اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

حج بلندای بیکران ایمان انسان به خالق یکتا است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: حج بلندای بیکران ایمان انسان به خالق یکتاست و اهدای قربانی به آستان دوست، محو کامل خود مداری و خودخواهی و صحنه تلاش مداری، کمال و عدالت جویی است.

حج بلندای بیکران ایمان انسان به خالق یکتا است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه حجت الاسلام سید مهدی قریشی طی پیامی ضمن تبریک عید قربان، اظهار داشت: عید قربان عید سرسپردگی و بندگی و عید برآمدن انسانی نو از خاکسترهای خویشتن خویش و عید نزدیک شدن دل‌هایی است که به قرب الهی رسیده‌اند.

در این پیام آمده است: این عید به عنوان باشکوه‌ترین و زیباترین جلوه تعبد و اطاعت در برابر معبود و عالیترین مرحله بندگی و عبودیت به درگاه حضرت باری تعالی است.

قریشی در بخش دیگر این پیام، عید قربان را باشکوه ترین جلوه ایثار و تعبد در برابر خالق یکتا و موفق بیرون آمدن از آزمون سخت و سنگین الهی حضرت ابراهیم خلیل الرحمن(ع) عنوان کرده و گفت: حضرت ابراهیم با دل کندن از تمام تعلقات دنیوی، راه و رسم طاعت و بندگی و گذشتن از خود و دلبستگی ها  در درگاه حق را به انسان ها آموخت و منشاء پاک ترین عید مسلمانان شد.

در این پیام عالی ترین شور یک انسان ایمان عنوان شده و آمده است: حج بلندای بیکران ایمان انسان به خالق یکتاست و اهدای قربانی به آستان دوست، محو کامل خود مداری و خودخواهی و صحنه تلاش مداری، کمال و عدالت جویی است که در عید قربان تجلی یافته است.

قریشی در پایان اعلام کرد: اینجانب فرا رسیدن این عید بزرگ را به مردم ایران اسلامی به ویژه مردم استان آذربایجان غربی تبریک و تهنیت عرض کرده و از پیشگاه با عظمت پروردگار بی‌ همتا سعادت، سلامتی، رستگاری، اقتدار و سربلندی روز افزون را برای همگان مسئلت دارم و امیدوارم خداوند متعال با نزول رحمت خود در این روزهای با عظمت زمینه سلامتی و ریشه کن شدن ویروس کرونا را در میهن اسلامی فراهم کرده و توفیق برگزاری آیین های دینی را برای مشتاقان و علاقمندان عنایت فرماید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول