اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

پرداخت تسهیلات به مراکز زیرپوشش بهزیستی زنجان

معاون مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی استان زنجان گفت: مراکز و موسساتی که تحت نظارت بهزیستی هستند و تاکنون برای دریافت تسهیلات در این سامانه ثبت نام نکرده‌اند، می‌توانند از این تسهیلات استفاد کنند.

پرداخت تسهیلات به مراکز زیرپوشش بهزیستی زنجان

نعمت ملکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجات با بیان اینکه در مرحله نخست حدود ۱۰۲ مرکز و موسسه برای دریافت تسهیلات کرونا در سامانه کارا ثبت‌نام کرده بودند، اظهار کرد: مراکز و موسساتی که تحت نظارت بهزیستی هستند و تاکنون برای دریافت تسهیلات در این سامانه ثبت‌نام نشده‌اند برای برخورداری از تسهیلات ویژه بنگاه‌های به شدت آسیب دیده تا پنجم مردادماه فرصت دارند در این سامانه ثبت‌نام کنند.

معاون مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی استان زنجان گفت: در این راستا رسته‌های فعالیت مهدهای کودک، مراکز آموزشی توانبخشی، مراکز توانبخشی حرفه‌ای،  آموزشی، تولیدی و حمایتی، توانبخشی و خدمات وابسته، بازپروری معتادان، آسایشگاه‌های اعصاب و روان، آسایشگاه سالمندان، آسایشگاه معلولین جزو مراکزی هستند که شرایط دریافت تسهیلات را دارند.

وی تصریح کرد: اعطای تسهیلات موضوع این شیوه‌نامه صرفا برای صاحبان کسب و کاری که از طریق سامانه کارا تسهیلات کرونا ثبت‌نام کرده و فرایند پذیرش و معرفی آنها به موسسه اعتباری طی شده باشد، امکان‌پذیر است.

تسهیلات حمایتی به واحدها و کارگاه‌هایی اختصاص می‌یابد که نیروهای کار در آنها شاغل و بیمه باشند

 

ملکی عنوان کرد: تسهیلات حمایتی به واحدها و کارگاه‌هایی اختصاص می‌یابد که نیروهای کار در آنها شاغل و بیمه باشند و در واقع مبنای پرداخت، شاغل بودن نیروی کار و تعدیل نشدن فرد و داشتن بیمه پردازی تا قبل از شیوع کرونا است.

معاون مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی استان زنجان افزود: میزان پرداخت تسهیلات نیز به این شکل است که برای واحدهای کسب و کاری که فعال بوده و تعطیل نشده‌اند به ازای هر شاغل دارای پرونده بیمه تامین اجتماعی مبلغ ۱۲ میلیون تومان وام و برای واحدهایی که به اجبار تعطیل شده‌اند، مبلغ ۱۶ میلیون تومان وام به ازای هر شاغل دارای پرونده تامین اجتماعی پرداخت می‌شود.

مشاغل هدف این تسهیلات واحدهایی هستند که از بیمه بیکاری بهره‌مند نشده و پس از شیوع ویروس کرونا یعنی اول اسفند ۹۸ نیروی کار خود را تعدیل نکرده باشند

 

وی تصریح کرد: مشاغل هدف این تسهیلات واحدهایی هستند که از بیمه بیکاری بهره‌مند نشده و پس از شیوع ویروس کرونا یعنی اول اسفند ۹۸ نیروی کار خود را تعدیل نکرده باشند و براساس اطلاعات سازمان تامین اجتماعی نسبت به بازگشت و افزایش نیروی کار موجود بر اساس متوسط سه ماهه آبان، آذر و دی سال 1398 اقدام کرده باشند، می‌توانند از تسهیلات بهره‌مند باشند و با نیروهای شاغل بر اساس تعداد شاغلین متوسط سه ماهه آبان، آذر و دی سال 1398 قرارداد کار در سال منعقد کرده و متعهد به حفظ آنها تاپایان سال 1399 شده است.

معاون مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی استان زنجان گفت: در صورتی که مشاغل واحدهای مشمول از مقرری بیمه بیکاری در ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد ۹۹ استفاده کرده باشند، مشمول بهره‌مندی از این تسهیلات نمی‌شوند.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول