اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

توزیع 23000 پرس غذا با شعار «به عشق علی»

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس با اشاره سنت نیکوی اطعام مومنان در روز عید غدیرخم، گفت: در این روز 23 هزار پرس غذا با شعار به عشق علی در سطح منطقه توزیع می‌شود.

توزیع 23000 پرس غذا با شعار «به عشق علی»

صالح محبی امروز در گفت و گو با خبرگزاری فارس در گنبدکاووس، با تبریک عید سعید غدیرخم به عنوان یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان اظهار کرد: یکی از سنت‌های نیکو، حسنه و سفارش شده در این روز بزرگ که عیدالله الاکبر نیز هست اطعام مساکین و محرومین است.

وی با بیان اینکه متاسفانه در سال‌های متمادی از این سنت حسنه غفلت شده است، افزود: روایات بسیار متعددی پیرامون فضیلت اطعام به مومنان در عید سعید غدیر نقل شده که تکان دهنده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر روایتی از امام صادق (ع) مبنی بر اینکه رسول اکرم (ص) در روز عید غدیر حضرت علی (ع) را به عنوان پرچمدار برای مردم معرفی کرد، ادامه داد: در این روایت رسول خدا در غدیر فضیلت‌های امیرالمومنین علی (ع) را آشکار و ایشان را جانشین خود معرفی کردند.

محبی با اشاره به اینکه رسول اکرم (ص) در روز عید غدیر روزه گرفته و به عبادت و اطعام مومنان پرداختند، خاطرنشان کرد: دیدار برادران دینی و صله رحم نیز یکی دیگر از اعمال این روز بزرگ‌است که در شرایط کرونایی می‌توان به صورت تلفنی آن را اجرایی کرد.

وی بر لزوم‌ احیا و تداوم سنت حسنه اطعام مومنین تاکید کرد و گفت: به همین منظور عملیات آماده سازی و طبخ بیش از ۲۳ هزار پرس غذا برای توزیع در میان مومنان توسط اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبد کاووس اجرایی شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس از توزیع این اطعام در طی سه روز پنج‌شنبه،  جمعه و شنبه خبر داد و گفت: توزیع جغرافیایی این اطعام نیز در شهرستان‌های گنبدکاووس، آزادشهر، مینودشت و شهرهای نگین‌شهر و خان‌ببین صورت خواهد گرفت.

محبی همچنین از تهیه و توزیع آب میوه طبیعی میان کادر تلاشگر درمانی خبر داد و تصریح کرد: این اقدام‌نیز با همکاری بنیاد خیریه حضرت زهرا (س) تهران اجرایی شده است.

انتهای پیام/83014/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول