اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

450 نفر از دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس تا پایان شهریورماه از پایان نامه خود دفاع می کنند / تعویق زمان برگزاری کلاس‌های جدیدالورودها

رئیس دانشگاه تربیت مدرس گفت: بستری فراهم کرده‌ایم که تا اواخر شهریور ماه حدود ۴۵۰ نفر از دانشجویان بتوانند از پایان نامه و رساله خود دفاع کنند. با توجه به تعویق آزمون‌های مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به احتمال زیاد از اوایل آبان ماه پذیرای دانشجویان جدیدالورود نیز خواهیم بود.

450 نفر از دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس تا پایان شهریورماه از پایان نامه خود دفاع می کنند / تعویق زمان برگزاری کلاس‌های جدیدالورودها

محمد تقی احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس درباره برنامه‌های این دانشگاه برای ترم ‌آینده با شرایط کرونایی کشور، گفت: با توجه به اینکه برگزاری آزمون‌های مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری چندین بار به تعویق افتاده مطمئن نیستیم که دانشجویان جدیدالورود نهایتا چه زمانی می‌توانند وارد دانشگاه شوند، اما به احتمال قوی اوایل آبان ماه پذیرای این دانشجویان خواهیم بود. 

* شروع ترم پاییز از ۱۵ شهریور ماه

وی افزود: سعی‌مان این است دانشجویان موجود از ۱۵ شهریورماه عمدتا به صورت غیرحضوری و بعضاً حضوری بسته به نوع دروس‌ خود مشغول تحصیل شوند. 

 رئیس دانشگاه تربیت مدرس در ادامه گفت: در حال حاضر اولویت اصلی دانشگاه روی فارغ‌ التحصیلی دانشجویانی است که می‌توانند ظرف یک یا دو ماه آینده با ارائه دفاع یا انجام آزمایشات نهایی که منجر به دفاع می‌شود کارشان را تسهیل کنیم تا بتوانند به سرعت از دانشگاه خارج و به زندگی‌شان سروسامان دهند. 

* همکاری اساتید در زمان مرخصی با دانشجویان 

احمدی اضافه کرد:  دانشگاه هر ساله به صورت سنتی در مرداد ماه تعطیل می‌شد؛ اما امسال از تمام اساتید تقاضا کرده‌ایم به صورت آنکال برای پشتیبانی از دفاع رساله و پایان‌نامه دانشجویان در زمان مرخصی تحصیلی همکاری‌های لازم را داشته باشند.

وی گفت: حدود ۵۰۰ نفر از دانشجویان هستند که در تابستان می‌توانند بالقوه دفاع داشته باشند و ممکن است در چند هفته یا یکی دو ماه آخر دوره نیاز به آزمایش یا مطالعاتی با مشارکت استاد راهنمای خود داشته باشند بنابراین اولویت‌بندی کرده‌ایم و تسهیلات حضور در دانشگاه با کسب مجوز مرکز بهداشت دانشگاه را برایشان در نظر گرفته‌ایم. 

رئیس دانشگاه تربیت مدرس اضافه کرد: نیمی از دانشجویان نیاز به خوابگاه داشتند و در حال حاضر حدود ۲۰۰ نفر در خوابگاه‌ها حضور دارند و از تسهیلات استفاده می‌کنند؛ به طوری که هر کدام از دانشجویان حدود دو هفته تا یک ماه امکان استفاده از خوابگاه را دارند تا مسائل ضروری مربوط به دفاع خود را در هفته‌های آخر به پایان برسانند. 

وی در پایان گفت: تعدادی از دانشجویان تا چند هفته آینده از پایان نامه و رساله خود دفاع می‌کنند و از خوابگاه بیرون می‌روند و مجدداً تعدادی از دانشجویان از اوایل شهریور ماه وارد خوابگاه‌ها می‌شوند و انتظار می‌رود تا اواخر شهریور ماه حدود ۴۵۰ نفر از دانشجویان از رساله و پایان نامه خود دفاع کنند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول