اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

بلاتکلیفی هیأت فوتبال قم 2 ماهه شد/ خواب سنگین مسوولان و سرگردانی فوتبالی‌ها

بلاتکلیفی پرمخاطب‌ترین رشته ورزشی نزد قمی‌ها یعنی فوتبال با تعطیلی رسمی ساختمان هیأت فوتبال استان قم دو ماهه شد و همچنان بی‌تفاوتی نسبت به این موضوع ادامه دارد.

بلاتکلیفی هیأت فوتبال قم 2 ماهه شد/ خواب سنگین مسوولان و سرگردانی فوتبالی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، دقیقا روز 28 اردیبهشت ماه امسال بود که به درخواست جمعی از اعضای مجمع هیأت فوتبال استان قم در پی نارضایتی از عملکرد کریم بهرامی و مجموعه مدیریتی وی در هیأت فوتبال، مجمع فوق‌العاده این هیأت با حضور سرپرست فدراسیون فوتبال در قم تشکیل شد.

معمولا رسم بر این است که هر زمان اهالی یک رشته ورزشی از عملکرد هیأت مربوطه گلایه‌مند و ناراضی بودند، تصمیم‌گیری در خصوص عملکرد آن هیأت در مجمع فوق‌العاده هیأت انجام شود، بر این اساس اعضای مجمع درخواست خود را به رئیس مجمع که رئیس فدراسیون است ارسال می‌کنند و بعد از بررسی فدراسیون و هماهنگی با اداره کل ورزش و جوانان استان، مجمع فوق‌العاده آن هیأت به منظور بررسی عملکرد و رسیدگی به دلایل نارضایتی مخاطبان آن رشته تشکیل می‌شود.

این اتفاق در اردیبهشت ماه امسال با استناد به قانون و اساسنامه هیات‌ها طبق ماده 24 که در آن نحوه استیضاح روسای هیات‌ها مشخص شده، راجع به هیأت فوتبال استان قم رخ داد، در حالی که روزهای ابتدایی اردیبهشت ماه 6 عضو مجمع هیأت فوتبال قم درخواست اسیتضاح کریم بهرامی را به فدراسیون فوتبال داده بودند.

 

طالقانی: پیشنهاد اعضای مجمع برکناری کریم بهرامی بود

عبدالکاظم طالقانی عضو هیات رئیسه و رئیس کمیته استان‌های فدراسیون فوتبال در این باره گفت: پیشنهاد این اعضا برکناری کریم بهرامی بود که در پنج بند توضیحاتی در این باره ارائه شد و بعد از آن تحقیقات مقدماتی صورت گرفت و در نخستین گام سه نفر از جمع این 6 نفر شخصا در جلسه حاضر شدند.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال افزود: این سه نفر به نام‌های اصغری، آبکار و حسینی هستند که در نشست با من حضور یافته و از آنها درباره موضوع حضورشان پرسیدم و حتی گفتم با توجه به اینکه کریم بهرامی تلاش‌های زیادی برای هیأت فوتبال انجام داده و حدود هشت ماه دیگر دوره ریاست وی به پایان می‌رسد، اگر اعضای مجمع صلاح می‌دانند در انتخابات زمستان امسال هیات فوتبال مسائل حل شود اما هر سه عضو اصرار به تشکلی مجمع داشتند.

وی اضافه کرد: سپس با سه عضو معترض دیگر تماس گرفته شد که آنها نماینده آموزش و پرورش، محمدعلی جان‌جان و رسول قلی‌زاده هستند و بر امضاء خود مبنی بر تشکیل مجمع فوق‌العاده هیأت فوتبال قم اصرار کردند، فدراسیون فوتبال هم با توجه به این درخواست‌ها پیگیر تشکیل مجمع فوق‌العاده شد.

رئیس کمیته استان‌های فدراسیون فوتبال فدراسیون فوتبال با اشاره به موضع هیأت فوتبال قم پیرامون تشکیل مجمع فوق‌العاده، تصریح کرد: پاسخ دبیر هیات قم این بود که سه نفر از این نفرات اهلیت ندارند و بنابراین استیضاح منتفی است که پس از نظیر دبیر هیات فوتبال قم، بررسی‌ها ادامه یافت و بر اساس نامه‌ها و مستندات موجود مشخص شد که این سه نفر به شکل قانونی عضو مجمع هستند و مستندات این موضوع در فدراسیون وجود دارد.

 

تغییرات غیرقانونی در معرفی نماینده بازیکنان

وی عنوان کرد: به عنوان نمونه یکی از مباحث مورد اعتراض دبیر هیات فوتبال قم راجع به نماینده بازیکنان در مجمع بود که جالب این است محمدعلی جان‌جان در مجمع قبلی معرفی شده اما بدون اطلاع فدراسیون مسعود ابرقویی در جلسه شرکت کرد، فدراسیون پیگیری لازم را در این باره انجام داد و مشخص شد ابرقویی بازیکنی است که در اصفهان و باشگاه سپاهان حضور داشته و در مجمع قبلی بدون اطلاع فدراسیون و غیرقانونی تغییرات انجام شده است.

طالقانی عنوان کرد: ما در نامه‌ به دبیر هیات از وی سئوال کردیم که علت این جابجایی چه بوده و این بحث قابل پیگرد و تاکید شد که تخلف در مجمع بوده و باید بررسی صورت بگیرد، در حالی که مستندات نشان می‌دهد محمدعلی جان جان باید به عنوان نماینده بازیکنان در مجمع حاضر می‌شد، به این دلیل که جان‌جان شرایط نمایندگی بازیکنان در مجمع را داشت نه ابرقویی که بازیکن تیم سپاهان بود، امکان ندارد بازیکنی که قراردادی خارج از استان دارد در مجمع استان حضور یابد، موضوعی که تمام روسای هیات‌ها کاملا به آن آگاه هستند.

 

مخالفت دبیر هیأت فوتبال قم با برگزاری مجمع فوق‌العاده

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال افزود: مستند به ماده 24 و بند 12 برای استیضاح نیاز به یک سوم اعضای مجمع است و با توجه به اینکه این 6 نفر مورد تایید بودند مجمع فوق‌العاده تشکیل شد، حتی اگر تعداد استیضاح کنندگان پنج نفر هم بود برگزاری مجمع فوق‌العاده هیچ منع قانونی نداشت.

وی یاد آور شد: تاکید فدراسیون این بود که موضوع برگزاری مجمع توسط هیأت فوتبال قم به اعضا اطلاع‌رسانی شود اما علی احمدی دبیر هیات فوتبال قم خواهان لغو مجمع بود اما درخواست منتفی شدن مجمع توسط سرپرست فدراسیون تایید نشد، حتی با مدیر کل ورزش و جوانان استان قم تماس گرفتیم ولی وی گفت نامه‌ها به دست من نرسیده، در حالیکه تمام نامه‌ها برای وی ارسال شده بود.

طالقانی در تشریح دلایل عدم حضور مدیر کل ورزش و جوانان قم در مجمع فوق‌العاده هیأت فوتبال، تصریح کرد: حتی فدراسیون  فوتبال از ایشان مکان برگزاری مجمع را درخواست کرد ولی مدیر کل برای برگزاری مجمع مکانی اختصاص نداد، به همین دلیل فدراسیون مکان مجمع را در نظر گرفت و مجمع با حضور بیش از دو سوم اعضا تشکیل شد، همچنین روز مجمع حدود 15 دقیقه تمام اعضا منتظر رسول منعم مدیر کل ورزش و جوانان و کریم بهرامی رئیس هیأت فوتبال قم شدند اما در جلسه حضور نیافتند.

 

10 رای مخالف برای برکناری رئیس هیأت فوتبال

وی پاسخگو بودن به مجمع را یک اتفاق خوب دانست و خاطرنشان کرد: سرپرست فدراسیون در این مجمع بر اجرای قانون تاکید کرد چرا که این وضعیت ممکن است برای هر هیاتی رخ دهد، در این جلسه اعضای مجمع دلایل اعتراض خود به عملکرد هیأت فوتبال را گفتند و با مشخص شدن دو بازرس و یک منشی مراحل مجمع انجام شد.

طالقانی در پایان تصریح کرد: پس از صحبت‌های 6 مخالف هیأت فوتبال قم، سایر اعضا نیز با توجه به سخنان این نفرات، موافقت خود را با استیضاح رئیس هیأت قم اعلام کردند و سپس آراء مجمع توسط سه عضو انتخاب شده شمارش شد و 10 عضو مجمع رای به برکناری رئیس هیات فوتبال قم دادند.

تعطیلی ساختمان هیأت و عدم نظارت بر اتفاقات فوتبال قم

تقریبا یک هفته پس از تصمیم مجمع فوق‌العاده هیأت فوتبال استان قم به برکناری کریم بهرامی از ریاست این هیأت ورزشی، از سوی فدراسیون فوتبال ابلاغ سرپرستی این هیأت برای قدرت‌الله باقری صادر شد اما باقری از آن زمان تا امروز اجازه رفت و آمد به ساختمان هیأت فوتبال قم را ندارد و در شرایطی که از امکان دسترسی به اسناد و مدارک هیأت فوتبال برخوردار نیست، می‌گوید در یک دفتر اجاره‌ای به پیگیری امور فوتبال قم می‌پردازد.

در واقع امروز دقیقا دو ماه است که ساختمان هیأت فوتبال قم عملا تعطیل است، هیچ رفت و آمدی به این هیأت انجام نمی‌شود و تمامی مخاطبان این هیأت اعم از مدیران باشگاه‌ها، آکادمی‌های فوتبال، مربیان، داوران و ورزشکاران رشته‌های فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی آقایان و بانوان در بلاتکلیفی مطلق به سر می‌برند و باید دید سرانجام کدام مدیر شجاع در استان ق برای حل مشکل هیأت فوتبال قم یار و یاور مدیر کل ورزش و جوانان برای اتخاذ یک تصمیم حیاتی خواهد بود؟

این در حالی است که فوتبال قم مقطع مهم و سرنوشت‌ساز تابستان و اوقات فراغت نسل نوجوان و جوان جامعه را سپری می‌کند، آکادمی‌ها و مدارس فوتبال بدون نظارت فعالیت می‌کنند، مسابقات باشگاهی فوتبال قم در تمام رده‌های سنی تعطیل است و عملا هیچ کس ناظر بر اتفاقات فوتبال قم نیست.

انتهای پیا / 78002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول