی مقابله با کرونا در شهرستان شاهرود گفت: باید از مردم‌زدگی، عوام‌زدگی و جوزدگی پرهیز کرد و فعالان فضای مجازی در این راستا مراقب باشند.

امینی بیان کرد: استقلال و عدم وابستگی به گروه‌ها و اشخاص نیز باید موردتوجه باشد تا بتوان مسؤولیت واقعی در خدمت به مردم را انجام داد.

وی ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی و سبک زندگی اسلامی در فضای مجازی را خواستار شد و بر لزوم رعایت و توجه به اولویت‌ها تأکید کرد و افزود: توجه به اولویت‌ها در مسائل مختلف را باید مورد دقت قرار داد تا بتوان در مسیر درست حرکت کرد.

در این جلسه، فعالان فرهنگی و فضای مجازی به بیان دیدگاه‌های خود پرداخته و بر سعه‌صدر داشتن مسؤولان و همکاری با فعالان فرهنگی و فضای مجازی در حل مشکلات و شفاف‌سازی و آرام کردن فضا تأکید کردند و خواستار برگزاری جلسات منظم با امام جمعه با عنوان سلسله مباحث اخلاق رسانه شدند.

در پایان این نشست، با اهدای لوح تقدیر از تلاشگران عرصه فضای مجازی و رسانه ازجمله خبرنگار خبرگزاری فارس در شاهرود تجلیل شد.

انتهای پیام/74036/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول