اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

عدم «سرمایه‌گذاری خصوصی» در خراسان شمالی نداشته استان است

استاندار خراسان شمالی گفت: بر اساس آمار و ارقام یکی از نداشته های استان نبود سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

عدم «سرمایه‌گذاری خصوصی» در خراسان شمالی نداشته استان است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدعلی شجاعی در حاشیه بازدید از پروژه مجتمع گردشگری به یگان شهرستان شیروان اظهار کرد: بر اساس آمار و ارقام یکی از نداشته های استان نبود سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

استاندار خراسان شمالی گفت: تلاش کردیم اشخاص، شرکت‌ها و مؤسسات جهت سرمایه‌گذاری در حوزه‌های کشاورزی، گردشگری و صنعت و معدن استان حضورداشته باشند و سال گذشته حدود ۶ هزار میلیارد تومان و امسال تاکنون ۲ هزار میلیارد تومان پروژه کلنگ زنی شده است.

وی افزود: در استان ۴۳ درصد جمعیت روستانشین و مشغول به‌کار هستند و نرخ بیکاری بالایی نداریم اما جمعیت زیادی از استان مددجو هستند و این به معنای نیاز استان به حضور سرمایه‌گذار در تمامی بخش‌ها به‌ویژه در حوزه‌های کشاورزی، گردشگری و صنعت و معدن است.

استاندار خراسان شمالی تأکید کرد: به خاطر مردم استان به‌ویژه در روستاها راهی جز جذب سرمایه‌گذار نداریم تا با آباد کردن زمین‌های استان علاوه بر ایجاد درآمد و اشتغال پایدار از خروج محصولات استان به شکل خام جلوگیری کنیم.

وی گفت: سرمایه‌گذار وقتی در یک منطقه‌ای سرمایه‌ای ایجاد می‌کند، نمی‌تواند آن سرمایه را به استان دیگری منتقل کند و درنتیجه محصول، اشتغال و درآمد و مالیاتش برای مردم آن منطقه خواهد بود.

شجاعی مطرح کرد: ما مدیران وظیفه‌داریم به خاطر رونق معاش و افزایش رفاه زندگی مردم استان، امور مربوط به هر سرمایه‌گذاری را در سطوح استانی و ملی با اولویت و سرعت پیگیری کنیم و به نتیجه برسانیم.

وی بابیان اینکه این کار صرفاً کار دولت نیست، مطرح کرد: کار دولت این است که با دانایی و فهم نشان دهد که کار سرمایه‌گذار را پیگیری می‌کند و باید از این نگاه حمایت شود.

استاندار خراسان شمالی اشاره داشت: کار سیستم بروکراسی در کشور و استان به گونه‌ای است که با مکاتبه و رها کردن کار هیچ‌وقت به جمع‌بندی نخواهید رسید و به همین دلیل امروز از محل اجرای پروژه گردشگری به یگان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بازدید داشتیم تا مشکلات در خصوص واگذاری زمین را بررسی کنیم.

در این بازدید که با حضور مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد بحث حرایم راه و گاز مطرح شد که شجاعی در این خصوص خطاب به مدیران مربوط دستور داد: طبق قوانین و مقررات اما با سرعت آنچه لازم است در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود و میزان زمین موردنیاز متقاضی واگذار شود تا برنامه زمان‌بندی اجرای پروژه توسط سرمایه‌گذار تحویل استان داده شود.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی با رعایت قوانین و دستورالعمل‌ها مسیر سرمایه‌گذاران را هموار کنند.

شجاعی از مردم منطقه، شوراهای شهر و روستا و شهرداری خواستار حداکثر همکاری برای به نتیجه رساندن این پروژه شد و تأکید کرد: اگر مدیر یا دستگاه اجرایی به موضوع پیگیری مسائل سرمایه‌گذار با شبهه نگاه کند و موجب وحشت و دلهره سرمایه‌گذار و سایر مدیران شود به مردم استان ظلم می‌کند.

وی تأکید کرد: این دستگاه اجرایی و یا فرد در جهت ضد منافع استان قدم برمی دارد و این نگاه باعث می‌شود حتی سرمایه‌گذاران استانی نیز با این نگاه‌های تنگ از استان فرار و به سایر استان‌ها مهاجرت کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول