اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

دسته‌های سقایی در همدان احیا شود/ لزوم تقویت معنویت در جامعه

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه پروتکل‌های برگزاری مراسم محرم توسط ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا آماده شده است گفت: باید به سمت احیای دسته‌های سقایی پیش رویم.

دسته‌های سقایی در همدان احیا شود/ لزوم تقویت معنویت در جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان آیت‌الله حبیب الله شعبانی ظهر امروز در جلسه سرگروهان حلقات صالحین استان همدان که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با تاکید بر لزوم ارزیابی موفقیت‌ها در ارائه گزارش‌ها اظهار کرد: معیار سنجش موفقیت در حلقه صالحین این است که ببینیم اگر این مجموعه نبود چه اتفاقی رخ نمی‌داد و با وجود آن چه دستاوردی را به دست آورده‌ایم؟

وی با بیان اینکه نیازمند تدوین سند بومی برای استان و شهرستان‌ها هستیم گفت: به عنوان مثال با طراحی برنامه یک ساله صالحین، در پایان هر ماه و یا سال میزان موفقیت در تحقق بخشیدن به آن سند را می‌توان مشاهده و ارزیابی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به شرایط موجود در کشور پس از شیوع کرونا، عنوان کرد: در شرایط فعلی که حلقات صالحین به دلیل بسته بودن فضای پایگاه برگزار نمی‌شود بهتر است که این جلسات را در فضای باز و با رعایت تمام پروتکل‌ها انجام دهیم.

وی افزود: انجام این کار در محیط‌های باز همچون پارک‌ها هم نشاندهنده توجه ما به رعایت نکات بهداشتی است و هم می‌تواند برای بسیاری از افرادی که در آن محیط حضور دارند جذبه‌ای برای شرکت در جلسات ایجاد کند.

شعبانی تقویت معنویت در جامعه را از طریق اجتماع دانست و بیان کرد: امروز با عادت‌های اجتماعی جدیدی مواجه شده‌ایم و از آنجایی که به دلیل این ویروس تجمع برگزار نمی‌شود باید تدبیری برای جلوگیری از آسیب به معنویت و دین مردم اندیشیده شود.

وی برگزاری جلسات با تعداد نفرات کمتر از ۱۰ نفر را یکی از راهکارهای برگزاری مراسم و جلسات صالحین عنوان کرد و گفت: یکی دیگر از اقداماتی که در این ایام مورد استقبال مردم قرار گرفت، گروه‌های سرودخوانی خیابانی بود که در اعیاد غدیر و قربان هم می‌توان از ظرفیت آنها در سطح شهر استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان به برگزاری مراسم عزاداری در ایام محرم اشاره کرد و افزود: پروتکل‌های برگزاری مراسم محرم توسط ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا آماده شده است.

وی ادامه داد: خوب است که در این برنامه‌ها به سمت احیای دسته‌های سقایی پیش رویم و از همان روز اول با راه‌اندازی دسته‌های عزاداری در فضای باز، مراسم مذهبی و عزاداری با عظمتی را برپا کنیم.

شعبانی خواستار مدیریت در نحوه توزیع نذورات و قربانی‌ها در ایام پیش رو شد و بیان کرد: متاسفانه بسیاری از مردم در این ایام از نظر اقتصادی آسیب دیده‌اند که بهتر است با مدیریت قربانی‌های عید قربان و نذورات ایام محرم آنها را به سمت فقرا و جامعه آسیب دیده از شیوع کرونا سوق دهیم.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول