اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

تاکید بر تسریع در اجرای مصوبات اقتصادی بین ایران و افغانستان

در دیدار معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سرپرست وزارت دارایی افغانستان بر تسریع در اجرای مصوبات اقتصادی بین دو کشور تاکید شد.

تاکید بر تسریع در اجرای مصوبات اقتصادی بین ایران و افغانستان

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در کابل به سر می برد امروز (پنجشنبه) با «عبدالهادی ارغندیوال» سرپرست وزارت دارایی افغانستان دیدار و گفت و گو کرد.

عراقچی و سرپرست وزارت دارایی افغانستان در این دیدار بر ارائه تسهیلات در راستای همکاری های اقتصادی بین دو کشور، برنامه ریزی های مشترک و توسعه همکاری‌ها تاکید کردند.

عبدالهادی ارغندیوال ضمن خوش آمدگویی، ابراز امیدواری کرد که سفر معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران و گفت و گوهایش با مقامات افغانستان در ابعاد مختلف به خصوص بخش اقتصاد پر از دستاورد بوده و طرفین به توافق برسند.

عراقچی با تاکید بر لزوم تهیه یک سند جامع از نتایج رایزنی ها اظهار داشت: این گفت‌وگوها زمینه ساز برگزاری کمیسیون های اقتصادی و تجاری دوجانبه است.

در این نشست طرفین در رابطه به همکاری های گمرکی، تطبیق مواد موافقتنامه گمرکی و تبادل اطلاعات، تعرفه های گمرکی بالا در زمینه صادرات و واردات، همکاری های جمل و نقل و ترانزیتی بین دو کشور و تقویت گمرکات دو کشور به خاطر ازدیاد ظرفیت کاری بحث و تبادل نظر کردند.

در پایان دیدار قرار شد تیم های تخصصی دو طرف در نشست اقتصادی امروز در وزارت دارایی افغانستان متن موافقتنامه را نهایی کرده و در صورت رسیدن به توافق به امضای طرفین برسد.

عراقچی که عصر دیروز  چهارشنبه وارد کابل شد، شب گذشته با محمدحنیف اتمر سرپرست وزارت خارجه افغانستان دیدار و درباره مصوبات سفر اخیر سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان به ایران، نهایی سازی سند همکاری های جامع راهبردی بین دو کشور و مسائل مورد علاقه طرفین و راه‌های گسترش روابط دوجانبه گفت و‌گو کرد.

معاون سیاسی وزارت خارجه ایران قرار است امروز با تعدادی دیگر از مقامات افغان نیز دیدار و عصر امروز در انستیتو مطالعات استراتژیک افغانستان در یک نشست شرکت و به ایراد سخنرانی بپردازد.

محمد حنیف اتمر اخیرا سفری به تهران داشت و با مقامات ایرانی از جمله محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران دیدار و در پایان این سفر دو طرف بیانیه ای ۱۵ بندی صادر کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول