اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

سنجش ۱۹ هزار نوآموز در خراسان شمالی پیش‌بینی می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: پیش‌بینی می‌شود بالغ‌بر ۱۹ هزار نوآموز به پایگاه‌های ۱۲ گانه سنجش در سطح استان مراجعه کنند.

سنجش ۱۹ هزار نوآموز در خراسان شمالی پیش‌بینی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان شمالی عباس سعیدی اظهار کرد: فعالیت پایگاه‌های سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان از امروز ابتدای مردادماه  به‌صورت همزمان در سراسر استان انجام گرفت.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود بالغ‌بر ۱۹ هزار نوآموز به پایگاه‌های ۱۲ گانه سنجش در سطح استان مراجعه کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی ضمن تشکر از کلیه دست اندرکاران  برنامه سنجش به اهمیت این  برنامه ملی اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد این برنامه باوجود شرایط کرونا طبق دستورالعمل‌های ارسالی با موفقیت در استان ما به انجام برسد.

۷ هزار نفر نوبت‌گیری کرده‌اند

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان با اشاره به تغییرات برگزاری فرآیند سنجش امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: امسال این طرح بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا و با تغییراتی که در پایگاه‌ها ایجادشده است، در ۱۲ پایگاه اصلی در شیفت صبح و ۳ پایگاه در شیفت عصر سنجش در استان خراسان شمالی اجرا درخواهد آمد که در این برنامه نوآموزان به لحاظ سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی موردبررسی و غربالگری قرار می‌گیرند.

متقیان در همین رابطه افزود: در این دوره از برنامه سنجش به دلیل شرایط به وجود آمده به علت شیوع ویروس کرونا فقط نوآموزان بدو ورود موردسنجش قرار می‌گیرند و سنجش نوآموزان پیش‌دبستانی به زمان دیگری موکول شده است که در صورت اخذ مجوزهای لازم اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی به تغییرات آماری در میزان پذیرش پایگاه‌های سنجش اشاره‌کرده و افزود: در سطح استان تمامی پایگاه‌ها با درجه (ب)، روزانه تعداد ۲۰ نوآموز را مورد ارزیابی و سنجش قرار می‌دهند، که نسبت به سنوات گذشته تعداد ۲۳ نفر از آمار پایگاه‌های اولیه (الف) به جهت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و اجرای پروتکل‌های بهداشتی کاسته شده و همچنین با توجه به نوبت‌گیری‌های سیستمی بافاصله ۳۰ دقیقه، والدین موظف‌اند رأس ساعت مقرر که در برگه نوبت اینترنتی ثبت‌شده در پایگاه سنجش حضور یابند.

رییس آموزش‌وپرورش استثنایی استان خراسان شمالی با اشاره رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در فرآیند سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان تصریح کرد: مواد ضدعفونی، و ماسک برای تمامی پایگاه‌ها فراهم شده و جهت ارزیابی نوآموزان از پکیج‌های جداگانه استفاده خواهد شد؛ همچنین والدین محترم بایستی ضمن همراه داشتن ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی خود و فرزندشان، با اصل شناسنامه کودک، اصل شناسنامه والدین، پرینت برگه نوبت، کارت واکسن و کارت‌بانکی، همراه با نوآموز رأس ساعت مقرر در پایگاه حضور یابند.

وی با اشاره به این‌که هر آزماینده موظف است یک‌بار هنگام ورود و یک‌بار هنگام خروج از اتاق با استفاده از محلول ضدعفونی‌کننده بر پایه الکل ۷۰ درصد دست نوآموزها را ضدعفونی کند، تصریح کرد: درهمه پایگاه‌ها فضایی برای اتاق انتظار در نظر گرفته شده است، وچیدمان صندلی‌های این فضا به نحوی است که فاصله اجتماعی رعایت شده (بین صندلی‌ها حداقل ۱ متر فاصله) و فضا تهویه مناسب داشته باشد.

متقیان در خصوص هزینه‌های پیش‌بینی‌شده برای فرآیند سنجش اضافه کرد: هزینه شرکت در طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان مبلغ ۴۰۰۰۰ تومان و جریمه لغو نوبت (به دلیل عدم مراجعه در زمان مقرر)، ۲۰۰۰۰ تومان در نظر گرفته‌شده است که از طریق دستگاه‌های کارت‌خوان و درگاه الکترونیک اخذ و به‌حساب خزانه واریز می‌گردد. مدیران موظف‌اند جهت نوبت‌گیری حتماً با والدین نوآموز هماهنگی لازم را به عمل‌آورده و در زمان مناسب پرینت نوبت را در اختیار آن‌ها قرار دهند.

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان با اشاره به زمان نوبت‌گیری و آغاز فرآیند سنجش افزود: نوبت‌گیری طرح سنجش از نیمه دوم تیرماه آغاز و تاکنون بیش از ۷ هزار نوآموز نوبت‌گیری کرده‌اند که با احتساب ۶ هزار نوآموز پیش‌دبستانی که سال قبل نوبت‌گیری و سنجش شده‌اند بیش از ۵۰ درصد نوبت‌گیری و فرایند سنجش در استان به‌صورت موفق انجام‌شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول