اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

پشت‌پرده زمین‌خواری جنجالی در لواسان؛ «فارس من» برای مشکلات شرکتی‌های وزارت‌بهداشت چه کرد؟

گزارش پیگیری‌های هفته گذشته «فارس من» برای سوژه‌های شما؛ از زمین‌خواری در لواسان تا شکست انحصار کارگزاری‌ها در بورس.

پشت‌پرده زمین‌خواری جنجالی در لواسان؛ «فارس من» برای مشکلات شرکتی‌های وزارت‌بهداشت چه کرد؟

به گزارش خبرگزاری فارس؛ پیگیری‌ها برای قبرستان جنجالی لواسان هفته گذشته به نتیجه رسید. آقای شهردار اعلام کرد با حکم دادگستری جاده بازگشایی شده و در اختیار اهالی قرار گرفته است. موضوع «زمین‌خواری» در قبرستان تپه‌سرخه لواسان قبلاً در «فارس من» به‌ثبت رسیده بود. بعلاوه موضوع مطالبات نیروهای قراردادی وزارت بهداشت، انحصار کارگزاری‌های بورس و مشکلات مردم پاکدشت هم روی میز پیگیری‌ها قرار داشت. این گزارش مرور آنها است؛

 

۱| شکست زمین‌خواران؛ پیگیری‌های «فارس من» چگونه اراضی تپه‌سرخه لواسان را آزاد کرد؟

همه چیز از یک کمپین شروع شد؛ کمپینی که اهالی محترم «تپه‌سرخه لواسان» درباره تصرف قبرستان این منطقه در فارس من تأسیس کردند. قبرستانی که از قضا روی تپه‌های مشرف به دریاچه لتیان و در یکی از بهترین نقاط شهر قرار دارد. همین باعث شده بود زمین‌خواران برای تصرف مناطق مختلفِ تپه، دندان تیز کنند. آن‌قدر که حتی روی مسیر دسترسی به قبرستان گیت و نگهبانی مستقر و اجازه ورود مردم را ندهند.

در بخش‌هایی از این کمپین آمده بود: «حالا وقتی برای زیارت اهل قبور و خواندن فاتحه از مسیر دسترسی به قبرستان عبور می‌کنیم، مدتی است اشخاصی با نصب گیت و گماردن چند کارگر و فیلمبرداری و بازرسی خودروها بدون هیچ مجوزی از تردد خانواده‌های اموات جلوگیری می‌کنند! این اقدام اغلب منجر به درگیری لفظی و فیزیکی می‌شود. حتی اجازه نمی‌دهند تانکر آب برای آبیاری گل و گیاه‌ها عبور کند!»

 

موضوع روی میز همکاران من در دفتر استان تهران خبرگزاری قرار گرفت. خبرنگار ما به محل قبرستان جنجالی در لواسان رفت تا ته‌توی ماجرا را از حامیان کمپین جویا شود. نکته جالب این‌که گویا مدعیان اراضی تپه‌سرخه چند ده‌ هکتار از زمین‌های مرغوب آنجا را تنها با بهای ۱۰ گرم نبات خریداری کرده بودند! ویدئوی زیر ماحصل گفت‌وگوی خبرنگار فارس با اهالی منطقه درباره چند و چون ماجرا است:

ماجرا مورد اعتراض امام جمعه هم قرار گرفت. حجت‌الاسلام لواسانی ۲۶ خرداد امسال شخصاً به محل قبرستان جنجالی مراجعه کرد. گماشتگان غیرقانونی آن‌جا حتی از ورود امام جمعه که برای زیارت اهل قبور رفته بود، جلوگیری کرده بودند. مطلبی که موجبات تکدر خاطر اهالی و امام‌جمعه محبوب لواسان را فراهم کرد. وی هنگام ترک محل همگان و نگهبانان غیرقانونی را به تأمل در عاقبت دنیا و عبرت گرفتن از اهالی قبرستان دعوت نمود. 

 

پیگیری‌های همکاران من اما ادامه داشت. نیمه تیرماه همین امسال جمعی از نمایندگان مردم تهران از محل قبرستان بازدید کردند. به گزارش فارس، در این بازدید سید محمود نبویان، عبدالحسین روح‌الامینی، علی خضریان، مجتبی رضاخواه، مجتبی توانگر، زهره سادات لاجوردی، فاطمه قاسم‌پور و سمیه رفیعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

درحاشیه این بازدید علی خضریان در گفت‌وگو با خبرنگار ما از بررسی فوریت‌دار موضوع در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی خبر داد. وی گفت: «قرار شد شهردار، فرماندار و امام جمعه گزارشی آماده و به مجمع نمایندگان ارائه کنند.» سمیه رفیعی دیگر نماینده مردم تهران هم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس قول داد پیگیر موضوع بویژه از منظر حفاظت از منابع طبیعی و محیط‌زیست در مجلس شورای اسلامی باشد.

 

همکاران من موضوع را هم‌چنین از سید مهدی ساداتی فرماندار شمیرانات پیگیری کردند. وی در گفت‌وگو با خبرنگار ما از تهیه و تدارک گزارش تخلفات خطاب به کمیسیون اصل ۹۰ خبر داد و گفت: «ما تابع نظر قضائی هستیم. در بازدید چندروز پیش نمایندگان تهران از این قبرستان، مقرر شد فرمانداری شمیرانات، شهرداری و دفتر امام جمعه گزارشی را برای بررسی در کمیسیون اصل نود ۹۰ مجلس آماده کنند تا سرانجام در سیستم قضائی پیگیری شود.»

پیگیری‌ها سرانجام به نتیجه رسید. همین روز چهارشنبه شهردار لواسانات از رفع سد معبر در مسیر قبرستان جنجالی خبر داد. وی به‌خبرنگار ما گفت: «روز گذشته با حضور محمدجواد حشمتی رئیس کل دادگستری استان تهران به همراه رئیس حوزه قضایی لواسان دستور صریح و قاطع برای برداشتن گیت ورودی صادر شد. پس از این دستور مکاتبه با حوزه قضایی مبنی بر برداشتن سد معبر این امر محقق شد و از صبح امروز مسیر رفت‌وآمد و رسیدن مردم به آرامستان هموار شد.»

 

اتفاق مبارکی است؛ حتماً از آن باید استقبال کرد. «فارس من» تک‌تک مطالبات شما خاصه آن‌ها که در حوزه منابع طبیعی و حقوق عامه است، پیگیری خواهد کرد. ما پای قول و قرارهایمان ایستاده‌ایم. پرونده زمین‌خواری «تپه‌سرخه» را هم تا انتها دنبال خواهیم کرد.

 

۲| پای درددل‌ نیروهای شرکتی وزارت بهداشت؛ وعده معاون وزیر برای افزایش حقوق تا مهر

کرونا همه را درگیر کرد؛ بیشتر از همه پرسنل وزارت بهداشت را. کسانی که به‌حق «مدافعان سلامت» این سرزمین لقب گرفتند. از اطبا گرفته تا پرستاران و پرسنل بیمارستان‌ها؛ شرکتی، قراردادی، همه‌شان. در این میان اما زحمات نیروهای قراردادی کمتر از همه دیده شد. مهجور ماندند. نه افزایش حقوقی شامل‌شان شد، نه کسی پای درددل‌ها و مشکلات آنها نشست. مشکلاتی از جنس دغدغه‌های مالی و امنیت شغل.

کمپین آنها اردیبهشت امسال در «فارس من» به‌ثبت رسید و خیلی زود توانست هزاران امضا جمع کند. در بخشی از پویش آنها آمده است: «استمرار این وضعیت استخدامی حس عدم اطمینان و ناامنی شغلی را در ما القاء می‌نماید. لذا به منظور ارج نهادن به تلاش‌ها و خدمات ارزشمند این عزیزان در عرصه سلامت، تقاضای ما امضاء‌کنندگان این است که دستور فرمایید نسبت به تعیین تکلیف وضعیت استخدامی تصمیمات لازم و مقتضی اتخاذ و تمهیدات لازم ارائه شود.»

 

موضوع روی میز همکاران من در گروه اجتماعی قرار گرفت. کمپین آنها با دکتر رئیسی معاون وزیر بهداشت در میان گذاشته شد. وی در این‌باره به خبرنگار ما گفت: «همه معاونین وزارت بهداشت متفق‌القول بودند که باید حقوق همه نیروها از جمله نیروهای شرکتی افزایش پیدا کند. ما موضوع افزایش حقوق نیروهای شرکتی را از طریق سازمان مدیریت پیگیر هستیم. امیدواریم این موضوع نهایتا تا اول مهر محقق شود.»

وی هم‌چنین از صدور مجوز جذب ۳هزار نیروی جدید شرکتی در وزارت‌خانه خبر داد و گفت: «البته توجه داشته باشید، ۲۲هزار نیروی قراردادی داریم. برای جذب همه آن‌ها باید سازمان برنامه مجوز دهد.»

 

هفته گذشته بعلاوه میزگرد بررسی مشکلات نیروهای شرکتی باحضور دکتر پاک‌مهر عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی برگزار شد. در این نشست جمعی از نمایندگان این کمپین حضور داشتند. گفت‌وگوها عمدتاً حول مشکلات و دغدغه‌های این اقشار زحمت‌کش و تبادل نظر با نماینده مجلس شورای اسلامی می‌چرخید. به‌زودی مشروح نشست و اخبار تکمیلی آن منتشر خواهد شد.

 

پیگیری‌ها برای کادر زحمت‌کش درمان ادامه دارد. «فارس من» پای مطالبات شما است. اخبار تکمیلی را در فارس دنبال کنید.

 

۳| پیگیری دغدغه‌های شهروندان نجیب پاکدشت؛ معاون فرماندار: ۶۰۰ میلیارد هزینه کردیم

کمپین اهالی شریف پاکدشت دی‌ماه سال گذشته در «فارس من» به‌ثبت رسید. شهری در جنوب شرق تهران؛ با کمتر از ۲۰ کیلومتر فاصله از پایتخت. در پویش آنها آمده است: «پاکدشت را به پایتخت گل ایران می‌شناسند و بیشتر از نیم میلیون نفر جمعیت دارد. اما متأسفانه هیچ فکری برای پیشرفت امکانات آن نشده است. یکی از نیازهای اصلی مردم دسترسی به مترو هست. از خبرنگاران فارس تقاضا داریم ما که صدایمان به جایی نمی‌رسد؛ پیگیری کنید.»

دغدغه‌های به‌جای این مردم شریف را با معاون فرماندار در میان گذاشتیم. معاون امور مالی فرمانداری با اشاره به ساخت دو بیمارستان جدید در این شهرستان، از اختصاص ۱۸ میلیارد تومان برای تکمیل آنها خبر داد. وی در ادامه به‌خبرنگار ما گفت: «البته که در این بین مشکلات و عقب افتادگی‌هایی داریم که با تدبیر و برنامه‌ریزی، مدیریت و ساماندهی، پیگیری و رفع مشکلات مردم و جلب رضایت شهروندان را اولویت کاری خود قرار می‌دهیم.»

 

وی اضافه کرد: «در دو سال گذشته مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ارزش افزوده به فرمانداری، شهرداری و دهیاری‌ها صرف امور عمرانی و خدماتی با هدف بهره‌مندی از ظرفیت‌های مختلف شهرستان صورت گرفته است. ساخت سه سالن ورزشی در مسکن مهر امام رضا و شهرک مدائن و اقداماتی از این حیث با مسؤولیت و نظارت فرمانداری با رویکرد توسعه و پیشرفت نیز تحقق یافته است.»

 

امیدواریم؛ «فارس من» حتماً پشتیبان همه اقدامات مؤثره مسؤلین برای رفع مشکلات مردم است. خدا به دست و بازوی شما قوت دهد! محکم پای کار باشید. برای رفع گرفتاری‌ها هرچه انجام شود کم است.

 

۴| شکست یک انحصار؛ وزارت اقتصاد: صدور مجوز کارگزاری آزاد شد

بورس رونق گرفته؛ مشکلات اقتصادی و سقوط روزافزون ارزش ریال خیلی‌ها را به احراز هویت و ثبت‌نام در کارگزاری‌ها مشتاق کرده است. حالا روزانه هزاران میلیارد تومان پول واقعی وارد بازار می‌شود. هزاران هزار معامله روزانه و میلیون‌ها سرمایه‌دار؛ بورس تهران بلافاصله می‌تازد! کار و کاسبی کارگزاری‌ها این روزها حسابی سکه است. کسانی که به ازای هر معامله درصدی را بعنوان حق کارگزاری از مخاطب دریافت می‌کنند.

درصدی که اگر چه کوچک؛ اما در بزرگ‌مقیاس بورس تهران عدد بی‌نظیری است. در مقابل اما خدمات ضعیف، اختلالات سیستمی و البته انحصاری که در صنعت کارگزاری هست، خیلی‌ها را کلافه کرده. تواتر سوژه‌های ثبت‌شده در این‌باره در فارس من اثبات روشنی برای این مدعا است. مثلاً این کمپین که از مسؤلین می‌خواست پس از سال‌ها انحصار در صدور مجوز کارگزاری را حذف کنند تا با شکل‌گیری رقابت، خدمات بهتری به مردم ارائه شود.

 

پیگیر ماجرا شدیم؛ رئیس مرکز ملی پایش و بهبود فضای کسب‌وکار از تازه‌ترین مصوبه وزارت‌خانه برای تسهیل صدور مجوزهای تازه کارگزاری خبر داد. وی به‌خبرنگار ما گفت: «سازمان بورس و اوراق بهادار مکلف است تا تاریخ ۱۳۹۹.۵.۳۱ دستورالعمل جدیدی در خصوص مجوز تأسیس و فعالیت کارگزاری در بورس به نحوی تنظیم کند که در آن تمامی شرایط تخصصی و حرفه ای مربوط لحاظ شود.»

خیلی هم عالی؛ حتماً فعالیت کارگزاری‌های نو با خدمات جدید می‌تواند حسابی فضای رقابت را میان مجموعه‌های مختلف داغ کند. رقابتی که لابد در جهت بهبود خدمات و رضایت بیشتر سرمایه‌گذاران همراه خواهد شد.

 

«فارس من» پای کار شما است؛ مطالبات، پیشنهادات یا انتقادات خود را برای پیگیری در بزرگ‌ترین خبرگزاری کشور برای ما ارسال کنید. اطمینان داشته باشید تا حصول نتیجه تلاش خبرنگاران ما ادامه خواهد داشت. منتظر شما هستیم.

 

گزارش از محمد آزادی

انتهای پیام/ ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول