اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

افزایش تعداد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی تربت حیدریه

رئیس تامین اجتماعی تربت حیدریه با اشاره به افزایش تعداد بیمه‌شدگان در این شهرستان، گفت: ۱۴۰ هزار نفر در تربت حیدریه در قالب بیش از ۳۸ هزار بیمه شده اصلی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

افزایش تعداد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت حیدریه، محمد شریفی‌مند امشب در نشست خبری که در محل اداره تامین اجتماعی تربت حیدریه برگزار شد، با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر ۳۸ هزار بیمه شده اصلی در این شهرستان در قالب ۱۴۰ هزار نفر که نیمی از جمعیت شهرستان را شامل می‌شوند تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند، اظهار کرد: از این تعداد بیمه شده اصلی بالغ بر ۷ هزار نفر بازنشسته و مستمری‌بگیر این سازمان هستند.

رئیس تامین اجتماعی تربت حیدریه ادامه داد: شعبه این شهرستان برای معرفی خدمات سازمان به خصوص خدمات الکترونیکی، پنل‌های مشاوره‌ای را با حضور کارشناسان خبره در محل کارخانجات، شرکت‌ها و ادارات برگزار کرده است.

وی بیان کرد: با وجود بدهی‌ها این سازمان به هیچ عنوان خدمات خود به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران را منوط به پرداخت بدهی معوق نکرده و در صورت قطعی شدن بدهی و سوابق بیمه شده می‌تواند از خدمات سازمان استفاده کند.

شریفی‌مند تاکید کرد: یکی از امتیازات ویژه تربت حیدریه، دارا و فعال بودن بیمارستان ملکی سازمان تامین اجتماعی است که پس از مرکز استان، تنها شهرستان خراسان رضوی هستیم که از این امتیاز برخورداریم که این امر کمک شایانی به امر درمان برای بیمه‌شدگان تحت پوشش تأمین اجتماعی و همچنین عموم مردم می‌کند.

رئیس تامین اجتماعی تربت حیدریه در خصوص موضوع وصول مطالبات سازمان از ادارات و کارفرمایان دولتی گفت: با وجود اهرم‌های قانونی برای وصول مطالبات، مبنای ما تعامل با مجموعه کارفرمایان این شهرستان برای پیشگیری و جلوگیری از به‌وجود آمدن چالش‌های مدیریتی در تربت حیدریه است.

وی با بیان اینکه زنان خانه‌دار بین ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار بگیرند، اضافه کرد: این خدمات شامل همه زنان خانه‌دار می‌شود که با پرداخت حداقل ۲۰ سال حق بیمه و ۴۲ سال سن از تامین اجتماعی تا پایان عمر مستمری دریافت کنند و پس از این افراد مستمری آن‌ها به بازماندگانشان تعلق می‌گیرد.

شریفی‌مند عنوان کرد: به این اصل معتقدیم که اگر کارگاه و کارفرمایی وجود نداشته باشد، به طبع کارگر و ایجاد شغلی نیست، در نتیجه سازمان تامین اجتماعی دیگر وجود ندارد، بنابراین، سیاست سازمان حمایت از کارگاه‌های تولیدی است، همچنین تعداد کارگاه‌های فعال این شهرستان نیز بیش از ۶ هزار کارگاه است.

انتهای پیام/ ۷۰۰۳۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول