اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ترامپ: اعزام پلیس فدرال به شهرهای گرفتار خشونت را اعلام می‌کنم

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا علی‌رغم مخالفت‌ها اعلام کرد قصد دارد نیروهای پلیس فدرال را «برای مبارزه با جرائم خشونت‌بار» روانه شیکاگو کند.

ترامپ: اعزام پلیس فدرال به شهرهای گرفتار خشونت را اعلام می‌کنم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا علی‌رغم مخالفت‌ها اعلام کرد قصد دارد نیروهای پلیس فدرال را «برای مبارزه با جرائم خشونت‌بار» به شیکاگو و چند شهر دیگر اعزام کند.

طبق گزارش رویترز، ترامپ در جلسه‌ای در کاخ سفید با حضور «ویلیام بار»، وزیر دادگستری آمریکا از طرح خود برای اعزام نیروهای پلیس فدرال به چند شهر از جمله شیکاگو و «البوکرکی» (در ایالت نیومکزیکو) رونمایی کرد.

ترامپ گفت: «امروز من گسیل نیروهای پلیس فدرال به شهرهایی که گرفتار جرائم خشونت‌آمیز هستند را اعلام می‌کنم.»

رئیس‌جمهور آمریکا اضافه کرد: «چاره‌ای نداریم جز اینکه برای افزایش مرگ و میر در برخی شهرهای بزرگ کاری کنیم. این خونریزی‌ها باید متوقف شوند؛ خونریزی‌ها باید تمام شوند.»

طرحی که ترامپ ارائه داده خواستار اعزام مأموران پلیس فدرال به این شهرها برای کمک به نیروهای محلی پلیس است.

اعلام این طرح در شرایطی صورت گرفت که در روزهای گذشته حمایت ترامپ از اعزام نیروهای پلیس فدرال به شهرها با مخالفت‌های روبرو شده بود.

به عنوان مثال، شهردار شیکاگو روز سه‌شنبه در نامه‌ای به «دونالد ترامپ» به او درباره تلاش برای اعزام نیروهای پلیس فدرال به این شهر و دستگیری مخفیانه شهروندان هشدار داده بود.

«لوری لایت‌فود»، شهردار شیکاگو در این نامه گفته استقرار مأموران مخفی پلیس که «بدون هیچ دلیلی شهروندان را دستگیر و بازداشت می‌کنند» روش نادرستی است و باید متوقف شود.

درگیری لفظی لایت‌فود با ترامپ به دلیل انتقاد رئیس‌جمهور آمریکا از سطح بالای خشونت در این شهر و کشته شدن شمار زیادی از شهروندان بر اثر خشونت‌های مسلحانه صورت گرفت.

ترامپ در اظهاراتی که نژادپرستانه و توهین‌آمیز قلمداد شده  چند بار شیکاگو را از لحاظ میزان خشونت به افغانستان تشبیه کرده و خواستار اعزام نیروهای پلیس فدرال برای کنترل خشونت در این شهر شده است. 

خبرگزاری آسوشیتدپرس این هفته گزارش داد در تعطیلات آخر هفته در شیکاگو (شنبه و یکشنبه) ۱۲ نفر بر اثر خشونت مسلحانه کشته شده و ده‌ها نفر زخمی شده‌اند.

شهردار شیکاگو که یکی از مخالفان سرسخت ترامپ است و معمولاً انتقادات تندی علیه او بر سر زبان می‌آورد سخنان «غیرسودمند» او را مورد انتقاد قرار داده و نوشته راه‌های زیادی وجود دارد که دولت فدرال می‌تواند به شیکاگو برای کاهش سطح خشونت کمک کند.

یک مقام وزارت امنیت داخلی آمریکا اخیراً به آسوشیتدپرس گفته بود این وزارتخانه قصد دارد ۱۵۰ مأمور اداره «تحقیقات امنیت داخلی» را به شیکاگو بفرستد. 

وظیفه این مأمورها معمولاً انجام تحقیقات مفصل درباره قاچاق انسان، مواد مخدر، سلاح و سوءاستفاده از کودکان است. دولت ترامپ اخیراً این مأموران را روانه مرز آمریکا و مکزیک کرده است.

دولت آمریکا اخیراً در جریان اعتراضات ضد نژادپرستی در این کشور، شماری از این مأموران را هم روانه شهر «پورتلند» کرده است.

این در حالی است که هفته‌‌نامه نیشن چندی پیش گزارش داد مأموران پلیس‌های فدرال در شهر «پورتلند» در ایالت «اورگن» با استفاده از خودروهایی که آرم پلیس ندارند در شهر گشت‌زنی کرده و معترضان را دستگیر می‌کنند.

روایت‌های افراد و ویدئوهای منتشرشده در فضای مجازی نشان می‌دهد که مأموران پلیس بعد از حرکت با خودرو به سمت معترضان بدون هیچ توضیحی آنها را دستگیر می‌کنند.

«مارک پتیبون»، یکی از افرادی که به همین شکل دستگیر شده گفت: «من را داخل ون بردند، کلاهم را روی صورتم کشیدند تا نتوانم ببینم و دستم را روی سرم گذاشتند. مرا داخل ساختمانی بردند که بعداً فهمیدم مقر دادگاه فدرال بود.»

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول