اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

برآورد خسارت آتش‌سوزی نخیلات پیرغیب قیروکارزین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: بیش از ۲۰۰ میلیون تومان خسارت ناشی از حادثه آتش‌سوزی در نخیلات دیم روستای پیرغیب این شهرستان برآورد شد.

برآورد خسارت آتش‌سوزی نخیلات پیرغیب قیروکارزین

 مهدی همتی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس شهرستان‌های فارس در قیروکارزین، با اشاره به وقوع این حادثه اظهار داشت: در پی روی دادن این آتش‌سوزی که بامداد روز شنبه به‌طور کامل مهار شده ۳۵۰ اصله نخل طعمه حریق شد.

وی افزود: بیش از ۲۰۰ میلیون تومان خسارت ناشی از حادثه آتش‌سوزی در نخیلات دیم روستای پیرغیب این شهرستان در وسعت ۲۵ هزار مترمربع برآورد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی فیروزآباد ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع گروه کارشناسی مدیریت جهاد کشاورزی به محل حادثه اعزام و بازدید در سطحی بالغ‌بر ۲۵ هزار مترمربع صورت گرفت و نسبت به تهیه گزارش‌های لازم به‌منظور ارسال به مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اقدام انجام شد.

همتی اضافه کرد؛ سطح خسارت‌دیده متعلق به بیش از چهار نفر از باغداران این روستا بوده که در صورت عدم مهار و کنترل آتش بیش از یک هزار اصله نخل در آتش می‌سوخت و علاوه بر آن عرصه‌های منابع طبیعی درخطر آتش قرار می‌گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین با اشاره به توصیه‌های مکرر و اعلام هشدارهای مداوم به باغداران شهرستان خاطرنشان کرد: رعایت مسائل مدیریتی و حفظ ایمنی باغ‌ها در فصل تابستان: شدت گرمای روزانه و علف‌های هرز انبوه خشک حذف نشده در ایجاد آتش‌سوزی مستمر باغ‌های این شهرستان مؤثر است.

وی بیان داشت: در دو ماه اخیر خرداد و تیرماه تاکنون سطحی بالغ‌بر ۸۰ هزار مترمربع از باغ‌های شهرستان قیروکارزین در آتش‌سوزی‌های متعدد خسارتی بالغ‌بر ۸۰۰ میلیون تومان متحمل شده است.

همتی خواستار رعایت نکات ایمنی باغداران شد و گفت: حضور مداوم در محل فعالیت خود و مبارزه با علف‌های هرز درون، اطراف باغ و مزارع، نسبت به انجام هماهنگی لازم با تراکتورداران منطقه خود برای همکاری در کنترل حوادث احتمالی اقدام کنند.

بنابراین گزارش، بارندگی‌های بیش از ۵۰۰ میلی‌متری در سال زراعی جاری و درنتیجه رویش انبوه علف‌های هرز و خشک شدن آن در مناطق مختلف باعث ایجاد بیش از ۱۰۰ مورد آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی، باغ‌ها و مزارع شهرستان قیروکارزین از ابتدای سال جاری تاکنون شده است.

انتهای پیام/م/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول