اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

۲۰۰ طرح و محصول ارائه شده به دبیرخانه چالش کرونا قابلیت حمایت دارند

دبیر ملی چالش کرونا گفت: ۲۰۰ طرح و محصول ارائه شده به دبیرخانه چالش کرونا قابلیت حمایت دارند؛ اگر چه امکان سنجی برخی از طرح‌ها ضعیف است.

۲۰۰ طرح و محصول ارائه شده به دبیرخانه چالش کرونا قابلیت حمایت دارند

مهدی حقی دبیر ملی چالش کرونا در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، در رابطه با پیش رویداد اولین چالش کرونا که با حضور شرکت کنندگان در این چالش به صورت مجازی برگزار شد، گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی هر مساله‌ای که به مردم سپرده شده این مساله با ایده پردازی و ارائه راه حل توسط مردم حل شده و هر گاه با یک تیم محدود به دنبال حل چالش‌ها بوده ایم یا حل آن چالش با شکست مواجه شده یا به کندی پیش رفته است.

* دعوت از دانش‌بنیان‌ها و استارتاپ‌های نوپا به چالش کرونا

وی با بیان اینکه امروز دنیا با مدل نوآوری به دنبال حل چالش‌ها است، افزود: ما نیز برای حل چالش کرونا شبکه حل مساله نخبگانی را در قالب چالش کرونا بسیج کرده‌ایم که در این راستا ۶ هزار و ۹۶۰ شرکت دانش بنیان، ۷۲ کانون تفکر و مرکز پژوهش و ۱۳۰۰ مجموعه استارت آپی نوپا به حل این چالش دعوت شده‌اند.

حقی بیان کرد: طبق تفاهمی که با وزارت علوم صورت گرفته هر کدام از ایده‌ها، طرح‌ها و محصولات ارائه شده به دبیرخانه حل چالش کرونا که مربوط به وزارت علوم هستند این وزارتخانه از آن‌ها حمایت خواهد کرد.

دبیر ملی چالش کرونا با اشاره به اینکه در جلسه‌ای هم که با وزارت بهداشت داشته‌ایم ۲۵ طرح که امکان سنجی آن‌ها قابل حمایت بود مورد حمایت این وزارت خانه قرار گرفته است، تصریح کرد: این ۲۵ طرح شامل پلت فرم، تجهیزات پزشکی و دارو‌های گیاهی هستند و هم چنین چند ایده خوب نیز وجود داشت که وزارت بهداشت برای آن که این ایده‌ها به مرحله اجرایی برسند از آن‌ها حمایت خواهد کرد.

حقی با بیان اینکه جلسات ما با مجموعه حامیان چالش کرونا ادامه می‌یابد و در این راستا کارگروهی در بنیاد مستضعفان ایجاد شده است، اضافه کرد: هر یک از طرح‌های ارسال شده به دبیرخانه چالش کرونا که مطابق آیتم‌های مورد نظر حامیان این چالش باشند مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

* ۲۰۰ طرح و محصول ارائه شده به دبیرخانه چالش کرونا قابلیت حمایت دارند

وی با بیان اینکه برخی از طرح‌های ارائه شده دارای ایراداتی هستند که برای اتصال این طرح‌ها و ایده‌ها به حامیان باید ایراد‌های آن‌ها برطرف شود و ما پیش رویداد چالش کرونا را در جهت رفع این ایرادات برگزار کرده‌ایم، گفت: برخی از طرح‌های ارائه شده طرح امکان سنجی آن‌ها دچار مشکل است به هر روی اگر طرح‌های ارائه شده دارای طرح اقتصادی و BP مناسب نباشند حتی اگر طرح‌های خوبی هم باشند نمی‌توان از آن‌ها حمایت کرد.

حقی با اشاره به اینکه یک کارگروه داوری با هدف داوری محصولات پزشکی؛ پلت فرم‌ها و یک کارگروه داوری نیز برای داوری اسناد سیاستی شکل گرفته اند، تصریح کرد: ۲۰۰ طرح و محصول ارائه شده به دبیرخانه چالش کرونا قابلیت حمایت دارند و البته این حمایت به این معنا نیست که ما همین حالا می‌توانیم این طرح‌ها را به حامیان تحویل بدهیم، چون امکان سنجی برخی از طرح‌ها ضعیف است و برخی نیز باید کامل شوند هم چنین طرح اقتصادی برخی از طرح‌ها نیز دارای مشکل است.

وی با بیان اینکه برخی از طرح های ارائه شده در مرحله اول سطوح آمادگی فن آوری قرار دارند یعنی ایده خام هستند، افزود: حامیان طرح ها انتظار دارند که طرح های ارائه شده در مرحله هفت یا هشت سطوح آمادگی فن آوری باشند با این وجود هدف ما از برگزاری این نشست مجازی این است که به ارتقاع سطح طرح ها کمک کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول