اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه‌های دور نخست سفر دولت به سمنان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: بالغ‌بر ۷۲ پروژه با اعتبار یک هزار میلیارد تومان در دور نخست سفر ریاست جمهوری به این استان در نظر گرفته شد که بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه‌های دور نخست سفر دولت به سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، منوچهر فخری ظهر امروز در جلسه با مدیرعامل و اعضای بنیاد همیاری مردم سمنان در توسعه آموزش عالی و عمران اظهار کرد: بالغ‌بر ۷۲ پروژه با اعتبار یک هزار میلیارد تومان در دور نخست سفر ریاست جمهوری به استان سمنان در نظر گرفته شد که تاکنون بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی گفت: با توجه به عنایت‌های صورت گرفته توسط ریاست جمهوری و دولتمردان، تلاش‌های مسؤولان استان و تخصیص اعتبارات سفر و استانی، استان سمنان امروز به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده و از شرق تا غرب آن شاهد اجرای اقدامات ارزنده عمرانی هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان اضافه کرد: در دور دوم سفر نیز یک‌هزار و ۴۲۹ میلیارد تومان در قالب ۸۵ پروژه در نظر گرفته شد که در حال حاضر اعتبارات به این پروژه‌ها تزریق شده و اقدامات در حال انجام است.

فخری با بیان اینکه مجموعه پروژه‌های در حال انجام و دارای اعتبار استان در قالب پکیجی مدون، جمع‌آوری شده تا با استفاده از ظرفیت مطلوب نمایندگان استان، پیگیری‌های کشوری در خصوص آن‌ها تسریع یابد، افزود: پروژه‌های تأمین آب سرخه، آب شاهرود از سد کالپوش، آب سمنان از سند فینسک، آب گرمسار از سیمین‌دشت و پروژه انتقال آب خزر به استان با اعتباری بالغ‌بر ۱۵ هزار میلیارد تومان، ازجمله اقدامات مهم و مطلوب در زمینه تأمین آب در استان است که اقدامات خوبی نیز در این خصوص صورت گرفته است.

وی بیان کرد: تالار مرکزی سمنان نیز یکی از مواردی است که مغفول مانده و مشمول زمان شده و اقدامات پیگیرانه در خصوص آن انجام و امروز مشکل زمین این پروژه برطرف شده و اجرای هرچه سریع‌تر آن پیگیری خواهد شد.

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه موزه شهر، بازارچه صنایع‌دستی و حریم زندان در مرکز شهر و محور سمنان- معلمان، ازجمله مواردی است که مورد پیگیری قرار خواهد گرفت، افزود: ورودی شهرها از وظیفه شهرداری‌هاست که خوشبختانه اقدامات خوبی توسط شهرداری سمنان نیز در حال انجام است اما نیاز است تا ورودی و خروجی شهر موردتوجه و رسیدگی ویژه قرار بگیرد.

فخری از رصد تمامی پروژه‌های  استان به‌صورت مستمر خبر داد و اظهار کرد: بسیاری از پروژه‌های ما در استان در هفته دولت و دهه فجر آماده بهره‌برداری است که افتتاح بیمارستان مهدی‌شهر یکی از این موارد است که با تحقق این مهم یکی از مطالبات جدی مردم این شهرستان محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه نگاه منطقی و معقول اعضای این بنیاد در راستای پیگیری مسائل و موارد بسیار ارزنده است، افزود: نگاه به سمنان به‌عنوان مرکز استان نیز باید در قالب ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها، اجرای اقدامات مطلوب و درخور و همچنین در سایه این نگاه منطقی و معقولانه بوده و برای تحقق آن تلاش صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان همچنین از استقبال برای حضور بخش خصوصی در اجرای پروژه‌های عمرانی و فرهنگی در استان خبر داد و گفت: پروژه فرهنگی گردشگری سرخه نیز با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان در مجاورت راه اصلی ارتباطی تهران- مشهد در حال انجام است که طی دو سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

فخری از تحقق سه وعده داده‌شده در خصوص انتقال زندان، مباحث پیرامون راه‌آهن و فرودگاه سمنان از جلسه قبلی با این بنیاد تا به امروز خبر داد و گفت: دغدغه شما و نگاه کارشناسی و تخصصی به مسائل و موارد بسیار ارزنده بوده و جای تقدیر دارد و انشالله این جلسات به‌صورت مستمر و فصلی به‌منظور تعامل بیشتر و پیگیری بهتر، برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول