اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

اطعام علوی؛ توزیع 2500 پرس غذا بین ساکنان مناطق حاشیه شیراز

بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر غذا در «عید غدیر» با کمک خیرین موسسه خیریه عرفانه که اغلب مددجویان این موسسه زنان سرپرست خانوار یا بدسرپرست هستند، تهیه و توزیع شد.

اطعام علوی؛ توزیع 2500 پرس غذا بین ساکنان مناطق حاشیه شیراز

 سرویس اجتماعی خبرگزاری فارس؛ شیراز | عید غدیر یکی از بزرگ‌ترین اعیاد مسلمانان است که سنت‌های حسنه‌ای خاص در این روز وجود دارد که ازجمله سنت غذا دادن از جایگاه والایی برخوردار است. 

غذا دادن به یک مؤمن در روز عید غدیر ثواب اطعام یک‌میلیون پیامبر و صدیق در رأس آن‌ها خود ائمه معصومین (ع) و یک‌میلیون شهید که در رأس آن‌ها حضرت عباس (ع) و شهدای کربلا و یک‌میلیون فرد صالح در حرم خداوند را دارد

در این خصوص امام صادق(ع) می‌فرمایند: غذا دادن به یک مؤمن در روز عید غدیر ثواب اطعام یک‌میلیون پیامبر و صدیق در رأس آن‌ها خود ائمه معصومین (ع) و یک‌میلیون شهید که در رأس آن‌ها حضرت عباس (ع) و شهدای کربلا و یک‌میلیون فرد صالح در حرم خداوند را دارد. (بحار ج ۶ ص ۳۰۳)

درجای دیگر آن حضرت فرموده‌اند: غذا دادن به یک نفر در این روز مانند غذا دادن به همه پیامبران و صدیقان است. (مفاتیح‌الجنان ص ۵۰۰) به‌گونه‌ای که امام صادق (ع) این روز را روز اطعام الاطعام نامیدند. (بحار ج ۹۵ ص ۳۲۳)

به‌همت موسسه خیریه عرفانه جشن روز عید غدیر در خاطر ساکنان روستاهای اطراف شیراز ماندگار شد

در راستای رونق دوباره این سنت حسنه در سال‌های اخیر به‌ویژه امسال که در پی شیوع بیماری کرونا و تعطیلی بنگاه‌های اقتصادی، مردم به لحاظ معیشتی در تنگنا و سختی قرار دارند، جمعی از مؤمنین در قالب هیئت‌ها و موسسات گوناگون به پخت و توزیع غذا در روز عید غدیر به‌ویژه در مناطق محروم، کمر همت بستند و به‌همت موسسه خیریه عرفانه جشن روز عید غدیر در خاطر ساکنان روستاهای اطراف شیراز ماندگار شد.

البته این اقدام خداپسندانه موسسه عرفانه وجه تمایزی با سایر برنامه‌های مشابه داشت و با کمک خیرین موسسه خیریه عرفانه نیز که اغلب مددجویان این موسسه زنان سرپرست خانوار یا بدسرپرست هستند، در روز عید غدیر برای بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر غذا تهیه و توزیع شد.

مریم نعمت‌اللهی، موسس موسسه خیریه عرفانه در این راستا به خبرنگار فارس اظهار داشت: در روزهای گذشته بسته‌های بهداشتی از جمله ماسک و همچنین ژتون غذا بین بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر از اهالی شش منطقه محروم حاشیه شهر شیراز توزیع شد.

به گفته وی، با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، برای حفظ طبیعت و عدم استفاده از ظروف یک‌بارمصرف از مردم خواسته شد که برای دریافت نذری با خود ظرف به همراه داشته و با حفظ فاصله اجتماعی نذری دریافت کنند.

موسس موسسه خیریه عرفانه از برپایی جشن، اجرای مسابقه و اهدای جایزه ویژه کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و یتیم در شب عید غیر خبر داد و بیان کرد: صبح روز عید غدیر نیز پس از خواندن دعا و زیارت امیرالمؤمنین(ع)، بسته‌های شیرینی و شکلات توسط نوجوانان به درب منازل اهالی برده و به آنان اهدا شد.

برپایی موکب، راه‌اندازی کاروان شادی و اجرای گروه سرود نوجوانان از جمله برنامه‌های دیگری بود که برای برپایی جشن باشکوه عید غدیر در مناطق محروم شیراز اجرا شد.

انتهای پیام/ م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول