اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حماس: تخریب منازل فلسطینی‌ها، اجرای عملی طرح اشغال است

جنبش حماس می‌گوید رژیم صهیونیستی با تخریب منازل مردم فلسطین، عملا اجرای طرح اشغال مناطق گسترده‌ای از کرانه باختری را کلید زده است.

حماس: تخریب منازل فلسطینی‌ها، اجرای عملی طرح اشغال است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جنبش حماس بار دیگر نسبت به تلاش رژیم صهیونیستی برای اجرای طرح اشغال مناطق گسترده‌ای از کرانه باختری فلسطین هشدار داد.

قرار بود کابینه رژیم صهیونیستی ۱۱ تیر ماه جاری عملیات اشغال دره اردن و همه شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری را آغاز کند، ولی هیچ اقدامی در این زمینه انجام نداد.

حماس با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد: «هدف از عملیات‌های روزافزون تخریب در کرانه [باختری] و قدس اشغالی، تغییر ساختار بافت جمعیتی و فراری دادن ساکنان آن است».

خبرگزاری آناتولی به نقل از این جنبش فلسطینی گزارش داد، آغاز طرح ملی فراگیر برای توقف تخریب و مقابله با آن، یک اولویت ملی-مردمی به شمار می‌رود.

حماس در ادامه خاطر نشان کرد، جنگ روانی که رژیم صهیونیستی با تخریب منازل، علیه ملت فلسطین آغاز کرده، هدفی جز از بین بردن این احساس ندارد که باقی ماندن در خاک خود (فلسطین) هیچ سودی برای مردم این کشور ندارد.

مسئولان صهیونیستی شنبه هفته جاری یک فلسطینی به همراه پسرش را مجبور کردند که منازل خود را تخریب کنند. صهیونیستها مدعی بودند که این منازل بدون مجور ساخته شده است. در این خانه‌ها ۱۰ نفر سکونت داشتند.

اگر رژیم صهیونیستی قرار تخریب منازل شهروندان فلسطینی حاضر در قدس را صادر کند، دیگر این شهروندان مجبور می‌شوند منازل خود را تخریب کنند و اگر این کار را انجام ندهند، صهیونیستها تخریب را کلید می‌زنند.

شهروندان فلسطین حاضر در قدس برای دریاف مجوز ساخت، با مشکلات بسیاری روبرو هستند و گاهی هزینه دریافت یک مجوز به بیش از ده هزار دلار می‌رسد.

مراکز آماری فلسطین می‌گویند که از زمان اشغال قدس توسط رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۶۷ تا به امروز، بیش از یک هزار و نهصد منزل فلسطینی تخریب شده است.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول