اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

۵۱ هزار و ۴۰۰ روستا دارای ارتباط تلفن ثابت هستند/برقراری ۱۶۵ هزار کیلومتر فیبرنوری در کشور

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه ۱۵ هزار روستا از طریق مخابرات به اینترنت متصل هستند، گفت: از۲۹ میلیون مشترک تلفن ثابت ، ۵۱ هزار و ۴۰۰ روستا دارای ارتباط تلفن ثابت هستند و ۱۶۵ هزار کیلومتر فیبرنوری در کشور برقرار است.

۵۱ هزار و ۴۰۰ روستا دارای ارتباط تلفن ثابت هستند/برقراری ۱۶۵ هزار کیلومتر فیبرنوری در کشور

سید مجید صدری مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس بابیان اینکه روستاهای کشور به ارتباط تلفن ثابت و اینترنت مخابرات متصل هستند، گفت:  در حال حاضر  ۲۹ میلیون مشترک تلفن ثابت در کشور وجود دارد، به طوری که ۵۱ هزار و ۴۰۰ روستا دارای ارتباط تلفن ثابت و ۱۵ هزار روستا از طریق مخابرات به اینترنت متصل هستند و باید بگویم ۱۶۵ هزار کیلومتر فیبرنوری در کشور برقرار است.

* ۷۶ میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی مخابرات 

وی درباره میزان صرفه‌جویی ارزی صنعت مخابرات افزود: طی روندهای قانونی و انعقاد تفاهم نامه‌های متعدد با مشارکت وزارت صمت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تا به امروز ۷۶ میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی در صنعت بومی مخابرات داشته ایم و عرصه برای شکوفایی صنعت نسل چهارم مخابرات با تکیه بر توان تولیدکنندگان داخلی گشوده شده است. از طرفی باید به این نکته اشاره کنم که قطعا نقش بازوی قدرتمند ارتباطات و مخابرات کشور به عنوان سرمایه‌ای غیرنفتی برای رونق تولید ملی و جلب نظر فضای بین‌الملل در بخش صادرات و ترسیم آینده‌ای روشن‌تر بر همگان آشکار است و باعث بسی خرسندی است که حدود ۸۰ درصد امکانات صنعت مخابرات داخلی است و آمادگی برای پوشش و بهره‌مندی ۱۰۰ درصدی و تامین ۲۰ درصد باقیمانده از توان تولید داخل را نیز داریم.

* توزیع مودم های مخابرات  به صورت نقدی و اقساطی

صدری با اشاره به توزیع مودم های شرکت مخابرات تصریح کرد: در حال حاضر امکان خرید مودم به صورت نقدی و اقساطی (۶ ماهه و یا یکساله) برای متقاضیان فراهم است که این مودم‌ها در دو نوع قیمت حدود ۳۵۰ هزار تومان و ۵۵۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول