اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ورود دستگاه‌های نظارتی برای بررسی اسناد سازمان فرهنگی/ مطالبات تا 2 ماه دیگر تسویه می‌شود

معاون شهردار زنجان با اشاره به اینکه قسمتی از اسناد سازمان فرهنگی قبلا توسط دستگاه‌های نظارتی در حال بررسی و رسیدگی است و به مراجع صالحه ارسال شده است، گفت: اسناد بررسی شده و در صورت وصول درآمدها مطالبات تا دو ماه دیگر تسویه می‌شود.

ورود دستگاه‌های نظارتی برای بررسی اسناد سازمان فرهنگی/ مطالبات تا 2 ماه دیگر تسویه می‌شود

غلامحسن احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: یک تعداد هزینه در سازمان فرهنگی انجام شده است که از نظر مسائل مالی با آن دستورالعمل‌های مالی و آئین‌نامه حسابداری منطبق نیست و برای پرداخت این مبالغ دچار مشکل هستیم.

معاون شهردار زنجان با اشاره به اینکه یک تیم کار بررسی اسناد سازمان را به عهده داشت، بیان کرد: اسنادی را که قسمتی از آن وجود داشت و یا تاریخ و امضای آن مشکل‌‍‌دار بود جمع‌آوری و ترتیب پرداخت آن داده شد.

وی با اشاره به اینکه امروز دو گروه اسناد دیگر نیز در سازمان فرهنگی باقی مانده است، گفت: یک تعداد اسنادی است که مشکل آئین‌نامه معاملاتی و بودجه‌ای دارند که این را نیز همکاران پیگیر هستند تا شیوه‌ای برای پرداختش پیدا کنند.

احمدی تصریح کرد: برای پرداخت این دسته از اسناد باید با مجوز اقدام شود و شاید لازم باشد که اسناد آنها از طریق مراجع دیگر پیگیری شود و در نهایت شهرداری پس از آن اقدام به پرداخت کند.

معاون شهردار زنجان با بیان اینکه دسته سوم نیز مربوط به خدماتی است که انجام شده و اسناد آن موجود نیست، بیان کرد: در نهایت در مجموعه شهرداری همکاران در تلاش هستند که آنها نیز تعیین تکلیف شود.

وی با اشاره به اینکه اصولا اغلب مواردی که قبل و پس از عید برای پرداخت آنها مشکل داشتیم، نسبت به پرداختش اقدام شد، اضافه کرد: تقریبا همه مطالباتی که مبالغ آنها کمتر بود پرداخت و از بقیه مطالبات نیز 50 درصد پرداخت شده است.

احمدی با اشاره به اینکه قسمتی از مطالبات نیز به محض تامین اعتبارات و درآمد پرداخت خواهد شد، تصریح کرد: میزان مطالبات باقی مانده حدود 500 میلیون تومان است که طی دو ماه آینده تسویه خواهد شد.

معاون شهردار زنجان با بیان اینکه هر نوع ایجاد تعهد قانون‌‎گذار اصول و روشی را مشخص کرده است، گفت: وقتی در زمان انجام کار این اصول رعایت نمی‌شود هم کنندگان کار و هم مجموعه دچار مشکل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای ایجاد تعهد حتما باید بودجه باشد و رعایت چارچوب‌های قانونی در آن انجام شود، تصریح کرد: باید سند ایجاد تعهد موجود باشد تا برای پرداخت آن دچار مشکل نشود و تا وقتی یکی از اینها یا هرکدام انجام نشود، قانون‌گذار پرداخت آن را مجاز نمی‌داند و از نظر قانونی این نوع اسناد ایراد دارند.

احمدی تصریح کرد: وقتی چنین شرایطی پیش آمد و اسناد دچار مشکل شد، اسناد از طریق حوزه‌های ذیربط از جمله تخلفات اداری یا مراجع ذیربط، حسابرسی بررسی می‌شود تا طبق قانون امکان پرداخت آنها با اخذ مجوزهای قانونی صورت گیرد.

معاون شهردار زنجان با اشاره به اینکه قسمتی از موارد قبلا توسط دستگاه نظارتی در حال بررسی و رسیدگی است و به مراجع صالحه ارسال شده است، اضافه کرد: قسمتی نیز پس از تکمیل گزارشات ارائه می‌شود تا تصمیم بگیرند که با آنها به چه شکل رفتار شود.

وی با بیان اینکه برخی از هزینه‌ها حتی بدون پاراف شهردار، مدیر سازمان، رئیس حسابداری و مدیر مالی انجام شده است، تصریح کرد: دستور و سابقه برخی از اسناد اصلا موجود نیست و باید بیشتر بررسی شود تا ببینیم ایراد کار کجا بوده است.

احمدی با اشاره به اینکه دستگاه نظارتی حتی قبل از ورود حوزه مالی شهرداری به موضوع ورود کرده و یک تعداد اسناد را بررسی کرده است، افزود: از همین طریق اسناد برای دستگاه‌‎های صالحه برای اعلام رای و نظر صادر شده است.

معاون شهردار زنجان با بیان اینکه هیچ یک از سازمان‌های شهرداری به این شکل مشکل اسناد ندارند و این موضوع صرفا مربوط به سازمان فرهنگی است، گفت: هر سازمانی به تبع به خاطر کاری که انجام داده است، دیون دارد، ولی روند ایجاد تعهد از سوی آنها و یا سند مشکلی ندارد.

وی همچنین در ارتباط با بودجه سازمان فرهنگی در سال جاری نیز گفت: بودجه سازمان در سه ماهه نخست امسال سه دوازدهم بوده است و همین قدر هم بودجه اختصاص پیدا کرده است، چون هزینه‌ها بر اساس عملکرد به مرور متناسب با هزینه‌ها پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول