اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

توسعه باغات در 5 هزار هکتار از اراضی لرستان

استاندار لرستان گفت: یکی از اولویت‌های ما از سال ۹۶ تاکنون توسعه باغات در اراضی شیب دار است و در این زمینه ۱۵هزار هکتار پیش بینی شد که تاکنون 6 هزار هکتار محقق شده و برای امسال نیز ۵ هزار هکتار در دستور کار داریم.

توسعه باغات در 5 هزار هکتار از اراضی لرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از دورود، سیدموسی خادمی ظهر امروز در آیین افتتاح پروژه توسعه باغات در اراضی شیب دار و کم بازده دورود که همزمان در سراسر کشور و از طریق ویدیو برگزار شد، اظهار کرد:  یکی از مزیت‌های لرستان وجود ۷۰ درصد اراضی شیب دار و میزان بارندگی ۵۵۰ میلی ‌متری است که شرایط را برای توسعه باغات مثمر فراهم کرده است.

وی افزود: از طرفی اراضی شیب دار در صورت نبود پوشش منجر به فرسایش خاک ، تخریب منابع طبیعی و انباشت خاک پشت سدهای کرخه و کارون می‌شود، بنابراین توسعه باغات در این اراضی ضروری است.

استاندار لرستان گفت: یکی از اولویت‌های ما از سال ۹۶ تاکنون توسعه باغات در اراضی شب دار است و  در این زمینه ۱۵هزار هکتار پیش بینی شد که تاکنون شش هزار هکتار محقق شده است.

خادمی افزود: برای امسال نیز ۵ هزار هکتار در دستور کار داریم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه از 730هزار هکتار اراضی کشاورزی استان تنها 23درصد آبی است، عنوان کرد: این درحالی است که ما یکی از استان‌های پر بارش هستیم.

استاندار لرستان گفت: از سه میلیون و یکصد هزار تن محصول زراعی و باغی استان ۸۱درصد در اراضی آبی کشت شده و تنها ۱۹درصد مربوط به اراضی دیم است و این نشان می‌دهد که آبی کردن اراضی کشاورزی ضروری است.

خادمی در پایان صحبت‌های خود از رییس جمهور توجه به تامین اعتبار مورد نیاز برای اجرای پروژه‌های زیرساختی که از سیل ۹۸ دچار خسارت شدند را خواستار شد.

انتهای پیام/85025

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول