اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

افزایش رهن و اجاره‌ بها در شیراز 20 درصد اعلام شد/ مشاوران املاک حق انجام معامله غیررسمی ندارند

فرماندار شیراز با بیان اینکه مشاوران املاک حق انجام معامله غیررسمی ندارند، گفت: در صورت کشف تخلف و تخطی از این مصوبه، بنگاه‌های معاملات املاک پلمپ می‌شوند.

افزایش رهن و اجاره‌ بها در شیراز 20 درصد اعلام شد/ مشاوران املاک حق انجام معامله غیررسمی ندارند

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی خبرگزاری فارس از شیراز، محمدرضا امیری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون موضوع مسکن اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های مردم در ابتدای تابستان تا اوایل مهرماه موضوع مسکن است که پس از شیوع کرونا به دلیل کاهش درآمدهای اقشار مختلف این موضوع شرایط سختی را برای مردم ایجاد کرده است.

وی افزود: به‌منظور بررسی شرایط مسکن در شیراز و اجرایی کردن ستاد ملی مبارزه با کرونا، نشست مشترکی با شورای مسکن و شورای تأمین شهرستان شیراز برگزار شد.

فرماندار شیراز گفت: برای اجرایی کردن ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا حداکثر تا سقف ۲۵ درصد در تهران، ۲۰ درصد در کلان‌شهرها و ۱۵ درصد در شهرهای کوچک امکان افزایش بهای رهن و اجاره است.

امیری تصریح کرد: براساس این مصوبه، مالکان و مشاوران املاک ملکف هستند که به صورت خودکار این میزان افزایش تعیین‌شده را تمدید کنند و تخلیه‌ای هم انجام نشود و مشروط به اینکه مستأجر آسیبی به ملک وارد نکرده باشد.

به گفته وی؛ اگر مالک قصد فروش منزل را دارد مشروط به ارائه سند که فروش انجام‌شده مستأجر مکلف است بعد از دو ماه تخلیه کند و شرط سوم پرداخت به‌موقع اجاره‌بها به مالک است.

فرماندار شیراز بیان کرد: با ارسال مصوبه به اتحادیه مشاورین املاک، به‌منظور اطلاع‌رسانی به شهروندان، بنرهایی در سطح شهر نصب خواهد شد تا مستأجر و مالک از حقوق خود به‌صورت کامل آگاه شوند.

امیری با ذکر اینکه اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا برای تمامی ارگان‌ها لازم‌الاجراست، متذکر شد: اگر بنگاهی اقدام به انعقاد قراردادهایی بیش از سقف مصوب داشته باشد، از طریق اعمال ماده ۲۸ قانون نظام صنفی دفاتر آنان پلمپ و یا از طریق اداره تعزیرات حکومتی مشمول جریمه می‌شوند. وی بیان داشت: هیئت‌های بازرسی شامل اتاق اصناف، اتحادیه، تعزیرات، راه و شهرسازی و پلیس اماکن بر حسن اجرای این مصوبه نظارت خواهند داشت.

فرماندار شیراز با بیان اینکه مشاوران املاک حق انجام معامله غیررسمی ندارند، اظهار داشت: در صورت کشف تخلف و تخطی از این مصوبه به جد برخورد خواهیم کرد و پلمپ بنگاه‌های معاملات املاک را در پی خواهد داشت. وی در پایان گفت: در شرایط دشوار کنونی همه از دولت انتظار تسهیل در اقتصاد و معیشت مردم را دارند و چون در شرایط کرونا جابجایی سخت و خطرناک می باشد، دولت به اجرای این مصوبه روی آورده است.

انتهای پیام/ م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول