اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

اشتغالزایی برای ۱۴۹۳ نفر از مددجویان فارس در سال جاری

مدیرکل کمیته امداد فارس از جذب ۳۶۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال برای مددجویان تحت حمایت این استان خبر داد.

اشتغالزایی برای ۱۴۹۳ نفر از مددجویان فارس  در سال جاری

به گزارش سرویس اقتصادی خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان فارس، محمد بذرافشان با بیان اینکه در ۴ ماهه نخست امسال ۳۶۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال برای مددجویان استان جذب شده است، گفت: از این میزان، ۸۰ میلیارد ریال از محل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت و ۳۰ میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات اشتغال پایدار روستایی و مناطق عشایری و از محل بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی افزود: در این مدت یک‌هزار و ۳۳۳ طرح اشتغال ایجاد شده است که از این تعداد ۸۲۰ طرح اشتغال برای زنان و ۵۱۳ طرح اشتغال نیز برای مردان بوده است.

بذرافشان با اشاره به طرح‌های ایجاد شده، خاطرنشان کرد: همچنین از این تعداد طرح ایجاد شده، ۲۶۹ مورد در زمینه مشاغل خانگی و یک‌هزار و ۶۴ مورد نیز در زمینه خوداشتغالی بوده است که در این راستا برای یک‌هزار و ۴۹۳ نفر ایجاد شغل شده است.

مدیرکل کمیته امداد فارس با بیان اینکه وام‌های اشتغال بر اساس محل سکونت مجری طرح ارائه می شود، گفت: در مدت مذکور ۵۶۳ طرح شهری با اعتبار ۱۴۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال و ۷۷۰ طرح روستایی نیز با اعتبار ۲۱۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال ایجاد شده است.

او در خصوص نوع مشاغل ایجاد شده در طی این مدت یادآور شد: ۵۵۹ طرح در مشاغل خدماتی ، ۵۵۰ مورد دام‌پروری ، ۱۵۰ مورد صنایع‌دستی و ۷۴ مورد کشاورزی ایجاد شده است.

انتهای پیام / س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول