اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

آلبوم«صبح خیال انگیز» منتشر شد/قطعه جدید «سرمست» با صدای اسحاق انور+صوت

آلبوم «صبح خیال انگیز» به خوانندگی امیررضا هراوی و همراهی تعدادی از هنرمندان شناخته شده موسیقی کشورمان از روز چهارشنبه پانزدهم مرداد ماه در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

آلبوم«صبح خیال انگیز» منتشر شد/قطعه جدید «سرمست» با صدای اسحاق انور+صوت

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری فارس، «صبح خیال انگیز» عنوان یکی از تازه ترین آلبوم های منتشر شده در فرآیند تولید و فروش محصولات موسیقایی کشورمان است که به خوانندگی امیررضا هِراوی و همراهی تعدادی از هنرمندانموسیقی کشورمان پیش روی شنوندگان قرار گرفت. این خواننده آذرماه سال ۹۸ تک آهنگ «صبح خیال انگیز» به آهنگسازی مهیار علیزاده را منتشر کرده بود.

«مَرده و حرفاش» با شعر سهیل حسینی، آهنگسازی امیررضا هراوی و تنظیم فریدون بهرامی، «شب ناگهان گذشت» با شعر آرمیتازند ، آهنگسازی امیررضا هراوی و تنظیم فریدون بهرامی، «صبح خیال انگیز» با شعر مرحوم حسین منزوی و آهنگسازی و تنظیم مهیار علیزاده، «حذر مکن» با شعر سهیل حسینی، آهنگسازی امیررضا هراوی و تنظیم فریدون بهرامی، «تو پاره دلمی» با شعر سهیل حسینی، آهنگسازی امیررضا هراوی و تنظیم فریدون بهرامی، «دلم دریا» با شعرآرمیتا زند، آهنگسازی امیررضا هراوی وتنظیم فریدون بهرامی، «از خانه بیرون می زنیم» با شعر محمد علی بهمنی، آهنگسازی و تنظیم مهیار علیزاده، «هنوز تا ته جانم» با شعر سهیل حسینی، آهنگسازی امیررضا هراوی و تنظیم فریدون بهرامی آثاری هستند که درآلبوم «صبح خیال انگیز» برای مخاطبان ارائه شده اند.

پدرام فریوسفی نوازنده ویولن یک، میثم مروستی نوازنده ویولن دو، نیلوفرمحبی نوازنده ویولا، آتنا اشتیاقی نوازنده ویولنسل با همراهی ارکستر «متروپلیتن» پراگ گروه نوازندگان این آلبوم را تشکیل می دهند که با نظارت ضبط کاوه عابدین در استودیو صبا و استودیو تلویزیون پراگ صورت گرفته است.

مهیار رجب پور (مدیر تولید)، مازیاربابا باشی (ضبط موسیقی)، فریدون بهرامی و مهیارعلیزاده (میکس و مستر)، معین حسنی (طراح) دیگر عوامل اجرایی این آلبوم را تشکیل می دهند.

آلبوم «صبح خیال انگیز» به خوانندگی امیررضا هراوی و تهیه کنندگی محسن رجب پور با مجوز دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط شرکت فرهنگی هنری «ترانه شرقی» در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

********************************

«سرمست» با صدای اسحاق انور منتشر شد

 

اولین تک آهنگ گروه موسیقی «مانو» متشکل از امیربهزاد و نوید نیکبخت با شعر و صدای مرحوم اسحاق انور در قالب ترکیبی از موسیقی ایرانی و موسیقی غربی پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

 

 

تک آهنگ «سرمست» عنوان اولین تجربه اجرایی گروه موسیقی «مانو» به هنرمندی امیربهزاد و نوید نیکبخت است که با شعر و صدای مرحوم اسحاق انور منتشر شد. در این قطعه جان جانکایا تنظیم کننده و نوید نیکبخت تهیه کننده دیگرعوامل اجرایی را تشکیل می دهند.

امیربهزاد در توضیح این قطعه نوشته است:

« قطعه سرمست اولین تجربه گروه مانو، اثری است شکل گرفته بر پایه همفکری، ساعت ها گفتگو و روز ها کار گروهی؛

 هدف ما از ساخت این قطعه تلفیق جدیدی از موسیقی ایرانی و موسیقی غربی بود که در سرمست این ترکیب به همراه موسیقی جز انجام شد. قطعه ای با شوریدگیِ بداهه جز و عشق و عرفان موسیقی ایرانی. فضایی که در موسیقیِ امروز ما آثار کمی در این فرم ارائه می شود و این دلیلی بود تا گروه مانو آن را تجربه کند.

یکی دیگر از اهداف بنده، نوید نیکبخت و اسحاق انور در قالب گروه مانو ماجراجویی در تلفیق موسیقی ایرانی با سایر موسیقی های اصیل دیگر بود؛ نوشتن موسیقی در فضای گروه و همچین ارتباط و همکاری با موزیسین های خارجی برای ارائه آثاری که به آن کمتر توجه شده است و البته کمک به فرهنگ شنیداری امروز موسیقی ایران.

اسحاق انور آسمانی شد ولی بی شک تاثیر تفکر و هنر او در مانو برای همیشه با ما خواهد بود.

و در آخر گروه مانو به زودی مجموعه ای را که برای آلبوم اول با اسحاق انور انجام شده بود و به علت درگذشت او نیمه کاره ماند را منتشر خواهد کرد. یادش گرامی»

نوید نیکبخت آهنگساز و یکی دیگر از اعضای گروه«مانو» نیز پیش از این درباره قطعه «سرمست» گفته بود: « در ضبط قطعه «سرمست» ما از گروه جان کایا به عنوان یک پیانیست ترکیه‌ای کمک گرفتیم. به هر حال موسیقی جز در کشور ترکیه از پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای برخوردار بوده که می‌توان گفت دارای بهترین موزیسین‌های جز خارج از هنرمندان آمریکایی هستند. جان کایا با تنظیم خوب خودش دقیقاً درک کرد که چه طور ریتم و هارمونی غربی را به آواز سنتی ایران ربط دهد. در این راستا هنرمندان دیگری از کشور استانبول نیز همراه ما بودند که فکر می‌کنم در ارتقای سطح کیفی این قطعه بسیار به ما کمک کردند.»

این آهنگساز و تهیه کننده درباره نحوه فعالیت های گروه تازه تاسیس «مانو» توضیح داد: «ایده و عقیده‌ای که در گروه مانو وجود دارد اصلاً پیچیده نیست. ما با تاسیس گروه  «مانو»در حقیقت می‌خواهیم رابطه‌های جدیدی بین موسیقی‌هایی که دوست داریم برقرار کنیم. در اولین مورد بین موسیقی جز و موسیقی سنتی این فرم مشترک صورت گرفت. به اعتقاد من قطعه «سرمست» که به عنوان اولین اثر گروه «مانو» در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد، پیچیدگی‌های خاص خود را دارد که یک موزیسین فوق‌العاده با درک بالا از ریتم و دستگاه‌های خارجی می‌توانست از آن سربلند بیرون بیاید. در این شرایط مرحوم اسحاق انور چنین موزیسینی بود که قبل از به نتیجه رسیدن کار از پیش ما رفت.

قطعه «سرمست» با مجوز شماره ۳۱۰-۱۳۹۹ دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شماره ۲۷۹۳۱ کتابخانه ملی  توسط موسسه «آژیراک هنر هشتم» و صدابرداری در استودیو «هنر هشتم» در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول