اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

بخش مهم خطبه‌های نماز جمعه صرف امور جوانان شود

مدیرکل ثبت‌احوال استان اصفهان گفت: جوانان ما نیازهایی ازجمله تحصیل، اشتغال و ازدواج دارند، اگر امام‌جمعه در این راه جلساتی تشکیل دهد و هم‌صحبت و هم‌فکر و هم‌دل جوان‌ها شود، گرایش ویژه‌ای به نماز جمعه پیداخواهندکرد.

بخش مهم خطبه‌های نماز جمعه  صرف امور جوانان شود

حسین غفرانی کجانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان، به مناسب 5 مردادماه، سالروز اقامه نخستین نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی، درخصوص جایگاه و تأثیر نماز جمعه در جامعه اسلامی اظهار کرد: از طریق نماز جمعه می‌توان پیوندهای دینی و اجتماعی و روح برادری و آگاهی برای اجتماع را در جمعی که تمام افراد از پولدار و بی‌پول کنار هم نشسته‌اند، ایجاد کرد، نماز جمعه لحظات باعظمتی است که یک زندگی مؤمنانه را تشکیل می‌دهد و می‌توان خداجویی را در آن مشاهده کرد.

مدیرکل ثبت‌احوال استان اصفهان با اشاره به اینکه نماز جمعه صف واحدی مقابل دشمنان دین تشکیل می‌دهد و دارای عظمتی منحصربه‌فرد است، تصریح کرد: نماز جمعه به‌عنوان یک مؤلفه قدرت حساب می‌شود که دشمنان همواره از آن هراس دارند و در آن، مردم از مسائل روز و مسائل سیاسی و اجتماعی آگاهی می‌یابند، بنابراین نماز جمعه مجموعه‌ای از آگاهی‌بخشی و ایمان افزایی است.

مردمی بودن بزرگ‌ترین خصلت امام‌جمعه است

وی در ادامه بابیان ویژگی‌های امام‌جمعه موفق در جامعه امروز تأکید کرد: مردمی بودن بزرگ‌ترین خصلت امام‌جمعه است، برقراری ارتباط با نسل جوان و آحاد مردم، اهل مطالعه و مسلط بودن به‌تمامی زوایای ضرورت‌های دینی و اجتماعی و شناخت جامعه، عدم گرایش به احزاب خاص و دفاع مطلق به نمایندگی از طرف رهبری، خواندن خطبه‌های با محتوا و با زبان ساده ازجمله ویژگی‌هایی است که می‌توان به آن اشاره کرد.

بخش مهم خطبه‌های نماز جمعه  صرف امور جوانان شود

غفرانی با اشاره به لزوم جذب جوانان به نماز جمعه یادآور شد: جوانان دارای زبان ویژه، انتظارات ویژه و برداشت‌های ویژه از پدیده‌ها هستند که اگر ذهنشان را به مسائل حقیقی متوجه نسازیم ممکن است به سمت مسائل غیرحقیقی کشیده شوند، بنابراین امام‌جمعه باید بخش مهمی از خطبه‌ها و اوقات خود را صرف جوانان و امور مربوط به آن‌ها کند، حضور میان آن‌ها و انس گرفتن با جوانان تأثیر زیادی خواهد داشت که مطابق با شیوه‌های آنان برنامه‌ریزی کردن در ستاد نماز جمعه می‌تواند موجبات جذب بیشتر جوانان را فراهم کند.

مدیرکل ثبت‌احوال استان، هم‌چنین با تأکید بر به صحبت علمی در خصوص مسائل مربوط به جوانان، افزود: جوانان ما نیازهایی ازجمله تحصیل، اشتغال و ازدواج دارند، اگر امام‌جمعه در این راه جلساتی تشکیل دهد و هم‌صحبت و هم‌فکر و هم‌دل جوان‌ها شود، گرایش ویژه‌ای به نماز جمعه پیداخواهندکرد.

وی با تأکید بر نافذ بودن سخنان امام‌جمعه و نقش ارشادی او در هر شهر و استان گفت: مشکلات مردم در خطبه و نیز بعد از آن توسط امام‌جمعه باید پیگیری و تذکرات به مسؤولان داده‌شود، با توجه به اینکه امام‌جمعه نقش ارشادی را نسبت به عموم مردم ایفا می‌کند، این نقش را بعد از خطبه‌ها و بعد از نماز جمعه نیز به مسؤولان منتقل و از طریق جلسات گوناگون مشکلات را پیگیری کند.

غفرانی در صحبت‌های خود پایان تأکید کرد: امام‌جمعه باید زمینه مسائل فساد آمیزی که جامعه را تهدید و معضل ایجاد می‌کند و آبروی نظام را درخطر قرار می‌دهد مرتب رصد و گوشزد کند تا بر آگاهی مسؤولان افزوده شود، سخن هر امام جمعه در هر شهری نافذ و قابل عمل است، از طرفی برای باشکوه‌تر برگزار شدن نماز جمعه نیاز به برنامه‌ریزی‌های فرهنگی بیشتری است چراکه با برنامه‌ریزی مردم مشتاق خواهند بود که نماز جمعه قوی‌تر برگزار شود.

انتهای پیام/۶۳۱۰۶/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول