اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

کاهش میزان ازدواج و افزایش طلاق به دلیل عدم وجود درآمد پایدار است

به گفته فرماندار شهرستان رشت، کاهش میزان ازدواج و افزایش طلاق نیز به اشتغال با عدم وجود درآمد پایدار در خانواده ارتباط دارد، بنابراین همه باید تلاش کنند با اشتغال‌زایی نرخ بیکاری را کاهش دهند.

کاهش میزان ازدواج و افزایش طلاق به دلیل عدم وجود درآمد پایدار است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی فتح‌اللهی صبح امروز در جلسه کارگروه اشتغال و شورای مهارت رشت در سالن جلسات فرمانداری با بیان اینکه موضوع اشتغال از مهم‌ترین دغدغه‌های جامعه امروز محسوب می‌شود، اظهار کرد: هیچ دولتی در دنیا به‌تنهایی امکان ایجاد اشتغال فراوان و یا کاهش نرخ بیکاری را ندارد و در این مسیر باید از بخش خصوصی بهره گرفته شود.

وی فراهم کردن زیرساخت‌ها و ایجاد بسترهای مناسب برای اشتغال‌زایی را از وظایف اصلی دولت‌ها عنوان کرد و افزود: در این راستا دولت‌ها به آموزش و کسب مهارت جامعه هدف توجه ویژه‌ای دارند تا بستر مناسب برای ایجاد اشتغال در جامعه فراهم شود.

فرماندار شهرستان رشت با تأکید بر اینکه متولی اشتغال‌زایی در جامعه تنها یک دستگاه نیست، گفت: تمام دستگاه‌ها و نهادها در امر اشتغال‌زایی سهیم هستند.

فتح‌اللهی با بیان اینکه بررسی بسیاری از بزه‌ها و آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه نشان‌دهنده این بوده که ریشه اصلی بروز همه ناهنجاری‌های اجتماعی عدم اشتغال و بیکاری است، تصریح کرد: کاهش میزان ازدواج و افزایش طلاق نیز به اشتغال با عدم وجود درآمد پایدار در خانواده ارتباط دارد، بنابراین همه باید تلاش کنند با اشتغال‌زایی نرخ بیکاری را کاهش دهند.

وی با اشاره به اینکه در طول سال‌های گذشته شاهد پرداخت تسهیلات بسیاری در این بخش بوده‌ایم، افزود: اگر پرداخت این تسهیلات هدفمند با برنامه نبوده و به تولید و اشتغال منجر نشود یقیناً به اهداف خود نرسیده‌ایم.

فرماندار رشت با تأکید بر ضرورت شناسایی افرادی که تسهیلات را دریافت می‌کنند، بیان کرد: باید افرادی از این تسهیلات بهره‌مند شوند که توانایی و مهارت لازم برای ایجاد اشتغال و تولید را داشته باشند.

فتح‌اللهی آگاهی بخشی به روستاییان و عشایر برای بهره‌مندی از بیمه را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: آگاهی بخشی در این زمینه سبب می‌شود تا روستاییان و عشایر در دوران کهولت سن دغدغه فکری در زمینه درآمد نداشته باشند.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌ها باید در راستای جذب اعتبارات مربوط به اشتغال‌زایی تلاش کنند، افزود: رسیدن به اهداف پیش‌بینی‌شده در زمینه اشتغال‌زایی نیازمند همدلی همه دستگاه‌ها است.

به گزارش فارس، در پایان این نشست به مناسبت روز ملی مهارت و کارآفرینی، از مربیان برتر اداره کل فنی حرفه‌ای با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول