اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

دادگستری برای دفاع از اراضی ملی عملا در جنگ است

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: دادگستری در حوزه صیانت از اراضی ملی خصوصاً در شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه عملا در حال جنگ است.

دادگستری برای دفاع از اراضی ملی عملا در جنگ است

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، محمدجواد حشمتی رئیس کل دادگستری استان تهران در جلسه شورای عالی قوه قضائیه با اشاره به بازدید روز گذشته رئیس قوه‌قضائیه از منطقه لواسان اظهار داشت: دادگستری در حوزه صیانت از اراضی ملی خصوصاً در شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه عملاً در حال جنگ است.


وی افزود: برای مثال در این منطقه موردی وجود داشت که تعاونی یکی از وزارتخانه‌های معروف با خرید و تغییر کاربری یک مزرعه ۱۸۰ هکتاری برای آن پلاک روستایی گرفته و در گام بعد اقدام به ویلاسازی کرده است که دادگستری به این پرونده ورود و موضوع را پیگیری کرد. الان هم اعلام می‌کنیم که طبق دستورات رئیس قوه قضائیه، موضوع مقابله با تعرض و تجاوز به اراضی ملی را با قاطعیت پیگیری خواهیم کرد.
 
رئیس قوه قضائیه نیز با تقدیر از اقدامات دادگستری استان تهران در برخورد با زمین‌خواری‌ها، اعلام کرد که اگر تخلفی هست، اینکه شرکت یا تعاونی فلان دستگاه یا مرتبط با فلان شخص هست، نباید موجب عدول از انجام وظیفه شود و رعایت کسی را هم نکنید. شاخصه و ضابطه ما قانون است، اما در این برخوردها، اولویت‌ها را از یاد نبرید؛ اولویت ما در این پرونده ها، موارد بَیّنُ الغَی به همراه مستندات متقن است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول