اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

وقف جدید در میامی با نیت تقویت مسجد

یک وقف جدید با نیت تقویت مسجد در شهرستان میامی انجام شد.

وقف جدید در میامی با نیت تقویت مسجد

عباس حاجی، دبیر ستاد اقامه نماز اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: به‌منظور عملیاتی کردن منویات مقام معظم رهبری و پیام‌های صادره از طرف ایشان به اجلاس‌های سراسری، اجرای آیین‌نامه هیأت‌وزیران با موضوع ترویج فرهنگ نماز، برنامه‌ریزی برای اجرای مطلوب نماز جماعت و برنامه‌های جانبی در دستور کار شورای اقامه نماز اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان قرار گرفت.

وی افزود: به‌منظور رونق‌بخشی به اقامه نماز مدارس در سال 1398، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان نسبت به توزیع 67 بسته لوازم‌التحریر منقش به شعارهای نمازی در طرح مهر تحصیلی بین دانش‌آموزان نیازمند اقدام کرده است.

دبیر ستاد اقامه نماز اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: در رابطه با اجرایی کردن بندهای یک تا چهار آیین‌نامه ترویج و توسعه فرهنگ نماز مصوب هیأت‌وزیران، ابلاغیه‌ای از طرف مدیرکل به تمام کارکنان واحدهای زیرمجموعه صادر و بر اساس آن، نماز جماعت ظهر و عصر پس از اتمام اذان به مدت 20 دقیقه و در وقت فضیلت اقامه شد.

وی با اشاره به یکی دیگر از اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در جهت تجلیل از خادمان نماز عنوان کرد: تعدادی از خادمان نماز که از سوی مرکز امور مساجد به اداره کل اوقاف معرفی شدند، در هفته جهانی مسجد تجلیل و تقدیر شدند.

حاجی افزود: با توجه به اینکه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از نظر موقعیت مکانی در مرکز شهر سمنان واقع ‌شده است، به‌منظور اعلام وقت فضیلت نماز نسبت به نصب دستگاه اذان‌گوی خودکار بر فراز این اداره کل اقدام شده که اذان را در سه وقت صبح و ظهر و مغرب از طریق بلندگو در محوطه میدان سعدی پخش می‌کند.

وی گفت: برای تبیین مسائل شرعی و بیان احکام دینی به زائرین و مجاوران و ترغیب کودکان به اقامه نماز در آستان مقدس امامزادگان شاخص استان از ظرفیت مبلغین بومی و اعزامی از قم در کار ویژه‌ها و ایام سال استفاده می‌شود.

دبیر ستاد اقامه نماز اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان خاطرنشان کرد: ایجاد یک وقف جدید با نیت مسجد در سال 98 که در شهرستان میامی انجام شد، یکی دیگر از اقداماتی بود که در اثر اجرای برنامه‌های مطلوب در حوزه اقامه نماز صورت پذیرفته است.

انتهای پیام/74004/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول