اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

لبنان: بیمارستان صحرایی ایران در دانشگاه لبنان برپا می‌شود

وزیر بهداشت لبنان گفت که قرار است بیمارستان صحرایی ایران در دانشگاه «لبنان» برپا شود.

لبنان: بیمارستان صحرایی ایران در دانشگاه لبنان برپا می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حمد حسن» وزیر بهداشت عمومی لبنان گفت که قرار است شش بیمارستان صحرایی در مناطق مختلف بیروت ساخته شود.

به نوشته وبگاه العهد، او در جریان دیدار از روند ساخت یک بیمارستان صحرایی روسیه در منطقه «الریاضیه» بیروت، ضمن تقدیر از اقدام سریع مسکو در ساخت این بیمارستان، گفت که بیمارستان صحرایی ایران نیز قرار است در دانشگاه «لبنان» در منطقه «الحدث» ساخته شود.

وزیر بهداشت لبنان در ادامه گفت که تعدادی از سفارت‌خانه‌ها و وزرای بهداشت کشورهای عربی و اروپایی دست یاری به سوی لبنان دراز کرده و از روز گذشته هواپیماهای حامل کمک از ترکیه، کویت، ایران، قطر و فرانسه وارد لبنان شده است.

«حمد حسن» سپس از روند ساخت بیمارستان صحرایی ایران در منطقه الحدث نیز بازدید کرد.

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران روز گذشته در صفحه توئیتر خود نوشت که جمهوری اسلامی ایران در حال ارسال بیمارستان صحرایی و دارو برای کمک به امدادرسانی در برابر این فاجعه است و ایران در کنار لبنان می‌ایستد.

وزارت بهداشت لبنان ساعتی پیش از افزایش تعداد کشته شدگان انفجار مهیب بیروت به ۱۵۷ تن خبر داد. ۵۰۰۰ نفر نیز تا کنون مجروح شده‌اند.

سه‌شنبه این هفته، آتش‌سوزی در انبار بندر بیروت باعث منفجر شدن نیترات آمونیوم انبار شده در انبارهای مجاور شد و انفجار شدیدی را رقم زد. بندر بیروت به طور کامل تخریب شده و به نیمی از خانه‌های بیروت خسارت وارد شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول