اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

طرح شفافیت آرا بدون راه فرار در مجلس قابل اجرا است

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار گفت: طرح شفافیت آرای نمایندگان بدون راه فرار قابل اجرا است، رأی در سامانه ثبت می‌شود و وقتی هیأت رئیسه آن را منتشر می‌کند، به دور از خطا است و دستکاری در سیستم وجود نخواهد داشت.

طرح شفافیت آرا بدون راه فرار در مجلس قابل اجرا است

حسینعلی حاجی دلیگانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره بر این‌که طرح شفافیت آرا در مجلس هنوز در دستور کار است و بررسی‌های لازم در مورد آن صورت می‌گیرد، اظهار داشت: این طرح همان طرح قبلی است که آرای نمایندگان مشخص می‌شود که چه فردی چه رأیی به متن، مصوبه، لایحه یا طرحی چه در کلیات و چه در جزئیات داده است.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس یازدهم در ادامه گفت: این طرح آغازی بر توسعه‌ شفافیت است و باید باعث شود که در همه بخش‌های حکومتی و دستگاه‌های اداری و جامعه نیز اجرایی شود.

وی در خصوص شفافیت آرای بدون راه فرار توضیح داد: این طرح قابل اجرا است، رأی در سامانه ثبت می‌شود و وقتی هیأت رئیسه آن را منتشر می‌کند، به دور از خطا است و دستکاری در سیستم وجود نخواهد داشت.

حاجی دلیگانی در ادامه افزود: در نمایشگرها تعداد افرادی که رأی موافق، مخالف، ممتنع و تعداد افرادی که رأی ندادند، مشخص است و اگر جنبه محرمانه آن برابر اصلاح آئین‌نامه برداشته‌ شود، اسامی نمایندگان در سایت مجلس منتشر می‌شود.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس یازدهم در خصوص مزایا و معایب این طرح اذعان‌داشت: این کار باعث شفافیت افراد در اعلام موضعشان می‌شود، مردم راحت‌تر نقطه نظرات نماینده خود را می‌بینند و در اشاعه دیگر شئون جامعه نیز مفید است ولی عیب آن این است که نماینده‌ای به دلیل نگرانی‌اش رای مصلحت‌آمیزی دهد که به مرور زمان برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/ص۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول