اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

مجلس وارد حاشیه‌ها نشود/ موانع ازدواج جوانان را بردارید

امام جمعه سمنان با تأکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی نباید وارد حاشیه‌ها شود، گفت: نمایندگان خانه ملت باید برای رفع مشکلات مردم برنامه‌ریزی کنند و از حاشیه‌ها دور باشند.

مجلس وارد حاشیه‌ها نشود/ موانع ازدواج جوانان را بردارید

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مصلای نماز جمعه این شهر اقامه شد، اظهار کرد: گرانی و مشکلات اقتصادی، امروز به مردم فشار می‌آورد و همه مسؤولان باید در راه رفع این تنگناها در میدان باشند.

او با اشاره به وظایف مهم مجلس انقلابی در رفع مشکلات مردم و گرفتاری‌های اقتصادی و معیشتی که این روزها بیش از همیشه شاهد آن هستیم، اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی امروز باید رفع مشکلات معیشتی را در اولویت خود قرار دهد.

امام جمعه سمنان افزود: مشکل گرانی در جامعه آزاردهنده شده و یکی از اقدام‌های مهم مجلس باید رفع این دغدغه باشد.

شاهچراغی با توصیه‌هایی به نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان خانه ملت باید تلاش کنند تا حاشیه‌سازی‌ها گریبان این مجلس را نگیرد و همه باید بکوشند تا در راه رفع مشکلات گام بردارند.

او اضافه کرد: عده‌ای تلاش می‌کنند تا مجلس را از متن امور دور کنند و باید مراقب بود تا در دام حاشیه‌ها نیفتیم.

امام جمعه سمنان همچنین سالروز ازدواج امیرالمؤمنین علی (ع) و حضرت زهرا (س) را تبریک گفت و خواستار رفع مشکلات جوانان برای ازدواج شد.

شاهچراغی بیان کرد: بر اساس آمارهایی که ارائه می‌شود، بیش از ۱۲ میلیون جوان در کشورمان در شرایط سنی ازدواج قرار دارند و باید تدبیری شود تا این دختران و پسران زودتر روانه خانه بخت شوند.

او ادامه داد: امروز بخش اعظمی از جوانان به علت مشکلات اقتصادی و رسوم نادرستی که در خانواده‌ها گذاشته می‌شود، نمی‌توانند ازدواج کنند و باید در راه فرهنگ‌سازی ازدواج آسان قدم برداشته شود.

امام جمعه سمنان گفت: مسؤولان باید گرفتاری‌های اقتصادی در مسیر ازدواج جوانان را از میان بردارند و خانواده‌ها هم رسوم نادرستی مانند مهریه‌های سنگین و چشم‌وهم‌چشمی در جهیزیه را کنار بگذارند تا مسیر ازدواج جوانان تسهیل شود.

انتهای پیام/74009/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول