اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

اجباری شدن مهارت آموزی در پادگان‌ها/برگزاری دوره‌های آموزشی متناسب کودکان کار

مدیرکل فنی و حرفه ای استان البرز گفت: امکان اجباری شدن مهارت آموزی در پادگان‌ها وجود دارد، چرا که این موضوع برای مهارت آموزی سربازان بر اساس آمایش سرزمین و نیاز کسب و کار، سربازان امری مهم به شمار می‌آید.

اجباری شدن مهارت آموزی در پادگان‌ها/برگزاری دوره‌های آموزشی متناسب کودکان کار

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، تقی غیاثی تبار، مدیرکل فنی و حرفه ای استان البرز، امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که مناسبت گرامیداشت هفته ملی مهارت در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، گفت: اجرای پروژه‌های اشتغال مهارت محور از جمله موارد مورد اهمیت این اداره کل است.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان البرز بیان کرد: این پروژه با هدف کاهش زمان انتظار برای دسترسی به شغل از طریق مهارت و در راستای تقویت و توسعه اشتغال استان و نهادینه سازی فرهنگ مهارت آموزی و خود اشتغال و کارآفرینی به عنوان پایلوت در البرز اجرا شده است.

غیاثی تبار با بیان اینکه در شرایط کنونی جامعه مسئله اشتغال برای جوانان از اهمیت بالایی برخوردار است، ادامه داد : طراحی و ایجاد مسیری کوتاه و مطمئن برای اشتغال پایدار ضروری است.

وی تصریح کرد: پروژه اشتغال مهارت محور ‌که در اولین نشست استانی رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و استاندار البرز مطرح و مورد توافق قرار گرفت در راستای تحقق جهش تولید و توصیه های مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب و عملیاتی شدن شعار «نهضت مهارت افزایی» وزیر تعاون و کار در سال رونق تولید در  استان البرز، اجرایی شد.

به گفته مدیرکل مرکز آموزش های فنی و حرفه‌ای استان البرز، پروژه اشتغال مهارت محور بر اساس ظرفیت‌های موجود استان در بخش‌های دولتی و غیر دولتی تعریف شده است که دو بخش کوتاه مدت، ویژه کارجویان ماهر و بلند مدت، ویژه کارجویان فاقد مهارت دارد.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه با اجرای پروژه برای 9 هزار و 400 البرزی شغل ایجاد خواهد شد، ادامه داد: در صورت موفقیت توسط سازمان فنی و حرفه ای به سایر استانها، تعمیم می‌شود.

وی در بخش دیگری به راه اندازی سامانه سرباز ماهر اشاره کرد و یادآور شد: امکان اجباری شدن مهارت آموزی در پادگان‌ها وجود دارد، چرا که این موضوع برای مهارت آموزی سربازان بر اساس آمایش سرزمین و نیاز کسب و کار، سربازان امری مهم به شمار می‌آید.

غیاثی تبار تصریح کرد:  همچنین در حوزه ساماندهی کودکان کار نیز اقداماتی در دستورکار قرار دارد که در این میان می‌توان اشاه کرد که یکی از بخش های آموزشی مرکز، توانمندسازی گروههای آسیب پذیر است در این راستا تفاهم نامه ای نیز با انجمن کودکان کار انجام شد و دوره های آموزشی متناسب با نیاز این کودکان انجام شود.

وی افزود: از نظر قانون کار، موظف به آموزش مهارت برای رده سنی ۱۵ سال به بالا هستیم لذا در این ارتباط هیچ محدودیتی نداریم و در بحث آموزش آماده هر گونه همکاری هستیم چراکه اگر این قشر از جامعه بتوانند به اشتغال برسند قطعا اثرات مثبتی در جامعه خواهند داشت.

غیاثی تبار در ادامه به مراکز آموزش فنی و حرفه ای البرز اشاره کرد و گفت: از بین ۷ مرکز آموزش، قدیمی و مجهزترین مراکز فنی و حرفه ای کشور جزو مراکز البرز است. همچنین مراکز مهارت آموزی کشاورزی و شیلات در محمدشهر و زیبادشت واقع شده و علاوه بر اینها مرکز تخصصی خواهران که به مرکز خود اشتغالی مهارت محور تبدیل شده و مرکز تخصصی شهید رهبری که در حوزه کارگر ماهر است، جزو مراکز فعال البرز محسوب می شوند.

وی با اشاره به حدود ۵۰۰ مرکز آموزشی آزاد در شرایط فعلی  ۴۵۰ آموزشگاه البرز را فعال اعلام کرد و ادامه داد: در شهرستانهای ساوجبلاغ، نظرآباد و اشتهارد نیز هر یک از مراکز فنی و حرفه ای مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول