اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

اعلام جزئیات دریافت حق‌الزحمه بنگاه‌داران معاملات ملکی

رئیس سازمان صمت استان گیلان از برخورد جدی با متخلفانی که مصوبه ستاد تنظیم بازار را رعایت نکنند خبر داد و گفت: تیم‌های کارشناسی با بررسی‌های لازم نرخ اعلام‌شده را تصویب کرده و کسانی که آن را رعایت نکنند به‌شدت با آن برخورد می‌شود.

اعلام جزئیات دریافت حق‌الزحمه بنگاه‌داران معاملات ملکی

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، فرهاد دلق‌پوش امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تمامی بنگاه‌های معاملات ملکی نباید بیش‌ازحد مجاز ابلاغ‌شده مبلغی را دریافت کنند، اظهار کرد: بر اساس ابلاغیه دولت بنگاه‌های معاملاتی باید مصوبه لازم را به آن عمل کنند زیرا افزایش اجاره‌بها در کلان‌شهرها بیش از ۲۰ درصد و در دیگر شهرهای کشور بیش از ۱۵ درصد ممنوع اعلام‌شده است.

وی با اشاره به جزئیات چگونگی دریافت نرخ فروش معاملات در بنگاه‌های کشور و استان گیلان تصریح کرد: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار بنگاه‌های معاملاتی باید تا مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان یک درصد از مبلغ کل، از ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد هشت‌دهم درصد، از یک میلیارد تا دو میلیارد شش‌دهم درصد و از دو میلیارد تومان را نیم درصد را از دو طرف معامله یعنی خریدار دریافت کنند.

رئیس سازمان صمت استان گیلان از برخورد جدی با متخلفانی که مصوبه ستاد تنظیم بازار را رعایت نکنند خبر داد و افزود: تیم‌های کارشناسی با بررسی‌های لازم نرخ اعلام‌شده را تصویب کرده و کسانی که آن را رعایت نکنند به‌شدت با آن برخورد می‌شود.

دلق‌پوش با اشاره به جزئیات حق‌الزحمه اجاره مسکن توسط بنگاه‌های معاملات ملکی گفت: بر اساس تصمیمات گرفته‌شده بنگاه‌داران باید حق‌الزحمه اجاره‌بها یک‌سوم مبلغ اجاره داده‌شده و حق‌الزحمه رهن خانه هم دو و نیم درصد مبلغ رهن را از دو طرف معامله دریافت کنند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول